جمعه , 27 مهر 1403 - 7:30 قبل از ظهر

زرده تخم مرغ با نمک برای زانو درد

استفاده از نمک، زرده تخم مرغ، زردچوبه برای درمان ورم و درد زانو از جمله روش‌های سنتی موثر هستند. نمک و زردچوبه به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و آنتی‌باکتریال می‌توانند به کاهش درد و ورم مفاصل کمک بسیاری کنند. در این مقاله با انواع روش‌های درمانی استفاده از این مواد موثر آشنا می‌شویم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

زرده تخم مرغ با نمک برای چی خوبه؟

برای درمان درد زانو و آب آوردن آن به دلیل مصدومیت، می‌توانید از ترکیب زرده تخم مرغ و نمک استفاده کنید. این دو ماده را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. به ازای هر یک عدد زرده تخم مرغ یک قاشق غذاخوری نمک لازم است. پس از ترکیب، آن را بر روی محل درد قرار دهید، سپس با فویل یا کیسه‌های پلاستیکی بپوشانید. هر دو ساعت مرتب مخلوط را تجدید کنید. از این ترکیب می‌توانید روزانه تا 5 بار استفاده کنید.

نمک به عنوان یک ماده طبیعی، می‌تواند در درمان درد زانو موثر باشد. انتخاب نمک یک گزینه راحت و مقرون به صرفه برای درمان زانو درد است. نمک اثر تسکین دهنده دارد، به همین دلیل از آن به عنوان مسکن مانند مکمل‌های دارای منیزیم و سولفات برای درمان زانو درد استفاده می‌شود. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • تسکین درد و تورم
  • خارج‌کردن سموم از بدن
  • رفع خستگی زانو و پا
  • راحتی استفاده
  • کم هزینه بودن

طریقه مصرف زردچوبه برای درد مفاصل

زردچوبه به عنوان یک مکمل غذایی که حاوی کورکومین است، برای سلامتی بسیار مفید است و مصرف آن با چربی یا روغن می‌تواند به بهترین شکل جذب شود. استفاده از زردچوبه در وعده‌های غذایی به عنوان بخشی از برنامه غذایی سالم برای بهبود عمومی سلامتی پیشنهاد می‌شود. استفاده از عصاره زردچوبه نسبت به پودر زردچوبه می‌تواند مقادیر بیشتری کورکومین فراهم کند و برای استفاده درمانی همچون بهبود درد مفاصل تاکید می‌شود.

زردچوبه با انواع مختلف روش‌های درمانی می‌تواند در کاهش التهاب و درد مفاصل، به ویژه درد زانو، موثر باشد. از جمله روش‌های استفاده از زردچوبه می‌توان به تهیه چای زردچوبه، شیر طلایی، اسموتی زردچوبه و خمیر زردچوبه اشاره کرد که می‌تواند به بهبود علائم درد و التهاب کمک کند.

  • چای زردچوبه

یکی از راه‌های استفاده از خواص پودر زردچوبه استفاده از آن با چای است. برای تهیه دمنوش زردچوبه می‌توانید یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با چهار لیوان آب داغ مخلوط کرده و به مدت ده دقیقه روی شعله بجوشانید. برای طعم دادن به این معجون از ادویه های ترش یا شیرین استفاده کنید. به عنوان مثال برای طعم دادن به این معجون می‌توانید از لیمو یا پرتقال تازه استفاده کنید. استفاده از این چای 2 تا 3 بار در روز توصیه می‌شود تا تاثیر آن را روی زانو درد ببینید.

  • شیر طلایی

شیر طلایی مایعی بر پایه شیر است که زردچوبه به آن اضافه می‌کنند تا ظاهری طلایی و کرمی داشته باشد. افراد می‌توانند از شیرهای بدون لبنیات همچون شیر نارگیل یا شیر بادام استفاده کنند. در دستور شیر طلایی، باید یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با دو فنجان شیر مورد نظر ترکیب کنید.

  • اسموتی زردچوبه

زردچوبه از دسته  ادویه هایی است که به خوبی با اسموتی‌ها ترکیب می‌شود. طرفداران اسموتی می‌توانند میزان معینی پودر زردچوبه را به اسموتی‌های خود اضافه کنند و مفاصل خود را از درد زانو نجات دهند. با استفاده از محصولاتی همچون ماست، اسفناج، جو دوسر، زنجبیل و کمی زردچوبه یک اسموتی سالم تهیه کنید. اگر زیاد این اسموتی را دوست ندارید، می‌توانید اسموتی های موز، دارچین، وانیل و زردچوبه را تهیه کنید و روزانه از آن میل نمایید.

  • خمیر زردچوبه

خمیر زردچوبه برای کاهش التهاب و درد موثر است. برای تهیه خمیر زردچوبه کمی پودر زردچوبه را با نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو و کمی آرد ترکیب کنید. می‌توانید این خمیر را به شکل موضعی روی مفاصل آسیب دیده بمالید. سپس با یک پارچه تمیز آن را پوشانده و بگذارید 10 دقیقه بماند. بعد از مدتی اثر آن را در کاهش درد خواهید دید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی روش‌های کم هزینه و سنتی برای درمان درد زانو پرداختیم. راهکارهای ارائه شده به دلیل خواص ضد التهابی نمک و زردچوبه ممکن است برای کاهش درد مفاصل موثر باشند اما در صورت بروز مشکلات جدی مفاصل باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

 

مطلب پیشنهادی

درصد خطای بیبی چک منفی

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی می‌توان استفاده از کیت‌های تشخیص حاملگی یا بیبی چک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *