دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 7:26 قبل از ظهر

رنگساژ موی هایلایت شده

منظور از رنگساژ موی هایلایت شده چیست؟ حتماً تا به حال با این مشکل مواجه شده‌اید که موهایتان مدتی بعد از رنگ کردن یا هایلایت، کدر شود. حتی مدتی بعد از بلوند کردن، موها دچار زردی خواهند شد. در چنین شرایطی، معمولاً افراد ناآگاه، برای رنگ کردن مجدد موهای خود اقدام می‌کنند. این مسأله می‌تواند بر سلامت گیسوان شما تأثیر بگذارد، اما رنگساژ مشکل شما را برطرف خواهد کرد.

رنگساژ موی مش شده با استفاده از مواد شبیه به رنگ مو، با قدرت اثرگذاری کمتر انجام می‌شود. ضعیف‌تر بودن ترکیب آن نسبت به رنگ، شدت آسیب ناشی را به حداقل می‌رساند.

رنگساژ موی هایلایت شده چگونه انجام می ‌شود؟

رنگساژ موی هایلایت شده چگونه انجام می ‌شود؟

رنگساژ موی هایلایت شده برای بازگرداندن براقی و زیبایی موهای رنگ شده انجام می‌شود. معمولاً مدت کوتاهی بعد از رنگ کردن یا مش کردن، براقی و درخشندگی موها از بین خواهد رفت. موهای بلوند شده هم در اثر شست و شوی زیاد، دچار زردی خواهند شد. این تغییرات باعث از بین رفتن زیبایی رنگ یا مش شما می‌شود. رنگساژ موی هایلایت شده یا رنگ شده، می‌تواند براقی و درخشندگی خطوط مش را احیا کند.

احیای درخشندگی و براقی مش، با رنگ کردن مو تفاوت‌های بسیاری دارد. برای مثال، موقع رنگساژ کردن، موها باید رطوبت کافی داشته باشند. برای افزایش درخشندگی و براقی مش و هایلایت و رفع زردی موهای بلوند شده هم نکاتی لازم است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

رنگساژ موقت و نیمه موقت

رنگساژ موی هایلایت شده، در دو حالت موقت و نیمه موقت انجام می‌شود. برای احیای رنگ و مش به صورت موقت، باید از شامپوهای موجود در بازار استفاده کنید. این نوع شامپوها روی موی خیس اعمال شده و پخش می‌شوند. بعد از شستن و خشک کردن، موها براقی و درخشندگی قابل توجهی خواهند داشت.

رنگساژ موی هایلایت شده، به‌صورت نیمه موقت، ماندگاری سه هفتگی دارد. برای این کار از ترکیب آب، اکسیدان و رنگ استفاده می‌شود. بهتر است برای احیای درخشندگی انواع موی هایلایت شده از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

نحوه انتخاب رنگ رنگساژ

میزان روشنی و تیرگی رنگ مش، تعیین‌کننده ترکیب رنگ مو با اکسیدان و آب خواهد بود. معمولاً برای رسیدن به نتیجه بهتر، لازم است رنگ ترکیب احیا کننده، یک درجه پایین‌تر از پایه دکلره شما باشد. برای مثال، در رنگساژ موی هایلایت شده با پایه دکلره ۷، درجه ترکیب جدید باید ۶ انتخاب شود. برای گیسوان بلوند شما هم، درجه ۸ تا ۱۰ بهترین انتخاب خواهد بود.

با مطالعه مقالات دیگر وبسایت سیب، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره نحوه دکلره یا رنگ کردن موها به دست آورید.

نحوه انجام رنگساژ

در ابتدای کار باید رنگ، آب و اکسیدان با یکدیگر ترکیب شوند. بعد از دسته‌بندی موهای نم‌دار، ترکیب یاد شده، روی موهای مش شده قرار می‌گیرد. این ترکیب، به مدت یک یا دو دقیقه، باید روی سر باقی بماند. البته در مواردی که از کلاه مش استفاده می‌کنید، ترکیب یاد شده باید مثل شامپو روی همه قسمت‌های سر اعمال شود.

برای رنگساژ موی هایلایت شده، به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارید. البته این مدت زمان، به میزان تیرگی یا روشنی موها بستگی خواهد داشت. شما می‌توانید بعد از رسیدن به رنگ موردنظر، موهای خود را به‌طور کامل شست‌وشو دهید.

استفاده از واریاسیون

یکی از راه‌های ایجاد رنگی جذاب و البته موقتی، استفاده از واریاسیون همراه با رنگ، اکسیدان و آب است. در واقع، واریاسیون‌ها رنگ‌های غلیظ و خالصی هستند که با رنگ‌های خاص در بازار یافت می‌شوند. واریاسیون‌ها می‌توانند سایه‌های موقتی خاکستری، نقره‌ای، قهوه‌ای، دودی و مانند آن‌ها را ایجاد کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تغییر رنگ یا مش کردن موهای خود، می‌توانید از مقالات وبسایت سیب کمک بگیرید.

نحوه انتخاب رنگ رنگساژ برای موی هایلایت

نکات کلی درباره احیای رنگ مو

ترکیب آب، اکسیدان و رنگ، تنها برای احیای رنگ و براقی مش یا دکلره مناسب است. از این ترکیب نمی‌توان به عنوان رنگ مو استفاده کرد. بلکه این نوع مواد، تغییرات جزئی و البته جذابی را در ظاهر موهای رنگ شده یا مش شده ایجاد می‌کنند. لازم است بدانید که موی تیره، به هیچ عنوان، فقط با ترکیب آب، اکسیدان و رنگ، تغییر رنگ پیدا نخواهند کرد.

جمع بندی

حفظ براقی و درخشندگی موها بعد از رنگ و هایلایت، اهمیت زیادی دارد. برای رنگساژ موی هایلایت شده، می‌توان از ترکیب آب، اکسیدان و رنگ مو استفاده کرد. این ترکیب می‌تواند بدرنگی مش یا زردی موی بلوند شده را اصلاح کند. همچنین از آسیب زیاد به موها، جلوگیری خواهد کرد.

در صورتی که این مقاله را پسندیدید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایر مقالات مجله اینترنتی سیب، در زمینه رنگ مو، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *