جمعه , 31 فروردین 1403 - 3:08 بعد از ظهر

فرش مناسب مبلمان کلاسیک

با انتخاب فرش مناسب می‌توانید حس و حال فضای داخلی منزل‌تان را به کلی دگرگون کنید و باعث بهبود و افزایش زیبایی فضا شوید. ناگفته نماند که انتخاب فرش نامناسب باعث صدمه زدن به دکوراسیون داخلی شما می‌شود. چقدر نامناسب؟ برای مثال انتخاب رنگ اشتباه ممکن است در نهایت فضایی ایجاد کند که باعث سردرد شما ‌شود! انتخاب سایز نامناسب فرش می‌تواند فضای شما را محدود و دلگیر کند و از همه مهمتر انتخاب فرش ارزان قیمت می‌تواند شما را هر سال مجبور به خرید فرش جدید کند! با وجود اینکه همه تصور می‌کنند انتخاب فرش مناسب برای مبلمان کلاسیک دشوار است ما قصد داریم در این مطلب خلاف آن را به همه ثابت ‌کنیم! پس با ما در این مطلب از سیب همراه شوید.
هنگام انتخاب فرش مناسب برای مبلمان کلاسیک، سه نکته اصلی را باید در نظر داشته باشید؛ اندازه، جنس و رنگ.

  • اندازه فرش
    اندازه فرش اولین و مهمترین چیزی است که باید قبل از اقدام به خرید فرش مد نظر قرار دهید. در بهترین حالت فرش شما متناسب با اندازه نشیمن و قاب مبلمان شما خواهد بود. برای انتخاب سایز مناسب فرش که مبلمان کلاسیک شما را زیباتر نشان دهد دو طرح کلی وجود دارد.
    در طرح اول تمامی پایه‌های مبل روی فرش قرار می‌گیرد و فرش از کنار مبل چیزی حدود ۲۰ سانتی‌متر (حداکثر ۴۰ سانتی‌متر) بیرون می‌زند. در این طرح فضای شما یکدست و بزرگ دیده می‌شود.
    در طرح دوم فقط پایه‌های جلویی مبل روی فرش قرار می‌گیرند و فرش از کنار مبل بیرون نمی‌زند. اگر فضای اتاق نشیمن شما محدود است طرح دوم برای شما مناسب‌تر است.

فرش مناسب مبلمان کلاسیک

  • جنس فرش
    فرش‌ها با انواع الیاف طبیعی و غیر طبیعی بافته می‌شوند. انتخاب جنس فرش به میزان رفت و آمد و وزن مبلمانی که قرار است روی آن قرار بگیرد بستگی دارد. اگر قرار است فقط پایه‌های جلویی مبل روی فرش قرار بگیرند می‌توانید از فرش‌های ضخیم و پشمی استفاده کنید تا هنگامی که پای شما روی آن قرار می‌گیرد احساس لطافت و نرمی کنید. اما اگر قرار است مبلمان کلاسیک سنگین روی فرش پشمی قرار بگیرد بی‌شک رد پایه‌ها و همچنین میز چای خوری بر روی فرش باقی می‌ماند و با تغییر دکوراسیون برای‌تان مشکل‌ساز خواهد شد.
  • رنگ فرش
    الگو و رنگ فرش شما نقش عمده‌ای در محدود کردن فضا دارد. استفاده از رنگ‌های خنثی در فرش باعث جلوه بیشتر مبلمان کلاسیک می‌شود، اما اگر مبلمان کلاسیک شما از رنگ خاکستری و نقره‌ای برخوردار است رنگ‌های گرم از جمله قرمز و نارنجی انتخاب شایسته‌تری خواهد بود. اگر مبلمان اصلی شما تک رنگ است، فرش طرح دار را در نظر داشته باشید.

فرش مناسب مبلمان کلاسیک

انواع فرش برای مبلمان کلاسیک

فرش دست‌باف: فرش دست‌باف اندازه، جنس، ظرافت، کیفیت، الگو و رنگ‌های متنوعی دارد و می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. فرش‌های ایرانی، افغانستان، پاکستان و قفقاز از قدیمی‌ترین و در عین حال گران‌ترین فرش‌های دست‌باف جهان به شمار می‌روند. از محبوب‌ترین طرح‌های فرش دست‌باف ایرانی می‌توانیم به فرش دست‌باف با طرح افشان و فرش دست‌باف با طرح اسلیمی اشاره کنیم. با توجه به اینکه فرش‌دستباف از قیمت بالایی برخوردار است به شما پیشنهاد می‌کنیم در فضایی که رفت و آمد زیاد است از این فرش استفاده نکنید زیرا علاوه بر امکان لک شدن، به مرور زمان بر اثر استفاده زیاد حجم خود را از دست می‌دهد و ظاهرش تغییر می‌کند. اما اگر ست مبلمان کلاسیک را در یک فضای محدود و برای مهمان‌های ویژه تهیه کرده‌اید، سرمایه گذاری بر روی فرش دست‌باف به شیک‌تر شدن دکوراسیون شما کمک فراوانی می‌کند.
فرش ماشینی: در سال‌های اخیر فرش‌های ماشینی با ظرافت فرش‌های دست‌باف تولید می‌شوند. این فرش‌ها علاوه بر ظاهر زیبا از رنگ بندی و طرح‌های بسیار متنوعی برخوردار هستند. اگر تصمیم دارید فرش ماشینی تهیه کنید باید با مفهوم شانه و تراکم آشنایی داشته باشید. شانه ریشه‌های بافته شده فرش در عرض و تراکم ریشه‌های بافته شد در طول فرش است. هر چه شانه فرش بیشتر باش نقوش فرش با ظرافت‌تر و قابل‌مشاهده‌تر می‌شوند و هر چه تراکم فرش بالا باشد نشان از استحکام فرش دارد. با آگاهی از این دو مشخصه می‌توانید فرش مناسب مبلمان کلاسیک را تهیه کنید. انواع فرش‌های مدرن که به تازگی از محبوبیت‌ فراوانی برخوردار شده‌اند اکثرا ماشینی هستند و خالی از لطف نیست که این فرش‌ها را در گزینه‌های خود قرار دهید.

انواع فرش برای مبلمان کلاسیک

چرا انتخاب فرش مناسب مبلمان کلاسیک مهم است؟

روشن کردن فضاهای تاریک
با وجود اینکه کفپوش‌های تیره باعث زیباتر شدن خانه‌های مدرن می‌شوند اما می‌توانند نور فضا را به‌شدت کاهش دهند. اما شما می‌توانید با استفاده از یک فرش روشن و با ایجاد کنتراست دکوراسیون اتاق را تغییر دهید و به زیبایی مبلمان کلاسیک خود بیفزایید.

تغییر تم رنگ
استفاده از فرش ساده‌ترین روش ایجاد یک سطح مجلل و نرم است. شما می‌توانید با استفاده از فرش‌هایی به رنگ‌های مختلف فضای اتاق را تفکیک کنید. برای مثال اگر در یک سالن بزرگ مبلمان کلاسیک را قرار داده‌اید و نمی‌خواهید آن فضا با فضای نشیمن خانواده یکدست دیده شود به راحتی می‌توانید از یک فرش با رنگ دیگر استفاده کنید و فضاها را از یکدیگر تفکیک کنید.

بهبود دکوراسیون
طراحان دکوراسیون داخلی از فرش به عنوان راهی برای تقویت زیبایی بصری منازل استفاده می‌کنند که البته بی‌دلیل نیست؛ فرش‌ها به دلیل تنوع رنگ، طرح و اندازه می‌توانند فضا را به کلی تغییر دهند. برای مثال اگر از یک فرش با تم سبز را زیر مبلمان کلاسیک به رنگ چوب پهن کنید می‌توانید حس طبیعت را به فضا اضافه کنید. همچنین ممکن است از یک فرش تیره برای مبلمان کلاسیک روشن استفاده کنید! خودتان را درگیر چارچوب‌ها نکنید، جسورانه تصمیم بگیرید و یادتان باشد زیبایی در متفاوت بودن است.

مطلب پیشنهادی

9 روش مختلف برای بستن کراوات

9 روش مختلف برای بستن کراوات که باید یاد بگیرید + فیلم هرکدام

اگرچه کراوات‌ها به شکل امروزی از دهه ۱۹۲۰ میلادی پا به عرضه ظهور گذاشتند، اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳