شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 2:07 قبل از ظهر

هزینه ویزای آلمان با دعوتنامه

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که شرایط مناسبی برای گرفتن ویزا و اقامت دارد، اما یکی از مشکلاتی که در زمینه ویزای آلمان با آن روبه‌رو هستیم، این است که درخواست اخذ ویزا در برخی از موارد ممکن است رد شود. هزینه ویزای آلمان با دعوتنامه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است، زیرا برای گرفتن ویزای آلمان با دعوتنامه باید تمکن مالی مورد نظر برای گرفتن ویزا را داشت. در این مقاله قصد داریم به ویزای آلمان و تمامی نکات آن بپردازیم و شما را بیشتر با نحوه گرفتن ویزای آلمان آشنا کنیم. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

ویزای آلمان با دعوت‌نامه، شرایط سخت، هزینه‌ها، انواع و نکته مهم

برای گرفتن ویزای آلمان با دعوتنامه هر یک از نکات بالا را به صورت جداگانه بررسی می کنیم:

شرایط ویزای آلمان با دعوتنامه

ویزای آلمان با دعوتنامه دارای شرایط زیر است:

دارا بودن تمکن مالی: برای گرفتن ویزای آلمان با دعوتنامه حتما باید بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در حساب شما باشد. از آنجایی که این پول باید به صورت یورو محاسبه شود، تغییرات قیمت ارز روی پول مورد نیاز برای گرفتن ویزا تأثیرگذار است.

داشتن گردش حساب مناسب: برای گرفتن ویزای آلمان باید گردش حساب سه ماه اخیر را گرفت. این مورد به این منظور انجام می‌شود که باید مطمئن شوند که گردش حساب شما با موجودی شما مطابقت دارد.

داشتن دعوت نامه معتبر: فردی که دعوت نامه را برای شما ارسال می کند حتماً باید فرد معتبری باشد و دارای تمکن مالی باشد. اگر قرار است تمامی هزینه های ویزای شما با فرد موردنظر باشد حتماً باید این موضوع در دعوت نامه ذکر شود.

ویزای آلمان با دعوت‌نامه، شرایط سخت، هزینه‌ها، انواع و نکته مهم

هزینه های ویزای آلمان با دعوت نامه

هزینه های ویزای آلمان با دعوت نامه تا حدود زیادی به قیمت یورو وابسته است. زمانی که قیمت یورو افزایش پیدا میکند هزینه های ویزای آلمان به همان مراتب افزایش پیدا میکند.

انواع ویزای آلمان

ویزای آلمان می تواند در سه دسته بندی جداگانه قرار داده شود:

۱. ویزای توریستی آلمان

در حال حاضر با توجه به شرایط سیاسی موجود در کشور ایران ویزای توریستی آلمان به راحتی به افراد اعطا نمی‌شود و مشکلات مختلفی برای گرفتن ویزا پیش روی افراد قرار دارد. برای گرفتن ویزای توریستی آلمان در ابتدا تمکن مالی از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی دیگر از مهمترین مواردی که برای اخذ ویزای توریستی آلمان اهمیت زیادی دارد را می توان تاریخچه سفر افراد دانست. افرادی که بیشترین میزان مسافرت به کشور آلمان و یا سایر کشورهای اروپایی را داشته‌اند می‌توانند راحت‌تر ویزای توریستی آلمان دریافت کنند.

درست است که اخذ ویزای توریستی آلمان برای ایرانیان سخت است، اما در صورتی که این ویزا گرفته شود فرد می تواند در هر ۶ ماه به مدت ۹۰ روز در آلمان اقامت داشته باشد. این بدان معنی است که در صورت گرفتن ویزای توریستی میتوانید نصف سال در آلمان باشید.

هزینه های ویزای آلمان با دعوت نامه

۲. ویزای تحصیلی آلمان

بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان در کشور آلمان واقع شده اند. این دانشگاه ها تعداد متقاضیان زیادی دارند که متقاضیان ایرانی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در ابتدا باید از سوی یک مدرسه دانشگاه و یا موسسه آموزشی معتبر یک دعوت نامه برای شما ارسال شود. در نهایت با دارا بودن تمکن مالی می توانید آلمان را برای تحصیل اخذ نمایید. نکته در مورد ویزای تحصیلی آلمان از اهمیت زیادی برخوردار است، این است که فردی که این ویزا را دریافت می کند بلافاصله بعد از اتمام تحصیل باید خاک آلمان را ترک کند.

در صورتی که فرد از دانشگاه انصراف بدهد و یا اخراج شود، بدون اتمام تحصیل از خاک آلمان بیرون میرود.

۳. ویزای کاری آلمان

زمانی که از سوی یک شرکت معتبر برای فردی دعوتنامه ارسال شود فرد می‌تواند ویزای کاری آلمان را دریافت کند. فردی که ویزای کاری آلمان برای شما ارسال می کند حتماً باید تاریخ مورد نظر برای سکونت شما در آلمان و میزان کار مورد نیاز را در دعوتنامه درج کند. بعد از تمام شدن تاریخ مندرج در قرارداد فرد باید خاک آلمان را ترک کند.

نکات مهم در مورد ویزای آلمان

نکات مهم در مورد ویزای آلمان

همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد گرفتن ویزای آلمان برای ایرانیان کاری دشوار است و مسائل مختلفی می‌توانند باعث رد شدن درخواست برای اخذ ویزای آلمان شوند. برخی از نکات مهم در مورد ویزای آلمان موارد زیر هستند:

داشتن هرگونه سوء سابقه کیفری باعث می شود درخواست شما برای ویزای آلمان رد شود. در صورتی که سوء سابقه کیفری در پرونده شما درج شده است بهتر است برای گرفتن ویزای آلمان اقدام نکنید. هزینه های گرفتن ویزای آلمان بیش از مقدار مورد نیاز برای تمکن مالی است. برای داشتن یک سفر مناسب حداقل باید ۴۰۰ یورو سرمایه داشته باشید. هزینه های جانبی ورود به سفارت و غیره تمامی به عهده خود شماست به همین دلیل این هزینه‌ها را نادیده نگیرید.

نکات مهم در مورد ویزای آلمان

در صورتی که پاسپورت شما مخدوش شده است بهتر است در ابتدا پاسپورت المثنی دریافت و سپس اقدام به اخذ ویزا کنید. در صورت رد شدن ویزای شما یک روز تا ۱ ماه مهلت دارید که تمامی نواقص پرونده خود را برطرف کنید و مجددا برای گرفتن ویزا اقدام کنید. در صورت اعتراض به رد شدن ویزا جواب اعتراض شما بعد از ۴۰ روز کاری به دستتان می رسد. در صورتی که با درخواست شما برای اخذ ویزا موافقت شود، جواب شما بعد از ۲۱ روز کاری به دستتان می رسد. بعد از رسیدن جواب ویزا و انجام دادن کارهای مقدماتی می توانید به آلمان سفر کنید و در آنجا مستقر شوید.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳