سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403 - 11:59 بعد از ظهر

سریع ترین روش برای منفی شدن تست اعتیاد

یکی از مشکلات و مسائل جدی و پیچیده جوامع امروز، اعتیاد به مواد مخدر است که نیاز به درمان و مشاوره دارد. برای تشخیص هر گونه اعتیاد تست‌های گوناگونی وجود دارد. این تست‌ها معمولاً به منظور تشخیص و تعیین وجود مواد مخدر در بدن انجام می‌شود. این تست‌ها ممکن است شامل آزمایش ادرار، آزمایش خون و یا آزمایش‌های دیگر باشد. اما در این بین افرادی وجود دارند که با انجام تقلب در جهت منفی کردن تست، به مصرف خود ادامه می دهند. لازم است بدانید که این مطالب به منظور افزایش آگاهی شما آماده شده و نمی‌تواند مبنای اصلی تصمیم‌گیری در زمینه سلامتی شما باشند.

علت تقلب در تست اعتیاد چیست؟

در افکار فردی که مصرف کننده مواد مخدر است؛ تقلب در تست اعتیاد جزو اولیت مواردی است که به ذهنش خطور می‌کند. چرا که آن فرد چنین تصور می‌کند که تقلب در آزمایش به مراتب آسان‌تر از گذراندن مراحل ترک مواد مخدر است. در اکثر مواقع این افکار به دلیل آگاه نبودن و نداشتن اطلاعات کافی آن فرد از روند انجام تست اعتیاد به وجود می‌آید.

روش قطع مصرف مواد مخدر برای منفی شدن تست اعتیاد

در رابطه با منفی شدن نتیجه تست اعتیاد بهتر است آگاه باشید. روش‌های مختلفی اعم از قطع مصرف مواد مخدر، مصرف دارو‌های مختلف، ورزش کردن و… وجود دارد. هر کدام از این راهکارها در نتیجه نهایی تست می‌توانند مفید و تاثیرگذار باشند.

  • قطع مواد مخدر:

این روش، یکی از روش‌های پر استفاده و کم هزینه است. فرد با کاهش مصرف مواد مخدر در طی چند روز یا چند هفته باعث می‌شود؛ سموم از بدنش خارج و نتیجه تست منفی شود. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که مواد مخدر به دلیل ترکیبات متفاوتی که دارند؛ بازه زمانی باقی ماندن اثر آنها در بدن متفاوت است.

  • ورزش:

مواد مخدر در بافت های چربی افراد ذخیره می‌شوند. ورزش کردن هم باعث آب شدن چربی های بدن و بالا رفتن سوخت وساز بدن می گردد. در نتیجه انجام ورزش به صورت مرتب باعث منفی شدن تست اعتیاد می‌شود.

لیست داروهای منفی کننده تست اعتیاد

یکی دیگر از روش‌های منفی شدن  تست اعتیاد مصرف دارو‌هایی از جمله قرص متادون، قرص اچ دی و قرص‌های ضد بارداری است.

این داروها، هر چند به سم زدایی بدن کمک می کنند اما در صورت مصرف خودسرانه موجب وابستگی سخت‌تری می‌شوند. در اصل کاری که این قرص‌ها انجام می‌دهند؛ به این گونه است که شخص را در برابر خماری نگهداری می کنند تا زمانی که مواد مخدر از بدن وی به طور کامل خارج شده و آزمایش آنها منفی شود.

چی بخوریم تو آزمایش اعتیاد منفی شود

مصرف بعضی از نوشیدنی‌ها و مواد غذایی می‌تواند در نتیجه تست تاثیزگذار باشد و احتمال منفی شدن آزمایش را تا حدی بالا ببرند. یکی از در دسترس‌ترین و راحت‌ترین آنها نوشیدن آب است. مصرف زیاد آب باعث بالا رفتن حجم ادرار و رقیق شدن آن می‌شود. همین فرایند باعث افزایش سرعت خارج شدن سموم از بدن می شود. همینطور مصرف نوشیدنی‌هایی از جمله چای سرد، سرکه سیب، آب انگور وخورکی‌هایی مانند ذغال اخته، برخی از میوه‌ها و سبزیجات، مواد غذایی حاوی فیبر و… برای منفی شدن تست اعتیاد توصیه می‌شود.

سریع ترین روش برای منفی شدن تست اعتیاد ماری جوانا

ماری جوآنا یکی از مشتقات گیاه شاهدانه است و بویی شبیه گیاه دارد. این ماده داری خاصیت توهم زایی در انسان است. در واقع یک نوع شادی کاذب و سرخوشی را برای فرد به وجود می آورد. بر خلاف باور برخی که فکر می کنند این ماده هیچ گونه عوارضی را به همراه ندارد باید گفت این ماده توهم‌زا در کوتاه مدت و بلند مدت مشکلات زیادی را می‌تواند به وجود بیاورد. از سری عوارض کوتاه مدت آن افسردگی، کاهش وزن، از بین رفتن اشتها و…است. از جمله عوارض بلند مدت آن می‌توان به عدم تمرکز، سرطان، آسم، پرخاشگری و… اشاره کرد.

از آنجایی که اثرات مصرف ماری جوآنا با توجه به وضعیت افراد بیشتر از چند روز نیست، طبیعتاً با چند روز مصرف نکردن، این ماده از بدن خارج می شود که بسته به میزان مصرف فرد، مدت زمان از بین رفتن اثر این ماده متفاوت است.

روش دیگر برای منفی شدن تست ماری جوانا، استفاده از قرص بی2 است. استفاده از این دارو نتیجه تست را نیز منفی می کند. اما باید دانست که این قرص از خانواده مواد مخدر است و مصرف خودسرانه آن نیز وابستگی و اعتیاد می‌آورد.

سریع ترین روش برای منفی شدن تست اعتیاد متادون

متادون یک نوع ماده مخدر صنعتی است که جزو گروه شبه مخدرها به شمار می‌آید. این ماده به شکل‌های قرص، شربت و پودرهای کریستالی سفید وجود دارد. متادون درمان پزشکی دارد و به عنوان مسکن و داروی ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما امروزه افراد زیادی برای ترک اعتیاد خود، خودسرانه اقدام به مصرف آن می‌کنند و در نتیجه به خود متادون اعتیاد پیدا می‌کنند. یکی از روش‌های منفی شدن تستی که از نمونه ادرار گرفته شده است، می‌توان به  تغییر در سطح پی اچ با افزودن خون، جوهر لیمو، سفید کننده و… اشاره کرد. برای منفی شدن نتیجه آزمایش روش‌های دیگری هم مانند نوشیدن آب زیاد، مصرف قرص بی 2، استفاده از داروهای ادرارآور و… وجود دارد.

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم تقلب در تست اعتیاد یک راه‌ حل مناسب و پایدار نیست و می‌تواند برای فرد مشکلاتی به همراه داشته باشد. هدف از انجام تست اعتیاد، تشخیص و جلوگیری از ادامه پیدا کردن آن است. در نتیجه، اگر آن شخص بخواهد تا از این تست با تقلب عبور کند؛ هرگز نمی‌تواند برای مشکل اعتیاد خود راه‌ حلی پیدا کند.

در کل با پیشرفت علم پزشکی، خیلی از راه‌های تقلب امکان پذیر نیستند. می‌توان گفت راه قطعی برای پنهان کردن نتیجه واقعی تست وجود ندارد. پس می توان نتیجه گرفت بهترین و موثرترین راه ترک همیشگی مواد مخدر است.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *