پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 6:17 بعد از ظهر

جای بخاری در فنگ شویی

آیا با سپری کردن وقت در اتاق نشیمن خانه خود احساس خوبی به شما منتقل می‌شود؟ آیا مهمانان در سالن پذیرایی منزل شما احساس آرامش دارند؟ اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها خیر است، باید برای رفع این مشکلات فکری کنید. داشتن محیطی با انرژی مثبت و گرفتن حس خوب از آن برای سلامتی انسان و ارتقاء سطح کیفی او بسیار مهم است. همچنین به یاد داشته باشید که رعایت قوانین فنگشویی تاثیر مثبتی روی افزایش ثروت و ایجاد روابط موفق دارد. اگر می‌خواهید بدانید که جای بخاری در فنگ شویی کجاست، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم که شما را تا حدودی با این هنر که ریشه در تاریخ دارد، آشنا سازیم.
قرار دادن اشیاء مختلف در مکان صحیح خود و هماهنگ کردن محیط اطراف با انسان انرژی مثبت زیادی را در فضا به گردش درمی‌آورد. همچنین چنین چیدمان منزلی سعادت، خوشبختی و موفقیت را برای تمام اعضای خانواده به همراه دارد.

فنگ شویی دکوراسیون منزل در اتاق نشیمن

فنگ شویی دکوراسیون منزل در اتاق نشیمن

از آنجایی که انرژی از سمت درب ورودی وارد منزل شده و در باقی فضاها به گردش درمی‌آید، بنابراین هر عنصر مانع این جریان باید از بین برود. انرژی باید بتواند به آرامی در محیط در جریان باشد؛ به طوری که سرعت آن کم و زیاد نشود. به همین دلیل بهتر است که اتاق نشیمن بیش از حد شلوغ و درهم نباشد که مانع عبور انرژی نگردد. لذا بهتر است که سالن پذیرایی خود را با چیدمانی زیبا و آرامش‌بخش به محیطی دلباز تبدیل کنید. تا جای ممکن از قرار دادن اشیاء نوک تیز یا گیاهانی با برگ‌های تیز در کنار مبلمان بپرهیزید؛ زیرا این امر انرژی موجود در فضا را کاهش می‌دهد.

فنگ شویی دکوراسیون منزل در اتاق نشیمن

نحوه قرارگیری مبلمان نیز باید به گونه‌ای باشد که پشت به درب ورودی آپارتمان نباشند. بهتر است که چینش مبل‌ها در راستای دیوارها یا به حالت نعل اسبی صورت گیرد. شومینه نیز یکی از مناسب‌ترین وسایلی است که با روشنایی و حرارت ایجاد شده خود می‌تواند انرژی خوبی را به خانه وارد سازد. البته باید در زمان خاموش بودن شومینه دریچه دودکش آن را ببندید. در صورتی که تمایلی به استفاده از شومینه ندارید، بهتر است که به جای آن از گلدان و وسایل سنگین در گوشه‌های مختلف اتاق بهره ببرید. این امر کمک می‌کند که انرژی موجود در فضا از بین نرود. در بخش بعدی درباره جای بخاری در فنگ شویی بیشتر صحبت خواهیم کرد.
بهترین مکان نیز برای قرار دادن تلویزیون و سیستم صوتی که نماینده عنصر فلز هستند، غرب، شمال غرب و شمال سالن پذیرایی است. برای فنگشویی مناسب اتاق پذیرایی باید قفسه‌های بدون درب را پوشاند و مشکل گوشه‌های تیز دیوارها را با قرار دادن اجسامی مانند آباژور یا گلدان برطرف کرد.

جای شومینه در فنگ شویی

جای شومینه در فنگ شویی

اگر به صورت مرتب از شومینه استفاده می‌کنید، فنگ شویی سالن پذیرایی با محدودیت‌هایی در مورد موقعیت بخاری روبرو است. البته در شرایطی که در خانه شما شومینه تنها یک وسیله تزئینی است یا به ندرت آن را روشن می‌کنید، موارد مطرح شده در ادامه شامل حال شما نمی‌شود. در صورتی که اتاق پذیرایی شما در قسمت شمال غربی خانه بنا شده است، بر طبق قوانین فنگشویی استفاده مداوم از شومینه بر سلامت سرپرست خانواده تاثیر می‌گذارد. این موضوع یعنی شومینه ممکن است که موجب فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی سکته مغزی شود. توجه به این مطلب زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که سرپرست خانواده فردی سالخورده یا بیمار باشد، در این شرایط حتما باید از این امر جلوگیری کرد.
در سالن‌های پذیرایی که در قسمت غربی خانه احداث شده‌اند، استفاده مکرر از شومینه باعث افزایش جذب ثروت و پس‌انداز پول خانواده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که سمت غرب با فلزات و افزایش ثروت در ارتباط است. اگر بخاری خانه در شمال شرق آن باشد، آرامش موجود در خانه را بیشتر کرده و فکر کردن را آسان‌تر می‌کند. این ویژگی‌ها در پیشرفت تحصیلی ساکنین منزل موثر است. همچنین قرار دادن بخاری در بخش جنوب و جنوب غربی منزل نیز موجب افزایش عشق و محبت بین ساکنین می‌شود.

جای شومینه در فنگ شویی

در صورتی که موقعیت قرارگیری شومینه را در اتاق پذیرایی درست انتخاب نکنید، تاثیر منفی روی فنگشویی دکوراسیون منزل دارد. برای از بین بردن تاثیر این عوامل مخرب بهتر است که آینه‌ای را بالای شومینه آویزان کنید.
از قرار دادن شومینه در بخش شمالی خانه بپرهیزید!
به یاد داشته باشید که شومینه نماد آتش و سمت شمال نمایانگر عنصر آب است. به همین دلیل اگر شومینه خود را در قسمت شمالی خانه قرار دهید، همواره در خانه خود دعوا و بحث خواهید داشت. در واقع با چنین چیدمانی در منزل خود یک سیکل مخرب در فنگشویی دکوراسیون منزل ایجاد کرده‌اید. اگر شومینه از قبل در بخش شمالی خانه وجود داشته است، بهتر است که آن را خاموش نگه داشته و از وسایل چوبی در چنین محیطی بهره ببرید. این امر باعث ایجاد یک نیم‌چرخه مولد و از بین رفتن انرژی‌های منفی موجود در فضا می‌شود. بنابراین می‌توانید با این ترفند جای بخاری در فنگ شویی را اصلاح کنید. با سیب از بروزترین مسائل مربوط به منزل آگاه شوید.

مطلب پیشنهادی

چه میز تلویزیونی بخریم

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳