شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 1:59 قبل از ظهر

سرامیک کف دستشویی چه رنگی خوبه؟

آیا فقط با تکیه به سلیقه و دلخواه خود، می‌توانیم رنگ سرامیک‌های این بخش از خانه یا ساختمان را انتخاب کنیم؟ مسلما سلیقه شما، به عنوان صاحب خانه یا پیمانکار ساختمان، اهمیت ویژه‌ای دارد. اما می‌توانید نکات ظریفی را پیش از انتخاب رنگ سرامیک کف دستشویی در نظر بگیرید تا در آینده از انتخاب خود خشنود‌تر باشید.
در مقاله پیش رو می‌خواهیم ببینیم سرامیک کف دستشویی چه رنگی خوبه؟ چه نکاتی برای انتخاب رنگ سرامیک دستشویی اهمیت دارند؟ بهترین رنگ سرامیک کف دستشویی کدام است و… . لطفا برای اطلاع از بهترین نظرات در این زمینه، ادامه مطالب را بخوانید. بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی با جزئیات کامل نیز در این مقاله ذکر شده است.

بهترین رنگ سرامیک کف دستشویی

بهترین رنگ سرامیک کف دستشویی

لازم نیست برای انتخاب بهترین رنگ سرامیک کف دستشویی فقط به رنگ‌های معمول، محدود شوید. کافی است کمی به علم هم‌ نشینی رنگ‌ها، آگاه باشید یا از کارشناسی در این زمینه کمک بگیرید. راه آسان دیگری نیز وجود دارد: متراژ دستشویی را بررسی کنید و در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی، تصاویر زیباترین سرویس‌های بهداشتی (با همان متراژ) را جستجو نمایید. قطعا با مشاهده این تصاویر، می‌توانید برای انتخاب بهترین رنگ سرامیک کف دستشویی الهام بگیرید.
بعد از اینکه تصمیم گرفتید سرامیک کف دستشویی چه رنگی خوبه؟ برای نور پردازی این بخش از ساختمان نیز تمام نکات را در نظر داشته باشید. برای مثال اگر تم کلی سرامیک و کاشی‌های سرویس بهداشتی، ترکیبی از رنگ‌های سرد یا خنثی است، نورپردازی به رنگ زرد گزینه مناسب‌تری خواهد بود. همچنین اگر سرامیک و کاشی‌های دستشویی، رنگ تیره داشته باشد بنابراین نورپردازی با منبع گسترده (مانند نورپردازی خطی از کناف سقف)، مفید‌تر واقع می‌شود.

بهترین رنگ سرامیک کف دستشویی
به طور کلی می‌گوییم: برای انتخاب بهترین رنگ سرامیک کف دستشویی باید رنگ کاشی‌های دیوار، ابعاد فضا، میزان نور طبیعی، نورپردازی، رنگ و طرح سینک روشویی و… را در نظر داشته باشید تا بیشترین هماهنگی را ایجاد کنید.
معمولا انتظار داریم دستشویی و مجموعا سرویس بهداشتی، حس تمیزی، بهداشت و آرامش را انتقال دهند. بنا بر این اصول، رنگ‌هایی مانند زرد تند، نارنجی، قرمز، سرخابی و… برای رنگ سرامیک کف دستشویی مناسب نیستند. البته رنگ‌های مذکور در طیف ملایم می‌توانند به این منظور به کار روند.
بهترین رنگ سرامیک کف دستشویی به پیشنهاد بسیاری از طراحان نمای داخلی، عبارتند از: سفید، آبی آسمانی، سورمه‌ای، قهوه‌ای، طیف‌های مختلف سبز، خاکستری و… . البته نوع پیاده سازی سرامیک نیز حائز اهمیت است. شما می‌توانید بر اساس ابعاد سرویس بهداشتی و تم کلی آن، از سرامیک‌های بزرگ، سرامیک‌های مربعی ریز، سرامیک‌ها با طرح مورب و… استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که علاوه بر رنگ سرامیک کف دستشویی باید نکات مهم دیگری مانند کیفیت سرامیک و میزان بودجه، مورد توجه قرار بگیرند. برای مثال اگر قرار است سرامیک مورد استفاده، برای مدت طولانی تعویض نشود، کیفیت این کالا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

نکاتی که باید قبل از خرید سرامیک کف دستشویی به آن توجه کرد

نکاتی که باید قبل از خرید سرامیک کف دستشویی به آن توجه کرد

در بخش قبلی راجع به بهترین رنگ سرامیک کف دستشویی صحبت کردیم. حال در این بخش نکات دیگری را نام می‌بریم که باید پیش از خرید سرامیک کف دستشویی به آن‌ها توجه کنید.
قبل از خرید سرامیک کف دستشویی، نوع آب لوله کشی منطقه را بررسی کنید. اگر آب به گونه‌ای باشد که شوره بر جای بگذارد، انتخاب رنگ تیره برای سرامیک، گزینه هوشمندانه‌ای نیست. شما می‌توانید این نکته را بررسی نمایید و بر اساس آن رنگ سرامیک کف دستشویی را برگزینید.
بسیاری افراد بر این باور هستند که استفاده از رنگ سفید در هر بخشی از ساختمان، انتخاب صحیحی است چرا که قابلیت هماهنگی با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را دارد. با انتخاب رنگ سفید برای سرامیک کف دستشویی، برای انتخاب کاشی‌های دیوار، سینک روشویی و… دست شما باز است. با این حال به یادداشته باشید که استفاده از رنگ سفید می‌تواند فضای کسالت باری ایجاد کند، نیاز به نظافت بیشتری داشته باشد و… .

نکاتی که باید قبل از خرید سرامیک کف دستشویی به آن توجه کرد
نکته‌ دیگری که برای خرید سرامیک کف دستشویی خاطر نشان می‌کنیم، مربوط به کاربری ساختمان است. بدیهی است که برای انتخاب سرامیک دستشویی خانه، تفاوت‌های زیادی با دستشویی اداره‌ها، مراکز تجاری، مدارس و… وجود داشته که حائز اهمیت هستند. برای سرامیک کف دستشویی خانه، آزادی‌های بیشتری در انتخاب دارید. در حالی که برای سایر موارد باید میزان رفت و آمد، میزان اهمیت بهداشت، تم و کاربرد ساختمان و… را در نظر بگیرید. به عنوان پیشنهادهایی برای الهام گرفتن شما، به گزینه‌هایی مانند رنگ قهوه‌ای برای سرامیک‌ کف دستشویی در اداره‌ها و هتل‌ها، رنگ سفید در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، رنگ‌های روشن در مدارس و… اشاره می‌کنیم.
به طرح و نوع سرامیک‌ها برای کف دستشویی دقت کنید. اگر سالمندان یا کودکان در خانه زندگی می‌کنند، بهتر است سرامیک‌ها ضد لغزش بوده و بافت‌های برجسته یا تو رفته نامحسوسی داشته باشند. همچنین جنس و کیفیت سرامیک، فاکتور مهمی برای تخمین طول عمر آن است. فراموش نکنید که بهترین سرامیک برای کف دستشویی باید در برابر آب، مواد شوینده و ضد عفونی کننده مقاوم باشد. در آخر امیدواریم با توجه به نکاتی که گفتیم و بودجه خود، بهترین سرامیک را انتخاب کنید.
با سیب از بروزترین مسائل مربوط به منزل آگاه شوید. سرامیک طرح سنگ برای دیوار چه مکان هایی مناسب است؟ در سایت سیب بخوانید.

مطلب پیشنهادی

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید چی پیشنهاد می کنید؟

  بیایید اول با این پرسش شروع کنیم که کاشی بین کابینتی چیست و چرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳