جمعه , 31 فروردین 1403 - 7:22 قبل از ظهر

جای تلویزیون در پذیرایی ال

چیدمان اتاق پذیرایی بسیار مهم است، زیرا این بخش پر تردد از خانه سلیقه و شخصیت میزبان را به مهمانان نشان می‎دهد. در واقع سالن پذیرایی حکم ویترین منزل را برای افراد خانواده دارد. اما همیشه این پلان‌ها به شکل مربع و مستطیل نیستند که چیدمان آن‌ها به راحتی با وسایل مختلف صورت گیرد. البته پذیرایی‌های ال شکل علاوه بر منحصربه‌فرد کردن طرح و نقشه منزل از لحاظ بصری نیز دکوراسیون جذابی را به آن می‌بخشند. اگر می‌خواهید بدانید که موقعیت لوازم مختلف مانند جای تلویزیون در پذیرایی ال کجاست، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
البته به یاد داشته باشید که اولین مرحله در ایجاد دکوراسیونی جذاب برای اتاق‌های پذیرایی ال شکل پیدا کردن نقطه کانونی است. برای مثال شما می‌توانید تلویزیون، شومینه یا یک پنجره را به عنوان نقطه مرکزی قرار دهید. از این نقطه برای چیدمان مبلمان منزل استفاده می‌شود.
همچنین اینکه تلویزیون و سایر وسایل منزل در کدام بخش از اتاق پذیرایی ال شکل باید باشد، به نوع فعالیت‌های روزانه شما و کارایی هر فضا بستگی دارد. برای مثال بهتر است که تلویزیون در قسمت انتهایی هال قرار گیرد و با نصب قفسه‌هایی شناور در اطراف آن جلوه زیباتری به آن بخشید.

جای تلویزیون در پذیرایی ال کجاست؟

جای تلویزیون در پذیرایی ال کجاست؟

اگر تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی چیدمان پذیرایی ال شکل خود در نظر گرفته‌اید، باید در ابتدا جای مناسب را برای این وسیله انتخاب کنید. در خانه پریز برق و سوکت‌های اتصال به آنتن معمولا مکان ثابتی دارند که جابجا کردن آن‌ها یا سیم‌کشی از روی کار ممکن است که خطرات و ناامنی‌هایی را به وجود آورند.
همچنین توصیه می‌شود که نقاط کانونی را در کنار یکدیگر قرار ندهید، این امر کمک می‌کند که فضا بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد. برای مثال قرار دادن شومینه و تلویزیون در کنار هم باعث بسته شدن محیط و کوچکتر دیده شدن آن می‌گردد.

جای تلویزیون در پذیرایی ال کجاست؟

یکی از بهترین ایده‌ها برای چیدمان پذیرایی ال شکل نیز تفکیک فضا به دو بخش اتاق تلویزیون و مطالعه است. البته باید قسمت بزرگتر سالن پذیرایی را به گذاشتن میز تلویزیون و نصب آن اختصاص داده و جلوی آن مبلمان راحتی را قرار داد. بخش دیگر را می‌توان با چند صندلی یا مبلمان رسمی‌تر و میز به کتابخانه‌ای کوچک تبدیل کرد. این سبک طراحی گزینه‌ای ایده‌آل برای چیدمان پذیرایی ال شکل کوچک و بزرگ به شمار می‌رود. در این صورت حتی زمانی که برخی از افراد خانواده در حال تماشای تلویزیون هستند، نفرات دیگر می‌توانند از قسمت دیگر خانه برای حرف زدن، استراحت یا مطالعه کتاب استفاده کنند.
در مجموع در هنگام چیدمان اتاق پذیرایی ال شکل باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک می‌کنند که بر اساس وسایل و فضای در دسترس خود بهترین دکوراسیون را به وجود آورید. یکی از موارد قابل توجه در خصوص چنین مکان‌هایی توجه به مسیر رفت‌وآمد و درب ورودی است.
همچنین در خانه‌هایی با پذیرایی ال شکل بهتر است، دو دست مبلمان را برای چیدمان منزل خود اختصاص دهید. یک دست راحتی برای دورهمی‌های خانوادگی و یک دست مبلمان رسمی‌تر برای پذیرایی از مهمانان داشته باشید.

چگونه بهترین مکان تلویزیون را در پذیرایی پیدا کنیم؟

چگونه بهترین مکان تلویزیون را در پذیرایی پیدا کنیم؟

تلویزیون وسیله‌ای مهم در سالن پذیرایی است که اعضای خانواده با یکدیگر ساعت‌های زیادی را دور آن سپری می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که مکانی مناسب را برای تلویزیون در سالن پذیرایی انتخاب کرد. برای تعیین جای تلویزیون در پذیرایی ال شکل باید به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • قرار دادن تلویزیون در ارتفاع استاندارد تاثیر زیادی روی سلامت افراد دارد. برای مثال اگر تلویزیون در مکانی بالاتر از حد مناسب باشد، در طولانی مدت باعث گردن درد و آرتروز گردن اعضای خانواده می‌شود. به یاد داشته باشید که مکانی برای این وسیله مناسب است که خط دید بیننده درست در وسط صفحه نمایش آن قرار گیرد. یک فرد نشسته روی مبل ارتفاعی به طور میانگین برابر با 105 سانتی‌متر دارد.
  • تلویزیون را در فاصله دورتری از منبع نور قرار دهید. بنابراین نباید این دستگاه را جلوی پنجره بگذارید، زیرا این امر باعث تار شدن تصاویر و آسیب رسیدن به چشم انسان می‌شود.
  • از آنجایی که تلویزیون نقطه کانونی است، باید در مکانی قرار گیرد که از تمام بخش‌های خانه قابل رویت باشد. مبلمان نباید پشت به این وسیله چیده شوند.

چگونه بهترین مکان تلویزیون را در پذیرایی پیدا کنیم؟

  • بهترین موقعیت برای تماشای تلویزیون روبروی آن است؛ بنابراین با چیدن مبلمان جلوی تلویزیون فضایی راحت و صمیمی را به وجود آورید.
  • فاصله تلویزیون تا مبلمان را به صورتی در نظر بگیرید که آسیبی به چشم‌ها وارد نشود. فاصله استاندارد در این زمینه باید 2.5 برابر قطر صفحه نمایش باشد.
  • نباید نمایشگر خود را در مکان‌های پر تردد مانند نزدیک درب ورودی یا در آشپزخانه قرار دهید. این امر باعث می‌شود که افراد در حال تماشای تلویزیون آرامش بیشتری داشته باشند و همچنین سایر اعضای خانواده نیز راحت‎تر رفت‌وآمد کنند.
  • این دستگاه را نزدیک شومینه قرار ندهید. زیرا عدم رعایت فاصله استاندارد بین تلویزیون و منبع گرما ممکن است که در هنگام تماشای تلویزیون به چشم‌های شما آسیب برساند.

با سیب از بروزترین مسائل مربوط به چیدمان منزل آگاه شوید و بهترین دکوراسیون منزل را به صورت رایگان یاد بگیرید.

مطلب پیشنهادی

چه میز تلویزیونی بخریم

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳