جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 2:14 قبل از ظهر

چگونه رنگ موی تیره را روشن کنیم

روشن کردن رنگ موی تیره یکی از مباحث مهم و جدی در بین خانم ها بوده که مدام با آن دست و پنجه نرم می کنند. همچنین به محض نظاره دنیای اطراف هر فرد می تواند اثر رنگ ها را بر محیط و اشیاء بیند. بنابراین دنیای واقعی بدون رنگ ها معنایی ندارد. البته رنگ ها ویژگی های هر فرد را متفاوت تر از فرد دیگر نشان می دهند. درنتیجه در اکثر موارد افراد با توجه به تفاوت در رنگ لباس، رنگ پوست و رنگ مو تشخیص داده می شوند.

نحوه روشن کردن موی تیره

اکثر مواقع خانم ها بعد از صرف زمان و هزینه هنگفت به محض مشاهده چهره خود در آینه و تفاوت ایجاد شده نسبت به تصور قبلی دچار ناامیدی و سردرگمی می شوند. زیرا برخی اوقات موی تیره تر یا روشن تر از چیزی است که طرف مقابل انتظار دارد. البته روش های متعددی برای روشن کردن انواع موهای تیره وجود دارد که خبر خوبی برای خانم ها محسوب می شود. پس اگر بعد از رنگ کردن موها، رنگ جدید تیره تر از رنگ درخواستی بود می توان آن را با برخی از روش ها بدون آسیب دیدگی مو روشن کرد. این روش ها به استفاده از تعدادی مواد شوینده و روش های شیمیایی اختصاص می یابند که در صورت عدم نتیجه باید به آرایشگر ماهر جهت ترمیم یا تغییر رنگ موهای خود مراجعه نمایند.

فرمول روشن کردن رنگ موی تیره

فرمول روشن کردن رنگ موی تیره

همان گونه که قبلاً اشاره شد روش های متعددی جهت روشن کردن موی تیره وجود دارد. ولی در حالت دو فرمول زیر جزء به صرفه ترین و دقیق ترین روش های رفع تیرگی مو محسوب می شوند.

استفاده از مواد شیمیایی

نخستین روش برای روشن کردن رنگ موی تیره استفاده از بهترین مواد شیمیایی است. پس جهت رفع تیرگی موهای خود از طریق روش های شیمیایی باید از اکسیدان با درصدهای مناسب مو استفاده کنید. همچنین اگر هدف از روشن کردن مو تنها یک درجه باشد همان اکسیدان شماره یک می تواند متقاضی را به هدف نزدیک کند. ولی زمانی که مو بیش از حد معمول تیره شده و طرف می خواهد آن را 4 الی 5 درجه روشن تر نماید بایستی اکسیدان شماره 3 را به کار ببرد. زیرا خاصیت روشن کنندگی این اکسیدان بسیار زیاد بوده و به تنهایی استفاده از اکسیدان شماره 3 کفایت نمی کند. پس ترکیب اکسیدان ها با یکدیگر و رنگ مو می تواند رنگ انتخابی مشتری را تضمین کند.

نحوه روشن کردن موی تیره

استفاده از اکسیدان با شماره های مختلف به تنهایی قادر به روشن کردن رنگ موی تیره نیست. پس رنگ موهایی که بایستی با اکسیدان های مدنظر ترکیب شوند به رنگ موهای روشن کننده اسپیشیال بلوند تعلق دارند. زیرا این رنگ ها بدون نیاز با ترکیب دکلره و تنها با استفاده از اکسیدان می توانند موهای متقاضی را روشن نمایند. یکی دیگر از راه های روشن کردن موهای خیلی تیره، ریموور رنگ مو است که در دو نوع مایع و پودری در بازار موجود است. ناگفته نماند که این روش روشن کردن مو با استفاده از مواد شیمایی نسبت به دیگر روش های شیمیایی بهترین و کم آسیب ترین روش محسوب می شود.

فرمول روشن کردن رنگ موی تیره

استفاده از مواد شوینده

دومین روش جهت روشن کردن رنگ موی تیره استفاده از برخی مواد شوینده است. برای مثال برخی از آرایشگرها تأکید دارند که بعد از رنگ کردن مو به مدت 2 الی 5 روز موهای خود را با شامپو شست و شو ندهند. البته در صورت لزوم هنگام دوش گرفتن تنها از نرم کننده استفاده کنند. درنتیجه از همین موضوع می توان چنین برداشتی داشت که رنگ مو در بازه زمانی 2 الی 5 روز آسیب پذیر است. پس در صورت عدم رضایت از رنگ مو می توان موهای خود را با آب تقریباً گرم و شامپوهای معمولی شست و شو داد تا مقداری از تیرگی رنگ از بین برود و مو روشن تر شود. زیرا در این مدت لایه خارجی مو به طور کامل بسته نشده و خارج کردن رنگ از این لایه سریع تر صورت می گیرد.

فرمول روشن کردن رنگ موی تیره
یکی دیگر از مواد شوینده مورد استفاده برای روشن کردن رنگ موی تیره همان شامپوی ضد شوره است که می توان به آن جوش شیرین نیز اضافه کرد. البته ترکیب شامپو ضد شوره و جوش شیرین باید حدود یک ساعت روی مو بماند و بعد از این مدت با آب تقریباً سرد شست و شو داده شود. همچنین شامپوهای روشن کننده یکی دیگر از انتخاب های عالی بوده که بایستی 2 الی 3 بار مورد استفاده قرار گیرند.
دیگر مطالب مجله اینترنتی سیب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳