جمعه , 10 فروردین 1403 - 6:24 قبل از ظهر

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل بیش از هر چیز به متراژ اتاق بستگی دارد. هر چقدر اتاق بزرگتر باشد، آزادی بیشتری برای انتخاب نوع مبل‌ها و شکل چیدمان آن‌ها دارید. فراموش نکنید که حتی در متراژ‌های بالا، بهتر است قوانینی را برای چیدن مبل‌ها رعایت کنید.
مقاله‌ای تهیه کرده‌ایم تا درباره چیدمان مبل سلطنتی و راحتی صحبت کنیم. به طور اختصاصی، این چیدمان را در اتاق‌های مستطیل شکل بررسی می‌کنیم. اگر از ظاهر اتاق پذیرایی خود ناراضی هستید، اگر ظاهر اتاق به هم ریخته به نظر می‌رسد، زیبایی مبل‌ها به چشم نمی‌آید و… می‌توانید با خواندن ادامه مطالب، این مشکلات را بر طرف کنید. همچنین اگر مبلمان و فرش تهیه نکرده‌اید یا در مرحله تصمیم گیری هستید، این مقاله را از دست ندهید. می خواهید بدانید ست مبل با فرش فیلی رنگ چیست؟ این مقاله را بخوانید.

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی با هم در سالن مستطیل

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی با هم در سالن مستطیل

اغلب ترجیح می‌دهیم فضای پذیرایی و اتاق نشیمن را با آیتم‌های متفاوت بچینیم. به این ترتیب مهمانی‌های رسمی را در بخش پذیرایی برگزار می‌کنیم و اتاق نشیمن را به جمع‌های غیر رسمی و خانوادگی اختصاص می‌دهیم. اگر فضای اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی با دیوار، پارتیشن، پله و… جدا شده باشد، کار شما برای چیدمان آسان‌تر خواهد بود.
اگر پذیرایی و نشمین از هم جدا نباشند، لازم است با استفاده از آیتم‌های مختلف یا چیدمان مناسب، این فضا را از هم تفکیک کنید. برای چیدمان مبل سلطنتی و راحتی با هم در سالن مستطیل شکل، چند نکته نام می‌بریم. تا جایی که ممکن است از این نکات کمک بگیرید و فضای خانه را دلپذیرتر کنید.
نقطه کانونی مشخص کنید. گفتیم وقتی فضای پذیرایی و نشیمن جدا نباشند، لازم است به کمک آیتم‌های مختلف، تفکیک شوند. همچنین برای ایجاد فضای صمیمی و هارمونی در پذیرایی و نشیمن نیاز به نقطه کانونی دارید. معمولا نقطه کانونی برای اتاق نشیمن، محل قرارگیری تلویزیون است. انتخاب‌های دیگر در این فضا برای نقطه کانونی شامل کتابخانه، پنجره با منظره زیبا و… هستند.

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی با هم در سالن مستطیل

نقطه کانونی پذیرایی هم می‌تواند آیتمی مانند شومینه، لوستر بزرگ و… باشد. کافی است بعد از انتخاب نقطه کانونی، مبلمان هر بخش را به شکلی بچینید که هماهنگی لازم به وجود بیاید. برای مثال مبلمان در نشیمن به شکلی باشند که هم افراد دید مناسبی به تلویزیون پیدا کنند (این نکته برای زمانی صدق می‌کند که تلویزیون نقطه کانونی باشد).
بنابراین با در نظر گرفتن دو نقطه کانونی، فضای نشمین و پذیرایی را از یکدیگر جدا کرده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم برای ایده‌های بهتر و کاربردی‌تر، تصاویر مرتبط با دکوراسیون پذیرایی و نشیمن را در فضای مجازی جستجو کنید. با مشاهده تصاویر برتر، در این زمینه متوجه نکات ظریقی خواهید شد.
فرش مناسب انتخاب کنید. همان طور که نقطه کانونی می‌تواند فضای نشمین و پذیرایی را تفکیک کند، فرش نیز چنین کاربردی دارد. برای چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل باید فرش‌های مناسب انتخاب کنید. اگر انتخاب شما برای فرش، صحیح باشد بخش بزرگی از مشکل حل می‌شود.
فرش هر بخش را با توجه به رنگ و طرح مبل‌ها انتخاب کنید. برای مثال اگر مبلمان بخش پذیرایی، سلطنتی یا کلاسیک هستند بهتر است فرش هم چنین خصوصیاتی داشته باشد. فرش را به شکل مورب پهن نکنید و اجازه بدهید در راستای دیوارهای پذیرایی و چیدمان مبل‌ها قرار بگیرد.

جزئیات مورد نیاز برای چیدمان مبل سلطنتی و راحتی با هم

جزئیات مورد نیاز برای چیدمان مبل سلطنتی و راحتی با هم

طرح و رنگ مناسب برای مبلمان انتخاب کنید. چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مسطیل شکل باید در نهایت هماهنگی باشد تا فضایی صمیمی و یکپارچه ایجاد کند. پیشنهاد ما این است که نقطه مشترکی بین مبلمان هر دو بخش به وجود بیاورید. مثلا هر دو مدرن یا کلاسیک باشند یا از یک طیف رنگی انتخاب شوند یا… .
وقتی بین پذیرایی و نشمین، دیواری وجود ندارد برای ایجاد فضایی یک دست و متعادل، لازم است به طرح و رنگ مبلمان پذیرایی و نشیمن دقت کنید. اگر اصرار دارید از طرح سلطنتی برای پذیرایی استفاده کنید، بهتر است پارچه ساده بدون طرح و نقش برگزینید. برای مثال مبل سلطنتی به رنگ خاکستری روشن و بدون نقش در کنار مبلمان راحتی خاکستری و پارچه ساده، گزینه مناسبی خواهد بود.

جزئیات مورد نیاز برای چیدمان مبل سلطنتی و راحتی با هم
ابعاد اتاق و شکل آن را در نظر داشته باشید. اگر بخواهید بهترین چیدمان مبل سلطنتی و راحتی را در پذیرایی مستطیل انجام دهید، ببینید مستطیل باریک است یا نه. در اتاقی به شکل مستطیل باریک، محدودیت بیشتری دارید. باید وسایل تا حد امکان، جای کمتری بگیرند و چیدمان آن‌ها، رفت و آمد را مشکل نکند. بنابراین به جای چیدمان مبل ۹ نفره در پذیرایی مستطیل باریک استفاده از مبلمان مدرن و کلاسیک یا نیم ست کمک بگیرید و مبلمان ال برای نشمین پیشنهاد می‌شود.
اغلب مبلمان سلطنتی فضای بیشتری اشغال می‌کنند و دارای تزیینات هستند. همین ویژگی‌ها باعث شده مبلمان سلطنتی برای فضای کوچک مناسب نباشند. بنابراین توصیه می‌کنیم این نکته را به یاد داشته باشید و در فضای کوچک، از مبلمان‌ کم حجم کمک بگیرید. مبلمان مدرن و کلاسیک در بخش پذیرایی با مبل راحتی کم حجم در نشمین، بهترین گزینه‌ها برای چیدمان در سالن مستطیل باریک هستند. با مجله اینترنتی سیب بهترین چیدمان را در منزل خود انجام دهید.

مطلب پیشنهادی

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ نیز مانند هر مدل پلان دیگری سختی‌های خاص خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *