شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 7:08 قبل از ظهر

از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین

 

جوش زدن یکی از عمده ترین و رایج ترین مشکلات پوستی است. این مشکل هم برای بانوان و هم برای آقایان اتفاق می افتد. جوش ها معمولا پس از مدتی خود به خود برطرف می شوند. با این حال جوش های سر سیاه معضلی دشوارتر به حساب می آیند. چراکه به راحتی از میان نمی روند. این جوش ها معمولا در بینی دیده می شوند. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، حتما تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی سیب همراه ما باشید. در ادامه شما را با روش از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین آشنا می سازیم.

روش از بین بردن جوش سرسیاه بینی با وازلین

جوش های سر سیاه تاثیر منفی بر ظاهر و چهره افراد می گذارند. متاسفانه این جوش ها معمولا بر روی بینی ظاهر می شوند. همان طور که می دانید بینی مرکز چهره است. بنابراین این جوش ها کاملا در معرض دید هستند و چهره را دگرگون می کنند. گاهی برای پوشاندن این مشکل پوستی از کرم های مختلف استفاده می شود. این روش فقط برای پنهان کردن جوش سر سیاه قابل استفاده است. به عبارت دیگر درمان به حساب نمی آید. گذشته از آن بسیاری از کرم ها توانایی پوشاندن جوش های سر سیاه را ندارند. به همین علت باید به دنبال روش هایی برای از میان بردن این جوش ها بود.

خوشبختانه راه های موثری برای حل این معضل وجود دارند. یکی از برترین روش ها از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین است. وازلین ماده ای موثر و کاربردی برای مقابله با جوش های سر سیاه به شمار می رود. استفاده از وازلین برخلاف سایر روش ها بسیار راحت و بی دردسر است. برای رفع جوش های سر سیاه بینی با وازلین مراحل زیر را طی نمایید.

وازلین را روی جوش های سر سیاه بینی بگذارید.

  • پلاستیک کوچکی را روی وازلین قرار دهید.
  • پنج الی هفت دقیقه منتظر بمانید‌.
  • پلاستیک را بردارید.
  • وازلین را با پارچه ای تمیز پاک کنید.
  • پارچه ای توری را روی بینی گذاشته و به سمت بالا حرکت دهید. برای عملکرد بهتر پارچه را روی بینی فشار داده و این کار را چند بار تکرار کنید.

چند نکته درباره از بین بردن جوش سرسیاه با وازلین

همان طور که دیدید از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین کار سختی نیست. برای بازده بهتر این روش رعایت چند نکته ساده لازم و ضروری است. مقدار وازلینی که روی بینی می گذارید به اندازه جوش های بینی باشد. به عبارت دیگر به میزان خیلی کمی مثلا اندازه نخود به وازلین نیاز خواهید داشت. پلاستیکی که بر بینی خود قرار می دهید حتما تمیز و پاکیزه باشد. چراکه مستقیما با پوست شما سروکار دارد. در صورت عدم رعایت بهداشت ممکن است پوست شما آسیب ببیند. برای دیدن نتیجه عجله نکنید و حداقل پنج دقیقه صبر نمایید. پس از گذشت زمان مذکور جوش ها را بررسی فرمایید.

در صورت عملکرد مناسب وازلین می توانید برآمدگی جوش ها را به راحتی مشاهده کنید. جوش های سر سیاه نهایتا پس از هفت دقیقه از جای خود خارج می شوند. با این حال برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین به صورت کامل لازم است قدم های بعدی را به دقت انجام دهید. به جای پارچه توری می توانید از بانداژ استفاده نمایید. دقت داشته باشید که پارچه را به طور همزمان روی جوش ها فشار داده و به سمت بالا بکشید. به جهت حرکت پارچه توجه کنید. در غیر این صورت جوش ها از جای خود خارج نمی شوند. وقتی کارتان به اتمام رسید در صورت تمایل با یک شوینده نسبتا ملایم صورت یا بینی خود را بشویید.

در این مقاله از مجله اینترنتی سیب شما را با روشی مطمئن و کاربردی برای نابودی جوش های سر سیاه آشنا کردیم. علاوه بر آن به بررسی نکات مهم برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین پرداختیم. اگر از این مشکل پوستی رنج می برید، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله را مجددا با دقت بیش تر مطالعه نمایید. مجله اینترنتی سیب مرکزی معتبر برای پاسخ به سوالات و تردیدهای شما است. در این وب سایت اطلاعات جامعی درباره مشکلات پوستی گردآوری می شود. اگر به خواندن مقالاتی از این قبیل علاقه مند هستید، حتما نگاهی به سایر صفحات سایت بیندازید.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳