جمعه , 10 فروردین 1403 - 2:40 قبل از ظهر

هزینه کاغذ دیواری منزل 70 متری

کاغذ دیواری ها در سال های اخیر بسیار مورد توجه طراحان دکوراسیون برای پوشاندن دیوار ها قرار گرفته اند. از این کاغذ ها می توان برای پوشاندن دیوارهای منازل، ادارات، دفاتر و … استفاده کرد. احتمالا شما نیز بارها به فکر خرید این کاغذ ها و نصب آن بر دیوار منزلتان بوده اید. اما نمی دانستید که هزینه تمام شده این کار چقدر می شود. زیرا هزینه کاغذ دیواری کردن خانه مقداری زیاد است و این هزینه باید با بودجه افراد هماهنگی داشته باشد. در ادامه به هزینه خرید کاغذ های دیواری می پردازیم و به شما یاد دهیم که چگونه می توانید متراژ دقیق آن را محاسبه کنید.
هزینه خرید و نصب کاغذ دیواری برای منزل 70 متری به عواملی زیادی بستگی دارد. شما می توانید با صرف کمترین هزینه دکوراسیون منزلتان را تغییر دهید و دیوار ها را نو کنید. هزینه انجام کاغذ های دیواری شامل هزینه های خرید رول ها و نصب آن ها توسط نصاب است.

هزینه انجام کاغذ دیواری منزل 70 متری چقدر است؟

هزینه انجام کاغذ دیواری منزل 70 متری چقدر است؟

در ادامه به عواملی می پردازیم که در هزینه خرید کاغذ های دیواری نقش دارند.

  1. متراژ کاغذ: کاغذ های دیواری در متراژ های 10*53، 10*70، 10*100 و 106*5/15 هستند. هر چه متراژ رول ها بالاتر رود قیمت رول بیشتر می شود. اکثرا از متراژ 50 سانتی متر در 10 متر استفاده می شود. زیرا این سایز بسیار استاندارد بوده و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. کشور سازنده: کاغذ های دیواری تولید شرکت های مختلف با هم تفاوت قیمت دارند. کاغذ دیواری های ایرانی قیمت بسیار کمی دارند. زیرا غیر قابل شستشو هستند. کاغذ های ساخت کشور چین بالاتری دارند. گران ترین کاغذ ها مربوط به کشور های اروپایی مانند ایتالیا هستند. از این کاغذ ها در متراژ های کم استفاده می کنند. زیرا بسیار گران قیمت هستند.
  3. طرح کاغذ: کاغذ های دیواری که دارای طرح های جدید، به روز و برجسته هستند نسبت به کاغذ های ساده گران تر هستند. به همین دلیل است که ممکن است کاغذهایی که از یک جنس و از یک کشور می آیند با هم تفاوت قیمت داشته باشند.

محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار

محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار

شاید شما هم این سوال را داشته باشید که تقریبا برای کاغذ دیواری کردن هر دیوار چه متراژ کاغذ لازم است. زیرا هر چه دیوار بزرگ تر باشد متراژ بیشتری از کاغذ را مصرف می کند. درنتیجه هزینه ها بالاتر می رود. برای آن که متراژ مورد نیاز کاغذ را تعین کنید ابتدا باید بدانید که مسات دیوار موردنظر چقدر است. برای این کار باید با استفاده از متر به صورت کاملا دقیق عرض و ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید. قرنیز ها و گوشه را ها فراموش نکنید. بعد از اندازه گیری عرض و ارتفاع، باید آن ها را در هم ضرب کنید تا مساحت دیوار را دقیقا به دست بیاورید. مثلا اگر عرض دیوار 5 متر و ارتفاع آن 3 متر باشد. 5 را در 3 ضرب می کنید که می شود 15. یعنی مساحت کل دیوار شما 15 متر است و شما به 15 متر کاغذ احتیاج دارید. برای آن که بدانید برای این دیوار به چند رول نیاز پیدا می کنید، باید متراژ کاغذ دیواری را مشخص کرده باشید.

محاسبه متراژ کاغذ دیواری برای هر دیوار

به طور کلی متراژ های مختلف کاغذ دیوار می توانند مساحت های زیر را تحت پوشش قرار دهند:

  • کاغذ های دیواری 53 *10: 1 متر و 59 سانتی متر از دیوار
  • کاغذ های دیواری 70 *10: 2 متر و 10 سانتی متر از دیوار
  • کاغذ های دیواری 100 *10: 3 متر از دیوار
  • کاغذ های دیواری 106 * 5/15: 5 متر و 30 سانتی متر از دیوار

برای آن که بدانید برای دیوار خود به چند رول کاغذ نیاز دارید ابتدا باید متراژ رول مورد نظر خود را تعین کنید. سپس مساحت دیوار را در عدد های دومی قسمت بالا تقسیم کنید. مثلا اگر مساحت شما 15 متر است و رول مورد نظر شما 50 در 10 است. باید 15 را تقسیم بر 59/1 کنید که حاصل می شود 4/9. شما باید عدد را به سمت بزرگتر گرد نمایید تا کاغذ کم نیاید که می شود 10 عدد. یعنی شما برای کاغذ دیواری کردن 15 متر از دیوار به 10 رول از این متراژ کاغذ دیواری احتیاج دارید.

منزل 70 متری چقدر کاغذ دیواری می برد؟

منزل 70 متری چقدر کاغذ دیواری می برد؟

برای کاغذ دیواری کردن منزل 70 متری ابتدا باید تعین کنید که چه مساحتی از دیوار ها را می خواهید کاغذ کنید. سپس باید مساحت تمامی پنجره ها و کمد دیواری های منزل را از آن کم کنید. زیرا نمی شود که پنجره های منزل 70 متری را نیز کاغذ کرد. تجربه نصابان کاغذ ثابت کرده است که منزل 70 متری به طور میانگین 22 الی 24 رول کاغذ نیاز دارد.
هر چه مساحتی از منزل 70 متری که می خواهید آن را با کاغذ بپوشانید بیشتر باشد تعداد رول های مصرفی بالاتر می رود. برای اندازه گیری دقیق ابتدا مساحت تمامی قسمت هایی که می خواهید کاغذ دیواری کنید را مشخص کنید. مساحت پنجره ها و کمد ها را نیز اندازه گیری کرده و از مساحت دیوار موجود کم کنید. این گونه مساحت دقیق خانه به دست می آید. با مجله اینترنتی سیب جواب تمام سوالات منزل خود را بصورت رایگان پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *