سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403 - 2:05 قبل از ظهر

رفع دائمی سفیدی مو با هلیله سیاه

 

هلیله سیاه یکی از بهترین هدایای خداوند است که تاثیر شگفت انگیزی در رفع سفیدی موهای افراد زیر 40 سال دارد. خواص این ماده گیاهی در این زمینه سال‌ها است که در طب سنتی به اثبات رسیده است. در ادامه این مقاله از دانشنامه سیب روش رفع دائمی سفیدی مو با هلیله سیاه را خواهید آموخت. البته این ماده گیاهی خواص دیگری از جمله تقویت حافظه و از بین بردن رطوبت و مواد زائد از مغز و حلق انسان را نیز دارد. به یاد داشته باشید که اطلاعات موجود در این مقاله صرفا به منظور افزایش سطح آگاهی خوانندگان گرامی بیان شده‌اند. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل جدی برای پوست و موی خود حتما به پزشک مراجعه فرمایید.

درمان سفیدی مو با هلیله سیاه

معضل سفیدی موها به ویژه در سنین پایین به دلایل مختلفی از جمله وراثت، شرایط محیطی و استرس وابسته است. سفید شدن موها زیر سن 20 سال در انسان‌های سفید پوست و زیر سن 30 سال در سیاه پوستان، سفیدی زودرس شناخته می‌شود. همچنین جالب است، بدانید که مردان زودتر از زنان هم سن و سال خود دچار این مشکل می‌شوند.

هلیله سیاه گیاهی موثر برای درمان گیسوان سفید و سیاه شدن مجدد آن‌ها است. بسیاری از کارشناسان طب سنتی معتقد هستند که استفاده از این ماده برای مدت یک یا دو سال باعث سیاه شدن موهای سفید خواهد شد. نه تنها این گیاه جلوی سفید شدن تارهای زلف را می‌گیرد، بلکه مزاج فرد را نیز اصلاح و پاکسازی می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که هلیله سیاه با دفع سموم از بدن فرد، حس شادابی و جوانی را به او منتقل می‌سازد.

هلیله سیاه با نام‌های دیگری از جمله اهلیج، هلج، هاری تاکی، هلیله کابلی و هلیله سبز نیز شناخته می‌شود. این گیاه دارویی از خانواده گاروم زنگیان است و بیشتر در هند، نپال و چین به دست می‌آید. در واقع درخت این گیاه در چین به اکسیر عمر معروف است و درختی مقدس به شمار می‌رود.

در بسیاری از کتب پزشکی قدیم درباره خواص این داروی گیاهی آمده است که اگر کسی یک یا دو سال به طور مداوم هلیله سیاه مصرف کند، موهایش دوباره سیاه خواهد شد. در واقع متخصصان طب سنتی عقیده دارند که اصلاح اختلالات به وجود آمده در بدن می‌تواند سرعت روند سفیدی مو را کاهش داده و در نهایت از آن جلوگیری کند. علاوه بر این ماده، گیاهان دیگری مانند سیر، ترکیب روغن حنا و نارگیل، مریم گلی، برگ درخت گردو، قهوه، روناس و برگ درخت انجیر نیز برای درمان معضل سفید شدن زودهنگام گیسوان موثر هستند.

روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

در هنگام رفع دائمی سفیدی مو با اهلیج بسیار مهم است که این گیاه دارویی را به درستی مصرف کنید. برای این منظور بهتر است که به مدت یک سال تا یک سال و نیم، روزی یک عدد از این گیاه را کوبیده و با کمی آب میل بفرمایید. همچنین می‌توانید روزی یک عدد از هلیله سبز را داخل دهان گذاشته و آن را به آرامی تا حد نرم شدن بمکید. بهترین زمان برای خوردن این ماده اول صبح و پس از بیدار شدن از خواب است. البته برخی از کتب طب سنتی درباره نحوه مصرف این گیاه نوشته‌اند که می‌توان آن را هر شب نیم ساعت پس از صرف غذا خورد. این دوره باید یک تا یک و نیم سال ادامه داشته باشد. در این زمان باید هاری تاکی را کوبیده و یک قاشق از آن را در دهان خود بریزید یا آن را با آب میل کنید.

همچنین دقت داشته باشید که در مصرف انواع گیاهان دارویی باید پیش از مصرف، قسمت‌های مورد استفاده از آن‌ها را به خوبی پاک کنید. چوب‌ها، آشغال و گرد و خاک را از داروهای گیاهی جدا کرده و در صورت نیاز آن‌ها را با آب سرد بشویید. در ضمن به منظور تهیه جوشانده و دم کرده‌های گیاهی از ظروف شیشه‌ای، چینی یا لعابی استفاده نمایید. ظروف فلزی با تانن‌های موجود در گیاه واکنش نشان داده و برای سلامتی مضر هستند.

توصیه می‌شود که این ماده دارویی را با روغن بادام شیرین مخلوط کرده و سپس بخورید. همچنین عسل به عنوان مصلح اهلیج شناخته می‌شود؛ بنابراین پیش از مصرف یک مقدار عسل به آن بیفزایید. توجه داشته باشید که ترکیب عسل، روغن بادام شیرین و هلیله سبز با وجود مفید بودن، اندکی دهان را جمع کرده و حالت گس مانند دارد.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *