سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403 - 3:13 بعد از ظهر

تست بارداری با وایتکس

بانوان عزیز این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شما در مورد تست بارداری با وایتکس بوده و نباید دلیلی برای استناد پزشکی شما باشد. در صورت نیاز به تشخیص بارداری، هیچ راهی به غیر از مراجعه تخصصی به پزشک نیست.

یکی از روش های تست بارداری که این روزها بسیاری از بانوان می خواهند از آن کمک بگیرند، تست بارداری با وایتکس است. در این روش، از وایتکس به عنوان یک ماده شیمیایی جهت تشخیص بارداری استفاده می شود. البته باید توجه داشت که همه افراد از این تست نتیجه قابل قبولی نمی گیرند. با این حال می خواهیم بیشتر در این مقاله تست بارداری خانگی با وایتکس را بررسی کنیم.

تست بارداری با وایتکس

علت تغییر رنگ ادرار با وایتکس

یکی از دلایلی که باعث شده برخی از افراد از وایتکس برای تشخیص بارداری استفاده کنند، تغییر رنگ ادرار پس از قرار دادن در وایتکس است. واقعیت این است که نوع هورمون ها و ترکیباتی که در ادرار وجود دارند در دوران بارداری تغییر می کنند. به همین خاطر می توان از ادرار برای تشخیص بارداری با کمک بی بی چک یا وایتکس استفاده کرد.

زمانی که ادرار در داخل وایتکس ریخته می شود، یک سری واکنش هایی با ادرار و وایتکس انجام می شود که این موضوع می تواند باعث تغییر رنگ ادرار شود. البته این تغییر رنگ در ادرار فرد حامله و غیر حامله به وجود می آید. معمولا تفاوت میان ادرار فرد باردار با فرد غیر باردار در میزان کف کردن ادرار درون وایتکس است. به طوری که به عقیده بسیاری از افراد اگر ادرار به طور کامل درون وایتکس کف کرد، نشان دهنده این است که فرد باردار است.

علت تغییر رنگ ادرار با وایتکس 

نحوه انجام تست بارداری با وایتکس

این روزها بسیاری از خانم ها به دنبال این هستند که قبل از عقب افتادن زمان پریود خودشان تشخیص دهند که باردار هستند یا خیر. این موضوع کاملا غلط است و حتی با وایتکس و یا روش های دقیق نیز نمی توانید متوجه شوید که باردار هستید یا خیر. برای انجام تست بارداری با وایتکس باید پریود شما عقب افتاده باشد. در این صورت احتمال اینکه بتوانید دقیق تر نتیجه این تست را مشاهده کنید، وجود دارد.

نحوه انجام تست بارداری با وایتکس بسیار ساده است. شما باید به مدت چند ساعت مثانه خود را تخلیه نکنید تا غلظت ادرار شما به حد مطلوب برسد. می توانید برای دیدن بهترین نتیجه از ادرار صبح استفاده کنید. برای این کار باید به اندازه مساوی از مقدار ادرار خودتان از وایتکس استفاده کنید. می توانید یک لیوان را به صورت نصف با ادرار پر کنید و نیمی دیگر را با وایتکس. حالا با یک قاشق یک بار مصرف و تمیز آن را هم بزنید.

اگر پس از هم زدن ادرار با وایتکس شاهد تغییر رنگ ادرار بودید و همچنین ادرار شما کف کرد و سرازیر شد، احتمال اینکه باردار هستید زیاد است. اما در صورتی که هیچ واکنشی اتفاق نیفتاد، این یعنی اینکه شما باردار نیستید و یا باید از روش های دقیق تر برای تست بارداری استفاده کنید. دقت کنید که برخی از افراد بر این باورند که کف ایجاد شده باید بسیار زیاد باشد تا نشان دهنده حاملگی باشد. با این حال به طور دقیق نمی توان در مورد این موضوع صحبت کرد.

نحوه انجام تست بارداری با وایتکس

کیا تست بارداری با وایتکس انجام دادن

تست بارداری با وایتکس جزء روش های تشخیص بارداری قطعی نیست. به همین خاطر شمار کمی از بانوان این آزمایش را انجام داده اند. به طور کلی، بانوانی که این روش را برای تشخیص حاملگی مورد استفاده قرار داده اند به دو دسته تقسیم بندی می شوند. دسته اول، بانوانی هستند که از این تست نتیجه خوبی گرفته اند و نتیجه تست آن ها نیز درست بوده است. این دسته از بانوان از انجام این کار راضی هستند و آن را به دیگران نیز پیشنهاد می کنند.

دسته دوم از افرادی که تست بارداری با وایتکس را انجام دادند، افرادی هستند که پس از مشاهده نتیجه تست و استفاده از روش های قطعی دیگر متوجه شده اند که نتیجه درست نبوده است. به همین خاطر این روش را به دیگران پیشنهاد نمی کنند.

طبق نظرات بانوان در مورد این روش تشخیص بارداری، می توانیم نتیجه بگیریم که تست بارداری با وایتکس در همه موارد درست نتیجه را نشان نمی دهد. بنابراین، نمی توان به نتیجه آن استناد کرد و حتما باید برای تشخیص حاملگی از روش های رایج دیگر که قابل استناد هستند، استفاده نمود.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *