دوشنبه , 31 اردیبهشت 1403 - 8:34 قبل از ظهر

رنگ موی دکلره شده را چگونه تیره کنیم

 

اگرچه که رنگ های روشن و دکلره طرفداران خیلی زیادی دارند، اما بسیاری از خانم ها بعد از مدت زمانی به دلایل متعددی از دکلره کردن موهای خود پشیمان می شوند و تمایل دارند مجدد موهای تیره خود را به دست بیاورند. بسیاری از خانم ها تصور می کنند که تیره کردن رنگ موهای دکلره شده کار آسانی است و هیچ آسیبی به مو نمی رساند. اما این تفکر کاملا غلط است. چه بسا استفاده نادرست از رنگ ها و استفاده غیر اصولی از نوع اکسیدان باعث آسیب های شدید به موهای شما شود، و یا اینکه رنگ موهای شما به شدت زشت و زننده شود. بنابراین اگر به دنبال تیره کردن رنگ موی دکلره شده خود هستید بهتر است که ما را تا انتهای این مقاله از سیب همراهی کنید. ما روش صحیح تیره کردن رنگ موی دکلره شده را به صورت کاملا تخصصی به شما خواهیم آموخت.

نحوه تیره کردن موهای دکلره شده بدون آسیب رسیدن به مو

همانطور که می دانید دکلره باعث خروج رنگدانه های مو از جمله رنگدانه های آبی، قرمز و زرد می شود و در نهایت مو را آماده رنگ پذیری برای انواع رنگ های روشن می کند. بنابراین اگر شما بخواهید مجدد تیرگی موها را برگردانید باید رنگ دانه ها را مجددا وارد مو کنید. اما مسئله اینجاست که رنگدانه های طبیعی را نمی توان مجدد به مو بازگرداند و صرفا زمانی رنگدانه‌ های طبیعی به موی شما باز می گردند که مو بلند شود، بنابراین شما مجبور هستید که رنگدانه های مصنوعی را به مو وارد کنید. این رنگدانه های مصنوعی در داخل رنگ موهای طبیعی وجود دارند و شما برای به دست آوردن نتیجه بهتر باید رنگ موهای مناسب برای استفاده روی دکلره را بشناسید.

قبل از هرگونه آموزش باید این نکته را برای شما بیان کنیم که به هیچ عنوان یکسره به سراغ رنگ‌ های خیلی تیره نروید. زیرا این مسئله می‌ تواند باعث آسیب رساندن به موهای شما شود و یا اینکه یک رنگ کدر را به موهای شما بدهد. همچنین در استفاده از اکسیدان نیز باید دقت نظر کافی را به خرج بدهید. استفاده از اکسیدان های درصد بالا و یا درصد پایین ممکن است نتیجه دلخواه را برای شما به دنبال نداشته باشد. بنابراین با دقت مطالب ذکر شده در ادامه مقاله را مطالعه کنید و مطابق با دستورات ذکر شده موهای خود را رنگ کنید.

مراحل تیره کردن موهای دکلره شده بدون آسیب رسیدن به مو

اگر شما هم تمایل دارید که رنگ موهای دکلره شده خود را تیره کنید ما به شما توصیه می کنیم از رنگ های گرم همچون نسکافه ای شکلاتی و یا طلایی استفاده کنید. برای تیره تر کردن موهای دکلره شده خود در ابتدا موهای خود را با یک رنگ گرم و در پایه ۵ و۶ همچون رنگ مسی و اکسیدان ۶ رنگ کنید. این رنگ باعث می‌ شود تا رنگدانه های مصنوعی به موی شما بازگردند و موها آماده تیره تر شدن بشوند.

بعد از اینکه رنگ مسی را بر روی موهای خود قراردادید به مدت ده دقیقه صبر کنید و سپس رنگ را با دستمال پاک کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله نباید موهای خود را بشویید. پس از اینکه رنگ را با دستمال پاک کردید بین رنگ های گرم همچون رنگ نسکافه ای، شکلاتی، قهوه ای، فندقی، خرمایی و… رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب رنگ مورد علاقه خودتان، آن را با اکسیدان ۶ ترکیب کنید و سپس شروع به رنگ کردن موهایتان از ساقه به سمت ریشه نمایید.

وقتی که تمام موهایتان رنگ شدند بعد از ۲۰ الی ۲۵ دقیقه موها را با آب ولرم بشویید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از شامپوهای معمولی استفاده نکنید و حتی الامکان حدود یک هفته موهای خود را اصلا شامپو نزنید. بعد از یک هفته نیز فقط از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید تا موهای شما آسیب نبینند. البته نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشید این است که در صورت عدم داشتن تجربه کافی حتما به یک آرایشگر ماهر مراجعه کنید. تیره کردن رنگ های دکلره شده نیاز به دقت فراوان دارد و در صورتی که تجربه لازم را نداشته باشید ممکن است موهای شما آسیب ببیند و یا اینکه رنگ آن ها خراب تر از قبل شود و ترمیم مجدد آن ها بسیار سخت باشد. بنابراین در درجه اول تجربه شما و یا آرایشگر شما حرف اول را می زند، و در درجه دوم نیز مراقبت های بعد از آن باعث زیبا شدن موها و عدم آسیب به آن ها می شود.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *