جمعه , 27 مهر 1403 - 6:25 قبل از ظهر

از کجا بفهمیم کلوز فرند هستیم

 

قبل از اینکه بخواهیم در مورد نحوه تشخیص کلوز فرند صحبت کنیم، اجازه دهید تا در مورد معنی کلوز فرند حرف بزنیم. در زبان انگلیسی کلوز فرند به معنای دوست نزدیک است. زمانی که شما دوست نزدیک فردی باشید همه رازهای خود را با او در میان می گذارید و برعکس چنین شرایطی نیز وجود دارد. کلوز فرند در اینستاگرام در واقع یک لیست است که توسط هر کسی قابل اجرا می باشد. در این لیست مشخص می شود که چه افرادی می توانند استوری کلوز فرند را مشاهده کنند. بسیاری از افراد کنجکاو هستند که بدانند می توانند تشخیص دهند که کلوز فرند کسی هستند یا خیر؟ به همین خاطر در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد نحوه تشخیص کلوز فرند بودن صحبت کنیم.

آیا پیش از اینکه کسی استوری بگذارد می توانیم بفهمیم که کلوز فرند او هستیم یا نه؟

انتشار استوری در اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد. اما گاهی اوقات افراد بنا به شرایط کاری و شخصی خودشان ترجیح می دهند که استوری های خود را به صورت شخصی منتشر کنند. یعنی همه افراد قادر به دیدن آن ها نباشند. خوشبختانه اینستاگرام این امکان را برای همه افراد فراهم کرده است تا یک لیست اختصاصی برای منتشر کردن استوری های شخصی خودشان داشته باشند که به این لیست کلوز فرند گفته می شود.

با این حال برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که چگونه می توانند متوجه شوند که در لیست کلوز فرند کسی قرار گرفته اند یا خیر؟ چون این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. ولی باید بگوییم که تا قبل از انتشار استوری نمی توانید متوجه شوید که شما در گروه کلوز فرند کسی قرار دارید یا خیر. علاوه بر این فقط زمانی متوجه این موضوع می شوید که فرد استوری اختصاصی خودش را برای کلوز فرند خود منتشر کرده باشد.

از کجا بفهمیم جزء کلوز فرندهای شخصی هستیم؟

همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم، برای فهمیدن اینکه کلوز فرند کسی هستید یا نه باید صبر کنید تا او یک استوری بگذارد. تا زمانی که استوری توسط فرد منتشر نشود، مشخص نمی شود که شما کلوز فرند فرد هستید یا خیر. پس از اینکه استوری دوست یا همکار شما منتشر شد، می توانید متوجه شوید که کلوز فرند او هستید؛ اما چگونه؟

همانطور که می دانید دور همه استوری های معمولی نوار قرمز رنگی قرار دارد که نشان می دهد شما استوری آن صفحه را مشاهده نکرده اید. اما دور استوری کلوز فرند رنگ سبز قرار دارد. بنابراین اگر یک استوری با نوار سبز مشاهده کردید، شما کلوز فرند آن فرد هستید. در غیر این صورت هیچ راهی برای تشخیص اینکه در لیست کلوز فرند کسی قرار دارید یا خیر، وجود ندارد.

کلوز فرند چه نقشی در کسب و کارها دارد؟

اگرچه بسیاری از افراد به دلایل شخصی خودشان لیست کلوز فرند ایجاد می کنند، اما همیشه کلوز فرند مربوط به شخصی سازی استوری نیست. گاهی اوقات هم لازم است که استوری های تجاری برای یک سری از افراد خاص نمایش داده شوند و برای بقیه قابل مشاهده نباشند. اگر چنین شرایطی در اینستاگرام وجود داشته باشد، کسب و کارهای مختلف می توانند از کلوز فرند به عنوان شخصی سازی لیست انتشار استوری های تجاری اینستاگرام خودشان استفاده کنند.

خوشبختانه با وجود این قابلیت در اینستاگرام، تمامی کسب و کارها که از اینستاگرام به عنوان یک راه کسب درآمد استفاده می کنند؛ می توانند لیست کلوز فرند را برای انتشار محتواهای تجاری اختصاصی ایجاد کنند. در این صورت این محتواهای تجاری برای اعضای خانواده یا دوستان که نیازی به مشاهده آن ها ندارند، دیده نمی شود.

آیا می توان لیست کلوز فرند را تغییر داد؟

هر فردی با داشتن صفحه اینستاگرامی می تواند برای پیج خود یک لیست کلوز فرند ایجاد کند؛ اما سوال اصلی اینجاست که آیا می توان لیست کلوز فرند را تغییر داد؟ در اینستاگرام این امکان برای کاربران فراهم شده است تا هر کسی که دوست دارند را به لیست کلوز فرند خودشان اضافه کنند یا هر کسی که تمایل دارند را از لیست حذف کنند.

تغییر لیست کلوز فرند در هر لحظه در اینستاگرام امکان پذیر است. بنابراین اگر بنا به دلایلی متوجه شدید که باید فردی یا افرادی را به لیست اضافه کنید و یا برخی از آن ها را از لیست حذف کنید، کافیست که به بخش تنظیمات اینستاگرام وارد شوید و روی گزینه کلوز فرند بزنید. حال لیست کلوز فرند قابل مشاهده و تغییر است.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

بک یعنی چی در روبیکا

افرادی که در اینستاگرام فعالیت می کنند، حتما تا به حال نام فالوو بک را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *