پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403 - 6:00 قبل از ظهر

سگ هاسکی از چی خوشش میاد

سگ هاسکی از جمله نژادهای دوست داشتنی و زیبایی است که در ایران نیز وجود دارد. هاسکی ها ظاهری شبیه به گرگ دارند، به همین خاطر محبوبیت بسیاری زیادی دارند. این نژاد از سگ ها تعلیم پذیر است که به عنوان همدم و دوست می توان روی آن حساب باز کرد. صاحبان هاسکی به خاطر ارتباط عاطفی ایجاد شده همیشه به دنبال راهکارهایی هستند که سگشان را خوشحال کنند، ولی در بیشتر موارد نمی دانند که سگ هاسکی آن ها از چه چیزهایی خوشش می آید. با این وجود هیچ جای نگرانی نیست، چرا که ما در این متن قصد داریم به بررسی این مسئله بپردازیم. در صورتی که شما نیز صاحب این نژاد از سگ هستید، ما را تا پایان این متن همراهی نمایید که با علایق سگ خود آشنا شوید.

سگ هاسکی از چی خوشش میاد

علاقمندی های سگ هاسکی

هر یک از نژادهای سگ علاقه مندی های خاص خودشان را دارند. این مسئله در خصوص سگ های هاسکی نیز صدق می کند. از جمله موارد مورد علاقه سگ های هاسکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • علاقه به جویدن اشیا: هاسکی های علاقه دارند که به هنگام شرایط استرس زا اشیا را بجوند. این کار موجب آرامش آن ها می شود. البته به این نکته دقت داشته باشید که این کار ممکن است موجب آسیب به دندان هایشان شود، از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که با پاشیدن فلفل روی برخی از اشیا خطرناک سگتان را از جویدن آن ها منصرف نمایید. زمانی که چند بار با تندی بیش از حد آن شی رو به رو شود، دیگر به سمت آن نخواهد رفت.
  • علاقه به لیس زدن های مکرر: هاسکی ها علاقه بسیاری به لیس زدن اشیا دارند. این مسئله می تواند به سلامتی آن ها آسیب بسیاری وارد کند. علاوه بر آن لیس زدن های مکرر موجب تقویت رفتارهای هجومی آن ها خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید اشیا نرم و استریلی را در اختیارش قرار دهید. با این کار علاوه بر عدم تقویت آرواره های سگ از بیماری شدنش جلوگیری می کنید.
  • علاقه به پرش بلند روی دیوار: هاسکی نژادی پر جنب و جوش و کنجکاوی محسوب می شود که همیشه در فکر اتفاقاتی است که آن طرف دیوار اتفاق می افتد. برای جلوگیری از پریدن سگ روی دیوار می توانید دیوارهای حیاط را بلند در نظر بگیرید.

علاقمندی های سگ هاسکی

چه عواملی باعث خوشحالی سگ هاسکی می ‌شوند؟

عوامل و فاکتورهای بسیاری وجود دارد که موجب خوشحالی سگ شما می شود، ولی هیچ یک از آن ها به اندازه حضور شما در کنار سگتان موجب خوشنودی او نمی شود، به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که هیچ سگ خود را برای روزهای طولاتی تنها نگذارید. علاوه بر این سعی کنید که سگتان را در کنار اعضای خانواده و خانه نگهدارید، همچنین به او ثابت کنید که چقدر برایش مهم هستید و به هیچ مهر و محبت خود را از او نگیرید. بعضی مواقع با دادن هدیه مورد علاقه می توان این محبت را به اثبات رساند. هنگامی سگتان را برای پیاده روی بیرون می برید، حتما قلاه اش را ببندید. حتی اگر سگتان تربیت شده است، با بستن قلاده از بروز اتفاقات جلوگیری کنید.

شیوه بازی کردن با سگ هاسکی

همیشه زمانی را برای بازی کردن با سگ خود در نظر بگیرید. موارد زیر از جمله بازی هایی است که می توانید با سگ خود انجام دهید:
وسیله یا اسباب بازی نرمی را بردارید و آن را به نخ یا طنابی ببندید. حال اسباب بازی را به کمک طناب روی هوا تکان دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر از چند وقتی اجازه گاز گرفتن اسباب بازی را به سگتان بدهید. با این کار سگ شما مطیع می شود و به هیچ وجه سرخورده نخواهد شد.
طنابی را به سوی سگتان پرتاب کنید و با حالتی کشمکشی با سگتان بازی کنید. این بازی حس رقابت را در سگ شما تقویت خواهد کرد. البته در وهله آخر اجازه دهید که سگتان پیروز میدان شود. با این کار از فوران خشم سگتان جلوگیری خواهید کرد.

چه عواملی باعث خوشحالی سگ هاسکی می ‌شوند؟

بازی کردن با سگ هاسکی

از جمله بازی های مورد علاقه سگ های هاسکی به شرح زیر هستند:

  • بازی با بشقاب پرنده
  • آب بازی
  • بازی با حباب
  • دویدن بین موانع
  • پیدا کردن اسباب بازی هایش در بین غذا و خوارکی هایش

برای این که اوقات خوشی را برای سگ هاسکی خود فراهم کنید، می توانید با او بازی کرده و علایقش را در اختیارش قرار دهید. در این مطلب از سیب برای آشنایی شما عزیزان به طور کامل به معرفی بازی های مورد علاقه سگ هاسکی پرداختیم.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *