پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 6:04 بعد از ظهر

پوشاندن موهای سفید جلوی سر

اکثر افراد با دیدن موهای سفید خود بسیار ناراحت می­شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می­دهند. سفید شدن مو یکی از طبیعی­ترین اتفاقاتی است که برای افراد رخ می­دهد. اما گاهی این اتفاق برای برخی از افراد خیلی زودتر از موعد رخ می­دهد و همین امر باعث ناراحتی بیشتر فرد می­شود. به همین سبب همواره افراد به دنبال رنگ کردن و پوشاندن سفیدی موی سر خود هستند. در ادامه مقاله به چگونگی پوشاندن موی سفید جلوی سر می­پردازیم.

دلایل سفیدی زودرس مو

برخی از عوامل ممکن است اتفاق بیفتد که افراد خیلی زودتر از موعد موهای سفیدی داشته باشند. این عوامل عبارت‌اند از:

  • عامل ژنتیک
  • دلایل پزشکی
  • استعمال دخانیات
  • تماس بیش از حد مو با مواد شیمیایی یا با حرارت بیش از حد
  • استرس
  • کم بدن مواد غذایی مورد نیاز بدن

دلایل سفیدی زودرس مو

ترفندهای پوشاندن موی سفید جلوی سر

روش­های مختلفی وجود دارد که افراد می­توانند موهای سفید شده جلوی سر خود را بدون رنگ کردن بپوشانند. این روش­ها عبارت‌اند از:

  1. جداسازی موی سفید جلوی سر

این روش، از روش­های قدیمی است که افراد با دیدن چند تار موی سفید در سر خود اقدام به کندن آن می­کنند. در گذشته می­گفتند این کار باعث افزایش موی سفید در بدن می‌شود؛ اما این عقیده علمی نیست و شما می­توانید موهای سفید خود را قیچی یا جدا کنید.

  1. جا به جایی فرق موی سر

برخی از افراد موهای خود را رنگ نکرده­اند و تعداد کمی از موهای جلوی سر آن­ها سفید شده است. آن­ها می­توانند با جا به جا کردن فرق موی سر خود موی سفید خود را بپوشانند.

  1. استفاده از اکسسوری

گاهی افراد می­توانند با استفاده از اکسسوری موی سر، موهای سفید خود را بپوشانند. این روش برای افرادی که موهای خود را رنگ کرده­اند و ریشه مو آن­ها درآمده است نیز مناسب است.

ترفندهای پوشاندن موی سفید جلوی سر

  1. ریمل یا سایه

گاهی افراد تنها برای مدت زمان کوتاهی که به مهمانی یا عروسی دعوت می­شوند می­خواهند موهای سفید خود را بپوشانند. برای این کار می­توانند از ریمل یا سایه استفاده کنند. بهتر است از ریمل­های هم­رنگ موی سر خود استفاده کنید تا تفاوت کمتری با موهای سر شما داشته باشد.

راهنمای تصویری رنگ کردن موهای سفید در منزل

برای پوشاندن موی سفید خود می­ توانید از روش رنگ کردن استفاده کنید. برای این کار می­توانید با روش­های ساده خودتان در منزل موهایتان را رنگ کنید. در ادامه به توضیح چگونگی رنگ کردن موی سفید در منزل می­ پردازیم.

اول ترکیب مورد نظر خود را تهیه و آماده نمایید. برای انجام این کار باید از افراد متخصص در زمینه رنگ مو مشورت بگیرید تا رنگ مورد نظر خود را با ترکیب رنگ­ها به دست بیاورید. سپس دستکش و پیش‌بند مناسب بپوشید. بهتر است همه لباس­های خود را بپوشانید تا رنگی نشود. زیرا در صورت رنگی شدن دیگر نمی­توانید رنگ روی لباس را پاک کنید. اگر می­خواهید تنها فرق سر و ریشه موها را رنگ کنید باید با کمک یک قلم مو، رنگ مورد نظر را بر ریشه سر بگذارید تا همه قسمت­های مورد نظر شما آغشته به رنگ شود. در نظر داشته باشید اگر می­خواهید همه موهای خود را رنگ کنید باید از ساقه مو رنگ کردن را شروع کرده و سپس ریشه موها را رنگ کنید. سپس کلاهی یکبار مصرف را روی سر خود بگذارید.

ترفندهای پوشاندن موی سفید جلوی سر

اگر بتوانید موهای خود را گرم نگهدارید، موهای شما رنگ بهتری را می­گیرد. مدت زمانی را صبر کنید تا کامل موهای شما رنگ بگیرد. برای این کار باید هر چند دقیقه یکبار موهای خود را چک کنید. اگر تنها ریشه موها را رنگ کرده­اید در نظر بگیرید که سرعت رنگ گرفتن این بخش از سر نسبت به باقی بخش­های سر بیشتر است. بعد از رنگ گرفتن مو و گذشت زمان موهای خود را بشویید. باید برای اولین بار از نرم کننده استفاده کنید و به هیچ عنوان از شامپو جهت شستشوی سر خود استفاده نکنید، زیرا رنگ شما را از بین می­برد.

جمع بندی

برخی از افراد دچار سفیدی زودرس موها می­شوند. این سفیدی می­تواند دلایل و عوامل متعددی از جمله ژنتیک یا کمبود مواد مغذی بدن را داشته باشد. برای رفع این مشکل افراد می­توانند یا موهای خود را رنگ کرده یا روش­های دیگری را انتخاب کنند تا موهای سفید خود را بپوشانند. به شما پیشنهاد می کنیم دیگر مطالب مجله اینترنتی سیب را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *