سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403 - 11:37 بعد از ظهر

یک کیلو تخمه آفتابگردان چقدر روغن میدهد

هر کس به دنبال یک کسب و کار مبتنی بر آفتابگردان است، پیش از شروع کار باید سوالاتی از خود بپرسد. یکی از این سوالات یک کیلو تخمه آفتابگردان چقدر روغن میدهد؟ است. در ادامه این مقاله سیب قصد داریم شما را کمی بیشتر با روغن و تخمه آفتابگردان آشنا کنیم. با ما همراه بمانید.

چند کیلو تخم افتابگردان یک لیتر روغن میدهد

روغن آفتابگردان این روزها به یکی از پر مصرف‌ترین روغن‌های خوراکی شناخته شده در میان ما بدل شده است. به طوری که آشپزی ایرانی بدون این روغن تقریباً غیر ممکن است. اما پیدا کردن روغن آفتابگردان طبیعی کار بسیار مشکلی است. روغن‌هایی که این روزها در بازار به عنوان روغن آفتابگردان به فروش می‌رسند، روغن صد درصد طبیعی نیستند. روغن‌های طبیعی از قیمت بالاتری نسبت به روغن‌های دیگر برخوردار است. چرا که برای مصرف روزانه نیاز به آفتابگردان‌های بیشتری دارید. از سوی دیگر مواد اضافی همچون اسیدهای مختلف را نباید به یک روغن طبیعی اضافه کنید.

چند کیلو تخم افتابگردان یک لیتر روغن میدهد
با همه این‌ها، مقدار روغنی که از دانه‌های طبیعی می‌توان به دست آورد با یکدیگر متفاوت است. برای مثال گونه از آفتابگردان‌ها هستند که بیش از یک لیتر به ازای هر کیلوگرم آفتابگردان، روغن تولید می‌کنند. اما کشت این نوع آفتابگردان‌ها نیاز به شرایط متفاوتی نسبت به سایرین دارد. این در حالی است که آفتابگردان‌های دیگر مقادیر کمتری روغن ارائه می‌دهند. در این آفتابگردان‌ها مقدار اسیدهای چرب دیگر و ویتامین‌ها بیشتر است. به طور کلی اگر به دنبال یک روغن آفتابگردان همیشه مفید، زیاد و طبیعی هستید، بدانید هیچ گاه موفق نخواهید شد!
با این حال اگر به دنبال رسیدن به یک عدد پس از پرسیدن سوال یک کیلو تخمه آفتابگردان چقدر روغن میدهد؟ هستید، باید گفت هر کیلوگرم تخمه آفتابگردان به طور میانگین حدود ۱٫۳۹۸ لیتر روغن آفتابگردان ارائه می‌کند. مواد مغذی درون این روغن وابسته به نوع دانه‌های آفتابگردان است.

چند کیلو تخم افتابگردان یک لیتر روغن میدهد

فروش روغن آفتابگردان

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کاری مبتنی بر روغن آفتابگردان هستید، باید گفت سود می‌کنید! دانه‌های آفتابگردان علاوه بر روغن آفتابگردان، پسماندی تولید می‌کنند که می‌تواند به عنوان نوعی سوخت زیستی به کار گرفته شود. از سوی دیگر قسمت‌های دیگر این گیاه را می‌توان به عنوان خوراک حیوانات به کار گرفت.
هر کیلوگرم دانه آفتابگردان حدود یک لیتر روغن ارائه می‌کند. به طور کلی حدود ۲۰ درصد از هر دانه آفتابگردان را روغن آن تشکیل می‌دهد. از این رو این روغن به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تولید به شمار می‌رود. اگر شما هم تمایل دارید درباره روغن آفتابگردان و چند و چون آن بیشتر بدانید، از طریق نظرات زیر همین پیام با کارشناسان سیب تماس برقرار کنید. ما آماده پاسخ به سوالات شما عزیزان هستیم.

مطلب پیشنهادی

کره و روغن حاوی این ماده است

کره و روغن حاوی این ماده است

روغن در دسته مایعات جا می گیرد و به دلیل دانسیته ( چگالی ) پایین …

2 دیدگاه

  1. هر کیلوگرم تخمه آفتابگردان به طور میانگین حدود ۱٫۳۹۸ لیتر روغن آفتابگردان ارائه می‌کند. جللخالق چجوری میشه 1کیلو تخمه 1.5 لیتر روغن بده . والا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳