جمعه , 10 فروردین 1403 - 6:44 بعد از ظهر

 بعد از دکلره رنگ کنیم یا رنگساژ

 

رنگ مو یکی از بهترین راه ها برای زیباتر کردن چهره است که به روش های متفاوتی اجرا می شود. این کار با تنوع بسیار بالایی قابل اجرا است که هر فرد متناسب با شرایط خود می تواند بهترین آن را انتخاب نماید. برای ایجاد برخی از تناژهای رنگی حتما باید با استفاده از دکلره پایه مو را تا چند درجه روشن کرد در نتیجه این سوال پیش می آید که بعد از دکلره رنگ کنیم یا رنگساژ؟

در واقع رنگساژ برای موهای بلوند و روشن بسیار کاربردی است و می تواند تا حدی زردی که در اثر دکلره کردن به وجود آمده است را از بین ببرد. به طور کلی این کار روشی برای ترمیم رنگ مو است که به دو صورت متفاوت انجام می شود. طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده رنگ مو با هربار شستشو و با گذشت زمان زیبایی و درخشندگی خود را از دست می دهد از این رو بیشتر افراد به دنبال راه حلی هستند که درخشندگی آن را بازگردانند در نتیجه از رنگساژ کردن مو استفاده می کنند.

رنگساژ چیست و نحوه رنگساژ کردن مو بعد از دکلره چگونه است؟

در واقع رنگساژ همان رنگ موی ضعیف شده است که با آب و اکسیدان ترکیب می شود. فرمولی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد، عمل آن نسبت به ترکیب رنگ مو ضعیف تر است در نتیجه تنها برای از بین بردن زردی، روشن تر کردن و ایجاد درخشندگی گیسوان مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این روش می توان تنوع زیادی ایجاد کرد و شفافیت گیسوان را تا حد زیادی افزایش داد.

این عمل به دو صورت موقت و نیمه موقت قابل اجرا است که نحوه اجرای آن ها نیز متفاوت است و هر فرد با توجه به شرایط خود می تواند بهترین روش را انتخاب نماید. روش موقت با شامپوهای رنگی انجام می شود که این شامپوها در انواع مدل تولید و به بازار عرضه می شوند. برای اجرای روش موقت باید گیسوان خود را مرطوب کرد و مقدار مناسبی از شامپو مخصوص را به صورت یکدست روی آن ها پخش کرد و پس از گذشت چند دقیقه آن را به خوبی بشویید.

در روش نیمه موقت از فرمول رنگ مو یا واریاسیون + اکسیدان + آب استفاده می شود که دوام آن نسبت به روش موقت بیشتر است. در کل افرادی که تمایل دارند گیسوان خود را زیباتر کنند باید بدانند رنگساژ چیست و نحوه رنگساژ کردن مو بعد از دکلره چگونه است؟ زیرا آشنایی با این مواد و روش استفاده از آن ها می تواند کمک کند تا مدت ها گیسوان زیبا و درخشانی داشته باشید. بهتر است پس از آن که پایه مو را روشن کردید برای این کار از ترکیبی استفاده کنید که شماره آن از پایه مو تیره تر باشد. به عنوان مثال اگر پایه مو را تا 6 درجه روشن کرده اید باید برای رنگساژ از ترکیب های شماره 5 استفاده کنید.

آموزش رنگساژ در منزل

پس از شناخت این روش و آشنایی با کاربرد آن بهتر است مراحل اجرای آن را نیز بدانید و با رعایت نکات مهم به بهترین شکل آن را انجام دهید. برخی افراد تمایل دارند این کار را در خانه انجام دهند از این رو در زیر به آموزش رنگساژ در منزل می پردازیم.

  • آماده سازی مواد: بسته به نیاز و شرایط، ترکیب مورد نیاز خود را آماده و به خوبی مخلوط کنید.
  • اجرای رنگساژ: با استفاده از برس مخصوص گیسوان را به مواد تهیه شده آغشته کنید ( دقت داشته باشید قبل از استفاده این ترکیب گیسوان خود را کاملا مرطوب و نم دار کنید).
  • زمان ماندگاری: برای اجرای این روش تنها به چند دقیقه زمان نیاز است، البته این زمان برای هر فرد می تواند متغیر باشد.
  • شستشو: در آخر با آب ولرم و شامپوی مخصوص گیسوان خود را به خوبی بشویید.
  • استفاده از ماسک های مغذی و تقویتی: برای حفظ سلامت و زیبایی گیسوان خود بهتر است پس از این کار از انواع ماسک های تقویت کننده و مفید استفاده کنید.

روش های بسیار متفاوتی برای رنگ مو وجود دارد که هر فرد بسته به مهارت و تجربه خود از روش متفاوتی استفاده می کند با این تفاسیر برخی افراد بعد از دکلره از رنگساژ برای از بین بردن زردی استفاده می کنند در صورتی که برخی دیگر ابتدا مو را رنگ می کنند سپس از این روش  استفاده می کنند.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *