سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 2:59 بعد از ظهر

چگونه شیشه سالم را از پنجره جدا کنیم

ممکن است برای شما هم این مشکل به وجود آمده باشد که بخواهید بنا به هر دلیل شیشه خود را از پنجره جدا کنید. عملیات جدا کردن شیشه از پنجره می تواند سخت و پیچیده باشد؛ زیرا با کوچکترین اشتباهی امکان شکستن شیشه و خرد شدن آن وجود دارد. از این رو باید بدانیم که چگونه شیشه سالم را از پنجره جدا کنیم. ما در این مطلب از سیب قصد داریم تا نحوه جداسازی سالم شیشه از پنجره را به شما آموزش دهیم.

چگونه شیشه سالم را از پنجره جدا کنیم

جداسازی سالم شیشه از پنجره

ممکن است بنا به هر دلیلی بخواهید شیشه پنجره خانه خودتان را تعویض کنید. ممکن است زمان زیادی است که از آن استفاده می کنید و یا اینکه می خواهید پنجره خودتان را از تک جداره به دو جداره تغییر دهید. به هر دلیلی که می خواهید شیشه را از پنجره جدا کنید، باید علم این را داشته باشید که چگونه این کار را انجام دهید تا شیشه شما نشکند.
از آن جایی که شیشه ها جز حساس ترین تجهیزات هستند، در صورت یک سهل انگاری و یا یک ضربه ناگهانی، احتمال شکستن کامل آن ها وجود دارد. در این صورت نه تنها شما باید برای تهیه مجدد شیشه، هزینه های مختلفی را بپردازید، بلکه این احتمال وجود دارد که با شکستن شیشه به خودتان هم آسیب بزنید. به همین دلیل می خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه شیشه سالم را از پنجره جدا کنیم؟
در صورتی که شما به خودتان اعتماد کافی را ندارید و یا نمی توانید شیشه سالم را از پنجره جدا کنید، بهتر است از افرادی که در این زمینه مهارت کافی دارند، کمک بگیرید. البته که انجام این کار توسط خود شما، می تواند به شما در کم کردن هزینه های تعمیر و تعویض شیشه و پنجره کمک فراوانی کند. با اینکه در نگاه اول تعویض شیشه سالم از پنجره بسیار ساده به نظر می رسد، اما باید بدانید که برخی از نکات مهم در این کار وجود دارد که اگر به آن ها توجه نکنید، شیشه شما به سادگی شکسته خواهد شد.

جداسازی سالم شیشه از پنجره

نحوه جداسازی شیشه سالم از پنجره

در این قسمت اجازه دهید تا شما را با نحوه جداسازی شیشه سالم از پنجره بیشتر آشنا کنیم. اولین نکته ای که در این خصوص باید بدانید این است که جنس قاب پنجره شما از چیست؟ بیشتر قاب های پنجره دارای جنس آهن و یا آلومینیوم هستند. اما قاب های چوبی نیز در برخی از خانه ها وجود دارد. برای جدا کردن سالم شیشه از پنجره نیاز است تا با انواع قاب آن آشنایی داشته باشید.
از سوی دیگر باید بدانید که پنجره شما دوجداره است یا خیر. جداسازی شیشه سالم دوجداره با جداسازی شیشه سالم تک جداری، می تواند تفاوت هایی داشته باشد. همچنین باید توجه کنید که آیا قبلاً از درزگیر برای چسباندن شیشه به پنجره استفاده شده است یا خیر. این درزگیرها می توانند باعث سخت شدن جداسازی شیشه سالم از پنجره ها شوند.

نحوه جداسازی شیشه سالم از پنجره

اکنون می خواهیم به صورت گام به گام نحوه جداسازی شیشه سالم از پنجره را به شما آموزش دهیم.

  • جدا کردن پیچ ها از گوشه های قاب
    اولین قدم و مأموریت شما این است که پیچ هایی که در گوشه ها وجود دارند را به آرامی جدا کنید. شما می توانید برای این کار از پیچ گوشتی های دستی و یا برقی استفاده کنید. بهتر است برای سالم ماندن شیشه، ابتدا دو پیچی که در طرف پنجره به صورت مورب و در قطر قرار گرفته اند را خارج کرده و سپس نسبت به جدا کردن شیشه اقدام کنید.
  • ضربه زدن به قاب
    اکنون که قاب و شیشه را از محل خودش جدا کرده اید، نیاز است تا قاب را از روی شیشه جدا کنید. برای این کار می توانید به کمک یک چکش و با قرار دادن یک جسم چوبی بین چکش و قاب، ضربه هایی را به قاب وارد کنید. اعمال مستقیم ضربه چکش به قاب، می تواند باعث شکستن شیشه و همچنین کج شدن قاب شود.

نحوه جداسازی شیشه سالم از پنجره

  • جدا کردن درزگیر
    بعد از اینکه شیشه را به آرامی از قاب جدا کردید، نیاز است تا درزگیرهایی که بین شیشه و قاب پنجره وجود داشته اند را جدا کنید. در صورتی که می خواهید مجدداً از قاب استفاده کنید، می توانید درزگیر خود را نگهداری کنید. اما اگر درزگیر شما شکلش را از دست داده است یا از طول عمر آن مدت زیادی می گذرد، می توانید از درزگیرهای جدیدتر استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی

کندن چسب شیشه پنجره

کندن چسب شیشه پنجره

گاهی اوقات برای پاک کردن شیشه ها، مشکلاتی به وجود می آید که مهمترین آن …

یک دیدگاه

  1. خیلی مسخره بود شیشه ای که من میخواستم جدا کنم دوجداره پنجره آهنی بود با چسب آکواریوم هم چسبیده بود ولی توضیحی نداشتید دربارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *