سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403 - 3:26 بعد از ظهر

روشن کردن مو با اکسیدان خالی

بسیاری از افراد سوال می‌کنند که آیا اکسیدان به تنهایی قادر به روشن کردن گیسوان آن‌ها هست یا خیر؟ در این مطلب از مجله اینترنتی سیب به این پرسش پاسخ خواهیم داد. اما پیش از آن باید بدانید که این فرآورده، شماره‌های مختلفی با درصدهای شیمیایی گوناگون دارد. هر یک از این محصولات با درصدهای متنوع، تأثیر متفاوتی روی زلف‌های شما خواهند گذاشت. در حقیقت روشن کردن مو با اکسیدان خالی امکان‌پذیر است، اما این امر نیازمند رعایت چند اصل و ترفند است. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم که روش‌های درست روشن کردن مو با این ماده را به شما آموزش دهیم.

آیا اکسیدان مو را روشن میکند؟ (روش‌های روشن کردن مو با اکسیدان خالی)

آیا اکسیدان مو را روشن میکند؟ (روش‌های روشن کردن مو با اکسیدان خالی)

احتمالاً همه شما دلتان می‌خواهد خودتان موها را رنگ کرده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. به همین دلیل خیلی دور از انتظار نیست که تجربیات موفق و ناموفقی را در این زمینه شنیده باشید. به طور کلی، رنگ کردن مو، کاری است که نیاز به مهارت و تخصص کافی دارد. در واقع اگر بدون داشتن اطلاعات درست، اقدام به رنگ کردن گیسوان خود کنید، حتماً نتیجه این اشتباه را در نیمه‌های راه یا در پایان کار، خواهید دید.

دکلره، ماده شیمیایی قوی‌ای است که برای رنگ کردن تارهای زلف استفاده می‌شود. این محصول در مقایسه با اکسیدان، قدرت بیشتری در روشن کردن گیسوهای شما دارد، اما دکلره برای بافت تارها مضر است و باعث آسیب دیدن آن‌ها می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد برای روشن کردن موهای خود به جای دکلره از اکسیدان کمک می‌گیرند.

اکسیدان یکی از فرآورده‌های زیبایی است که برای رنگ کردن تارهای زلف استفاده می‌شود. اما آیا این محصول به‌تنهایی می‌تواند باعث روشن شدن تارهای گیسو شود؟ در جواب این پرسش باید بگوییم بله. شما می‌توانید زلف خود را تنها به مقداری از این محصول آغشته کنید. بدین ترتیب، بعد از چند دقیقه، به‌طور قطع، تغییر رنگ موهای خود را به سمت روشن‌تر شدن مشاهده خواهید کرد. بعد از این‌که زلف شما به درجه روشنی دلخواه رسید، می‌توانید مواد شیمیایی روی آن‌ها را کاملاً بشویید. در این مرحله، بعد از چند دقیقه، می‌توان رنگ مورد نظر را روی گیسوان خود امتحان کرد.

لازم به ذکر است که با استفاده از این فرآورده، می‌توان رنگ موهای زیتونی، عسلی و شکلاتی عسلی را ایجاد کرد. این رنگ‌ها، زیبایی فوق‌العاده‌ای به چهره شما بخشیده و باعث تغییر ظاهرتان می‌شوند.

نکات مهم درباره روشن کردن مو با اکسیدان

همان‌طور که بیان شد، اکسیدان انواع و درجات مختلف دارد. این محصول، شامل 3 دسته است که هر یک به ترتیب دارای درصدهای 3، 6 و 9 درصد مواد شیمیایی هستند. همچنین به یاد داشته باشید که ترکیب شیمیایی 3 درصد، اثربخشی ضعیف‌تری روی موها دارد. به همین دلیل، این نوع محصول برای گیسوان حساس و آن‌هایی که به روشن شدن نیاز ندارند، مناسب است. در حالی که فرآورده شش درصد نسبت به نمونه‌های دیگر، عملکردی متوسط را ارائه می‌دهد. اکسیدان‌های 9 درصد، قوی‌ترین تأثیر را در روشن کردن زلف‌ها دارند.

نکته بسیار مهم، موقع روشن کردن موها، این است که حتماً باید محصول مناسب را برای این منظور استفاده کرد. در این زمینه توجه به موارد زیر حائز اهمیت است:

  • اگر دارای زلف‌هایی حساس و آسیب‌پذیر هستید، از فرآورده 3 و 6 درصد استفاده کنید.
  • در صورتی که قصد روشن کردن گیسوان خود را تا پایه بلوند دارید، بهترین انتخاب برای شما روشن کننده 9 درصد است.
  • اگر روی گیسوی شما آثار دکلره هنوز نمایان است، از نمونه 3 یا 6 درصد استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که مواد روشن کننده 9 درصد، قوی‌ترین نوع موجود است. به همین دلیل، کنترل این محصول روی تارها، کمی دشوار است. مواظب باشید که گیسوانتان در حین استفاده از این نوع ماده شیمیایی نسوزد.
  • هر چقدر چنین محصولات زیبایی‌ای قوی‌تر باشند، سرعت تغییر رنگ زلف هم بیشتر خواهد شد.

مزایای روشن کردن مو با اکسیدان

مزایای روشن کردن مو با اکسیدان

استفاده از اکسیدان به جای دکلره برای روشن کردن رنگ زلف، برای شما مزایای بیشماری به همراه دارد. این مزایا شامل موارد زیر هستند:

  • کاهش هزینه روشن کردن گیسوان
  • کمتر شدن میزان آسیب وارده به تارهای زلف
  • عدم احتمال سوختگی گیسوان
  • کاهش درصد خشک شدن تارهای زلف
  • کاهش پیدا کردن میزان آسیب دیدن پوست سر
  • امکان روشن کردن گیسوان بدون نیاز به مراجعه به آرایشگاه

تمام این موارد، نشان‌دهنده این موضوع است که روشن کردن مو با اکسیدان خالی امکان‌پذیر است. همچنین این ماده در مقایسه با به کار بردن دکلره نتیجه بسیار بهتری را به همراه خواهد داشت.

در صورتی که این مقاله را پسندیدید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایر مقالات مجله اینترنتی سیب در زمینه رنگ مو، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *