پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403 - 11:15 بعد از ظهر

بهترین رنگ مو برای جلوگیری از ریزش مو

 

امروزه رنگ‌ کردن مو بین خانم‌ها و برخی از آقایان متداول و رایج شده است. انتخاب رنگ موی مناسب که باعث ریزش موی افراد نشود یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد به شمار می‌رود. در اکثر مواقع رنگ مو باعث ریزش مو می‌شود. این اشکال بیشتر در افرادی که به طور مداوم موهای خود را رنگ می‌کنند بیشتر دیده می‌شود. به همین سبب یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که برای افراد به وجود می‌آید این است که بهترین رنگ مو برای جلوگیری از ریزش مو چیست؟ در این مقاله از سیب به بررسی بهترین رنگ مو برای جلوگیری از ریزش مو می پردازیم.

آیا رنگ کردن مو باعث ریزش مو می شود؟

موهای رنگ شده یکی از المان‌های زیبایی به شمار می‌روند. در گذشته افرادی که موهای سفیدی داشتند موهای خود را رنگ می‌کردند. اما امروزه جوان‌ها هم تمایل به رنگ کردن موهای خود دارند و موهای خود را به هر رنگی که بخواهند در می آورند.  سفید شدن موها یکی از اتفاقاتی است که در هر صورت برای افراد و به دلایلی همچون ژنتیک یا سن بالا رخ می‌دهد؛ این اتفاق قابل حل شدن است و می‌توان با رنگ کردن موها این مشکل را برطرف ساخت. اما ریزش مو یکی از مشکلاتی است که برای موها رخ می‌دهد و نمی‌توان این مشکل را به سادگی برطرف ساخت.

گاهی اتفاق می‌افتد که پس از رنگ کردن، موها شروع به ریزش می‌کنند. این اتفاق همیشه رخ نمی‌دهد، زیرا همه رنگ‌ها ریزش مو ایجاد نمی‌کنند. اما می‌توان گفت ریزش مو یکی از اتفاقات رایج و متداول است که پس از رنگ کردن موها رخ می‌دهد. علت اصلی ریزش موها پس از رنگ، مواد شیمیایی است که در رنگ‌های مو وجود دارند. این مواد شیمیایی ساقه مو را ضعیف می‌کند و باعث ریزش راحت‌تر موها می‌شود. مواد شیمیایی باعث آسیب ساقه مو می‌شوند. در رنگ‌های دائمی این اتفاق بیشتر رخ می‌دهد؛ اما در رنگ­های موقت به این دلیل که زمان کمتری بر روی موها قرار می‌گیرد، آسیب کمتری نیز به ساقه مو می‌زند.

یکی از موادی که در رنگ موها وجود دارد آمونیاک است. این ماده کوتیکول­های مو را که به صورت پولکی بر روی ساقه مو قرار دارد می­شکند و راهی به درون مو پیدا می­کند تا بتواند موها را به رنگ دلخواه دربیاورد. در واقع آمونیاک سطح PH مو را تغییر می­دهد که همین امر باعث آسیب رسانی به مو می­شود. مو بلافاصله پس از رنگ شدن نمی­ریزد، اما به دلیل آسیبی که به مو وارد می­شود پس از گذشت زمان ریزش مو شروع می­شود.

یکی دیگر از مواردی که در ریزش مو اثرگذار است دکلره است. این ماده تخریب بالایی را برای موهای سر دارد. دکلره ماده‌ای شیمیایی است که باعث می‌شود موهای تیره رنگ خود را از دست بدهند، رنگ‌دانه‌ها سفید شوند تا بتوانیم پس از سفید شدن، موها را به هر رنگی که می­خواهیم دربیاوریم. دکلره علاوه بر از بین بردن کوتیکول موها، اسیدهای چرب ساقه مو را نیز از بین می­برند و باعث خشکی، دهیدراته شدن و ضعیف شدن موها می­شوند. برخی از این آسیب­ها دائمی هستند. مدت زمان بودن دکلره روی موها نیز بر میزان آسیب به موها تأثیرگذار است.

روش­های جلوگیری از ریزش موها در اثر رنگ کردن

افراد موهای خود را برای بالا بردن جذابیت و زیبایی چهره رنگ می کنند، اما اگر ریزش مو شدید باشد، دیگر موهای رنگ شده جذابیت زیادی نخواهد داشت. رنگ کردن موها با ریزش مو تقریبا ارتباطی مستقیم دارند. این اشکال با رنگ موهای دائمی نیز بیشتر می­شوند. برای رفع این مشکل می­توان روش­هایی در پیش گرفت. در ادامه به انواع روش­ها می­پردازیم.

یکی از راه‌هایی که می­توانیم انجام دهیم تا موهای ما کمتر آسیب ببیند، استفاده از رنگ­های بدون آمونیاک است. این رنگ­ها آسیب کمتری را به موها وارد می­سازند. یکی از روش­های دیگر این است که فاصله میان رنگ­ کردن مو را زیاد کنید تا مو بتواند تقویت شده و حالت آسیب پذیری نداشته باشد. در واقع بهتر است به موهای خود استراحت دهید.

استفاده از رنگ­های طبیعی یا گیاهی نیز یکی از روش­های دیگری است که می­توانید انجام دهید تا موهای شما رنگ شود؛ اما آسیب کمتری ببیند. برای اینکه موهای خود را به صورت طبیعی رنگ کنید می­توانید از قهوه و رازیانه استفاده کنید. این گیاهان به تقویت موهای شما نیز کمک می­کنند. البته این نکته نیز مهم است که قدرت رنگ دهی گیاهان نسبت به مواد شیمیایی بسیار کمتر است، اما می­توانید این اطمینان را داشته باشید که دیگر دچار ریزش مو نمی­شوید. همچنین می­توانید از ماسک­های مو، یا آبرسان­های باکیفیت استفاده نمایید تا موهای شما خشک و شکننده نشوند و بافت آسیب دیده موها ترمیم شوند.

رنگ کردن مو یکی از متداول­ترین روش­هایی است که افراد استفاده می­کنند تا چهره­ای زیبا داشته باشند. رنگ کردن موها علاوه بر زیبایی که به چهره افراد می­دهد باعث ریزش و آسیب دیدن بافت ساقه مو نیز می­شود. برای جلوگیری از ریزش موها افراد می­توانند از رنگ­های گیاهی یا رنگ­های بدون آمونیاک استفاده نمایند تا ریزش موی کمتری داشته باشند. اما رنگ­های طبیعی یا گیاهی مانند رنگ­های شیمایی قدرت و جذابیت بالایی ندارد، اما آسیب رسانی کمتری را برای موها در بردارد.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *