جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 3:00 قبل از ظهر

پاک کردن چسب از روی پارکت

وقتی چسب ‌های مایع روی سطحی مثل پارکت سفت می ‌شوند، به این فکر می کنیم که با چه روشی لکه‌‌ ی چسب را از روی سطح پاک کنیم که خود پارکت آسیب نبیند. مسلما پاک کردن چسب به صورت مایع، خیلی راحت‌ تر از زمانی است که سفت و محکم شود، پس بهترین راه برای پاک کردن آن، تبدیل کردنش به حالت اولیه یعنی مایع است. مثل پاک کردن موم شمع، که بهتر است اول کمی شل شود.
در این مقاله می خواهیم به روش های آسان و کاربردی از بین بردن چسب از روی سطح پارکت بپردازیم.

از بین بردن چسب از روی پارکت

روش های پاک کردن چسب از روی پارکت

روش های مختلفی برای تبدیل کردن و برگرداندن لکه ی چسب به حالت مایع وجود دارد که ۴ روش در دسترس و راحت آن به شرح زیر است:

  • پاک کردن چسب از روی پارکت با آب گرم و حوله

مقداری آب جوش داخل ظرفی بریزید، سپس یک دستمال حوله ای برداشته و داخل آن بگذارید، وقتی کاملا خیس شد، آن را روی لکه ی چسب قرار دهید. فقط مراقب دستتان باشید که نسوزد. بعد از چند دقیقه لکه‌ ی چسب شل می‌ شود و راحت می ‌توانید آن را پاک کنید.

\اک کردن چسب با آب گرم و حوله

  • استفاده از سشوار

سشوار را روی درجه حرارت زیاد بگذارید، روشن کنید و مستقیم روی لکه بگیرید، بعد از ۲ الی ۳ دقیقه چسب شروع به شل شدن می کند. سپس با یک دستمال حوله ای شروع به پاک کردنش کنید. در صورت لزوم دوباره روی آن سشوار بگیرید.
اگر مقداری از لکه ‌ی ‌چسب روی سطح پارکت باقی ماند، با کاردک شروع به کندنش کنید. فقط احتیاط کنید که به پارکت آسیبی نرسد.

استفاده از سشوار

  • بخارشوی

چند دقیقه بخار شوی را روی چسب قرار دهید تا شل شود و بعد با یک دستمال لکه ‌‌ها را از روی سطح پاک کنید. یادتان باشد که در هنگام نظافت با بخار، حتما نکات مربوط به تمیز کردن پارکت با بخارشوی را رعایت کنید تا آسیبی به سطح پارکت وارد نشود.

بخارشوی

  • استفاده از یخ خشک

برای پاک کردن چسب با یخ خشک شما به یک عینک محافظ، دستکش، سینی فلزی کوچک و حدود ۲۰۰ گرم یخ خشک نیاز دارید. حتما در هنگام کار با یخ خشک، از دستکش و عینک استفاده کنید تا از چشم‌ و دستانتان محافظت شود.
یخ خشک را وسط سینی بگذارید و سینی را روی لکه ‌ی چسب قرار دهید. البته دقت کنید که اندازه‌ ی سینی باید به قدری باشد که کامل روی چسب قرار بگیرد. قرار دادن سینی حاوی یخ خشک روی چسب باعث شل شدن آن و راحت جدا شدنش از روی سطح می‌شود.

استفاده ازیخ خشک

پاک کردن چسب های سرسخت از روی پارکت

گاهی وقت‌ها لکه‌ های چسب، به حدی سفت و محکم روی سطوح قرار می‌گیرند که شاید با روش‌های بالا نتوانیم از پس پاک کردنِ آن‌ها برآییم. مثل چسب ۱۲۳ که حتما تا امروز تجربه ی کار کردن با آن را داشته اید. در این شرایط بهتر است از پاک‌کننده‌ها و اسپری‌های مخصوص پاک کردن چسب که انواع آن در بازار موجود است استفاده کنید.
البته پیشنهاد ما این است که قبل از استفاده از این مواد پاک کننده روی سطح پارکت، حتما آن روی قسمتی از سطح که در معرض دید نیست امتحان کنید و مطمئن شوید آسیبی به پارکت وارد نمی کند.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳