شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 10:21 بعد از ظهر

ریختن نرم کننده در رنگ مو

 

ریختن نرم کننده در رنگ مو نقش یک ماده افزودنی را داشته که تازگی، درخشانی، نرمی و کنترل پذیری رنگ مو را افزایش می دهد. همچنین این ماده شیمیایی با وجود پیشرفت های تکنولوژی در فرآیند تولید اکثر شامپوها به کار برده می شود. البته چربی طبیعی موی سر به عنوان یک نرم کننده مناسب عمل می کند که میزان آن در افراد مختلف، یکسان نمی باشد. پس استفاده از یک نرم کننده ایده آل و مناسب پوست سر می تواند بسیار مهم باشد.

دلیل استفاده از نرم کننده موی سر در رنگ مو

مو تاثیر به سزایی بر زیبایی چهره هر فرد می گذارد و مراقبت از آن می تواند این زیبایی را چندین برابر کند. پس ریختن نرم کننده در رنگ مو می تواند از لایه بیرونی مو که در معرض برخی عوامل آسیب زا همچون آب و هوای آلوده، مواد شیمیایی و انواع آلودگی ها قرار گرفته، محافظت نماید.

همچنین آرایشگران جهت افزایش حالت دهی، انعطاف پذیری و پیشگیری از وزی و خشکی مو، نرم کننده را به ترکیب رنگ مو اضافه می کنند. زیرا این ماده شیمیایی رطوبت موها را حفظ کرده و با حالت دهی به آنها، ظاهر زیبایی برای صورت فرد به ارمغان می آورد. در حالت کلی از مهم ترین دلایل استفاده از نرم کننده موی سر در رنگ مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درخشندگی و براقی مو

ریختن نرم کننده در رنگ مو نقش به سزایی در صاف و حالت پذیر کردن موها دارد. همچنین سطح موها را به شکلی یکدست و براق می نماید که انعکاس نور روی آنها به خوبی قابل رویت است. در نتیجه انعکاس نور افزایش درخشندگی و براقی موها را به دنبال داشته و جذابیت چهره فرد را چندین برابر می کند.

  • مرطوب کردن سطح مو

برخی مواقع استفاده از یک شامپو برای شستن سر، حالت خشکی و زبری به موها می دهد که شانه کردن آنها مشکل خواهد بود. بنابراین ریختن نرم کننده در رنگ مو باعث می شود که ساقه مو با این ماده کاور گردد و از خروج رطوبت و آب داخل موها پیشگیری نماید.

همچنین مصرف نرم کننده تار موها را یکدست کرده و لطافت و نرمی خاصی به آنها می بخشد. البته برخی نرم کننده ها خاصیت آبرسانی داشته و منجر به افزایش فرآیند هیدراتاسیون در موها می شوند. ناگفته نماند که افزایش آبرسانی در موها به آنها حالت داده و از شکنندگی و آسیب دیدگی موها پیشگیری می کند.

  • محافظت از مو در برابر نور خورشید

امروزه در بیشتر نرم کننده های مو، درصد مشخصی ضدآفتاب به کار برده می شود. بنابراین آرایشگران برای افزایش مقاومت موها زمان قرارگیری در معرض نور خورشید، ریختن نرم کننده در رنگ مو را توصیه می کنند. زیرا اشعه فرابنفش به ساقه موها صدمه زده و با کاهش ضخامت آنها، ریزش موها را به دنبال دارد. همچنین نور خورشید رنگ مو به ویژه رنگ های بلوند و قهوه ای مایل به قرمز را تغییر می دهد که استفاده از نرم کننده حاوی ضد آفتاب از این فرآیند پیشگیری می نماید.

  • تقویت و تغذیه مو

اکثر شرکت های تولیدی شامپوهای نرم کننده جهت افزایش حالت دهی و درخشندگی موها از انواع روغن ها، پروتئین های هیدرولیز شده و ویتامین در ترکیب خود استفاده می کنند. زیرا این ترکیب استحکام و انعطاف پذیری موها را افزایش داده و از شکنندگی موها جلوگیری می کند. پس ریختن نرم کننده در رنگ مو باعث ترمیم و بازسازی مو به صورت طبیعی شده و نقش ویژه ای در تقویت آنها دارد.

تاثیر ریختن نرم کننده در رنگ مو بر روی موها

ریختن نرم کننده در رنگ مو درخشندگی، براقی، لطافت و نرمی موها را به دنبال دارد. ولی استفاده از این ماده به طور صحیح به زمان و مراقبت بیشتری نیاز داشته تا از زبری، خشکی و گره خوردگی موها جلوگیری کند. البته یک نرم کننده زمانی نتیجه بخش خواهد بود که سازگاری لازم با جنس مو را داشته باشد. همچنین نرم کننده ها دارای ترکیباتی همچون روغن های گیاهی هستند که ضخامت مو را افزایش داده و موهای دکلره و رنگ شده را ترمیم می کنند.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *