سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403 - 5:20 قبل از ظهر

اقامت پرتغال بدون سرمایه گذاری

کشور پرتغال یکی از کشورهای حوزه شینگن است که به دلیل دارا بودن قیمت اقتصادی برای زندگی متقاضیان زیادی برای اقامت دارد. این کشور با دارا بودن آب و هوای مطبوع و امکان پذیرش ایرانیان، گزینه ای مناسب برای ایرانیان مهاجر به شمار می رود. در هنگام اخذ اقامت برخی از افراد ممکن است تمکن مالی کافی برای اخذ اقامت را نداشته باشند و به دنبال راه هایی برای اقامت در پرتغال بدون سرمایه گذاری باشند. در این مقاله قصد داریم به ۱۰ روشی که با استفاده از آن می توان در پرتغال اقامت پیدا کرد بپردازیم و شما را با این روش‌ها آشنا کنیم. با سیب همراه باشید.

مهاجرت به پرتغال با 10 روش مختلف در سال 2023 – بدون سرمایه گذاری

متولد شدن در کشور پرتغال

یکی از مهمترین روش هایی که برای به دست آوردن اقامت پرتغال می توان از آن بهره گرفت متولد شدن در کشور پرتغال است. اگر شما در مراحل اولیه برای تولد فرزندتان به کشور پرتغال سفر کنید و فرزند خود را در آن را به دنیا بیاورید، فرزند شما اقامت پرتغال دریافت می‌کند و تابعیت پرتغالی خواهد داشت.

مهاجرت به پرتغال با 10 روش مختلف در سال 2023 - بدون سرمایه گذاری

دریافت ویزای کاری

بعد از متولد شدن در پرتغال دومین روشی که به عنوان روش های ارزان قیمت برای اخذ اقامت پرتغال به شمار می‌رود دریافت ویزای کاری است. برای این منظور یک موسسه معتبر و یا شرکت معتبر باید برای شما درخواست کار بفرستد تا بتوانید با دریافت ویزای کاری در پرتغال ساکن شوید. در ویزای کاری حتماً باید مدت زمان صورت شما در پرتغال در شود و موسسه از قبل معلوم کند که برای چه مدت زمانی به شما نیاز دارد.

دریافت اقامت تحصیلی

سومین روش کم هزینه برای گرفتن اقامت در پرتغال دریافت اقامت تحصیلی برای تحصیل در مدارس و یا دانشگاه های پرتقال است. برای این منظور باید از یک مدرسه، موسسه یا دانشگاه معتبر در کشور پرتغال دعوت نامه برای شما فرستاده شود. با این دعوتنامه می توانید بدون نیاز به هزینه های گزاف اقامت پرتغال دریافت کنید و در آنجا ساکن شوید. نکته‌ای که در این زمینه باید مورد توجه باشد این است که بلافاصله بعد از تمام شدن درس باید خاک پرتغال را ترک کنید. در صورت اخراج شدن از دانشگاه یا انصراف دادن باید خاک پرتقال را ترک کرد.

دریافت اقامت با ازدواج

اگر با فردی که اقامت پرتغال دارد ازدواج کنید، می توانید خودتان نیز اقامت بگیرید. برای این منظور در ابتدا باید فردی پرتغالی که قصد ازدواج دارد را پیدا کنید و با ازدواج کنید سپس او می تواند برای شما دعوت نامه بفرستند و با گرفتن دعوتنامه می‌توانید به پرتغال سفر کنید. در برخی از موارد افرادی با گرفتن هزینه از شما با شما ازدواج می‌کنند و سپس زمانی که اقامت پرتغال شما تکمیل شد از شما طلاق میگیرند. این ازدواج صوری هزینه هایی در بردارد اما راهی کم هزینه برای دریافت اقامت پرتغال است.

دریافت اقامت با ازدواج

دریافت اقامت از طریق خرید ملک

خرید ملک در پرتغال می‌توانید اقامت مورد نظر خود را دریافت کنید. فردی که در هر نقطه‌ای از پرتقال ملکی خریداری می کند، به شرط مناسب بودن قیمت خانه می تواند اقامت پرتغال دریافت کند. خانه ای که برای این منظور خریداری می‌شود حتماً باید دارای ارزش ۵۰۰ هزار یورو به بالا باشد، همچنین این خانه باید برای تعداد اعضای که قرار است اقامت آنها به پرتغال دریافت شود، مناسب باشد. برای مثال برای یک خانواده ۴ نفره حتماً باید منزلی با دو اتاق مجهز در نظر گرفته شود.

فردی که ملکی در پرتغال خریداری می کند در سال اول به تنهایی اقامت دریافت می‌کند و بعد از گذشت یک سال می تواند برای خانواده خود دعوت نامه بفرستد و اقامت آنها را در پرتغال تثبیت کند. شرط لازم برای دائمی کردن اقامت این است که فرد باید برای مدت زمان ۵ سال و بیشتر ملک را نگه دارد و نفروشد.

دریافت ویزا از طریق تمکن مالی

ویزای تمکن مالی که به آن ویزای خود حمایتی نیز گفته می شود، به نوعی از ویزا می گویند که برای دریافت آن فرد حتماً باید مبلغ خاصی را به حساب دولت پرتقال واریز کند و بعد از گذشت مدت زمانی می‌تواند ویزای خود را دریافت کند. اگر تعداد افرادی که برای آنها اقامت می گیرید بیشتر از یک نفر است به ازای هر فرد باید مبلغ مورد نظر به حساب دولت پرتقال واریز شود و سپس ویزا گرفته می شود.

گرفتن ویزا از طریق سرمایه گذاری

گرفتن ویزا از طریق سرمایه گذاری

با سرمایه گذاری در بخش های خصوصی یا دولتی می‌توانید ویزای پرتغال دریافت کنید. مبلغ مورد نظر برای سرمایه گذاری توسط دولت پرتغال به شما اعلام می شود همچنین اگر قصد تاسیس یک شرکت خصوصی را داشته باشید با زدن شرکت می توانید ویزا بگیرید. استفاده از این روش به عنوان یکی از روش های پر خرج برای اخذ اقامت در پرتغال شناخته می‌شود و هزینه‌های جانبی مختلفی برای شما دارد. بنابراین تنها افرادی که از نظر تمکن مالی در سطوح بالایی قرار دارند می‌توانند این ویزا را دریافت کنند.

به وجود آوردن استارت آپ

اگر شما ایده ای داشته باشید که برای به وجود آوردن استارت آپهای پردرآمد در پرتغال مناسب باشد، با تشکیل گروه استارتاپ خود می توانید اقامت کشور پرتغال را دریافت کنید.

مهاجرت از طریق پناهندگی

مهاجرت از طریق پناهندگی

در برخی از موارد اگر ثابت کنید که در کشور خودتان از نظر جانی در خطر هستید می توانید از طریق مهاجرت است پناهندگی اقدام نمایید. اثبات این موضوع نیازمند زمان زیادی است و در برخی از موارد ممکن است به کشور خود ریجکت شوید.

دریافت اقامت از طریق کسب و کار خصوصی

اگر در کشور پرتغال کسب و کار خصوصی بزنید و به واسطه آن بتوانید تعداد زیادی از افراد را تحت پوشش قرار دهید، می‌توانید اقامت پرتغال دریافت کنید. این اقامت بعد از مدت زمانی قابلیت تبدیل به اقامت دائم را خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *