چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 10:13 بعد از ظهر

هزینه کاغذ دیواری با نصب

هزینه کاغذ دیواری چقدر می شود؟ این سوالی است که در مراکز فروش و نصب کاغذ های دیواری به وفور شنیده می شود. زیرا افراد باید هزینه و بودجه خود را برای نصب این کاغذ ها در نظر بگیرند. افراد باید به گونه ای عمل کنند که هزینه آن ها بیشتر از بودجه شان نشود. در نتیجه این نگرانی قابل درک بوده و به جا است. ما در این مقاله می خواهیم به صورت حدودی به قیمت کاغذ های دیواری و هزینه نصب آن ها بپردازیم. توجه داشته باشید برای دریافت قیمت قطعی و نهایی باید خودتان به مرکز فوق مراجعه نموده و قیمت ها را جویا شوید.

قیمت کاغذ دیواری به چه عواملی بستگی دارد؟

گاهی تفاوت قیمت بسیار زیاد میان انواع کاغذ دیواری ها باعث تعجب افراد می شود. افراد برای شان سئوال می شود که چرا قیمت این کاغذ ها  تا این حد با هم فرق می کند؟ در پاسخ این سوال ها باید بگوییم که عوامل بسیاری در قیمت کاغذ های دیواری دخیل هستند.
قیمت کاغذ دیواری به چه عواملی بستگی دارد؟
در پایین به موثر ترین این عوامل اشاره می کنیم.
  • جنس کاغذ
  • طرح کاغذ
  • مرکز فروش و محل آن
  • شرکت و کشور سازنده کاغذ دیواری
تمامی این عوامل می توانند تاثیر بسیار زیادی در قیمت خرید کاغذ داشته باشند.

میانگین قیمت تمام شده کاغذ دیواری همراه با نصب

قیمت تمام شده انجام کاغذ دیواری شامل خرید رول های کاغذ و هزینه نصب آن می باشد. لازم است بدانید که هزینه نصب شامل دستمزد فرد برای زیرسازی و هزینه چسب ها برای نصب می شود. در بیشتر مواقع برای نصب کاغذ ها لازم است که فرد کار زیرسازی را انجام دهد تا دیوار صاف و هموار گردد. همچنین این کاغذ ها به وسیله چسب مخصوص به دیوار چسبیده می شوند. هزینه زیرسازی یک خانه 100 متری تقریبا 200 هزار تومان می شود. هزینه نصب هر رول نیز به صورت حدودی 30 الی 40 هزار تومان می باشد. در ادامه به قیمت خرید هر یک از انواع رول های کاغذ دیواری می پردازیم.
میانگین قیمت تمام شده کاغذ دیواری همراه با نصب
قیمت انواع رول های ایرانی
این کاغذ دیواری ها ارزان ترین نوع کاغذ بوده و قیمت هر رول آن ها بین 120 تا 200 هزار تومان می باشد.
قیمت انواع رول های چینی
این کاغذ ها دارای قیمت حدودی 170 تا 280 هزار تومان می باشند. البته رول های چینی با کیفیتی هستند که به آن ها های کپی می گویند. این رول ها قیمتی بین 300 تا 450 هزار تومان دارند.
قیمت انواع رول های ترکی
رول های ترکی در نمونه های کیفیت متوسط و کیفیت بالا موجود می باشند. قیمت کیفیت متوسط آن ها بین 200 هزار تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان می باشد. قیمت کیفیت بالا بین 600 هزار تومان تا 2 میلیون تومان می باشد.
قیمت انواع رول های اروپایی
رول های اروپایی جز گران ترین کاغذ ها هستند. قیمت آن ها از رولی 1 میلیون و 500 هزار تومان آغاز می شود. گاهی اوقات ممکن است این قیمت به 15 میلیون تومان هم برسد.
نصب کاغذ دیواری چه مدت طول می کشد؟

نصب کاغذ دیواری چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان نصب کاغذ دیواری به متراژ مورد نظر و تعداد نصابان بستگی دارد. اگر متراژ زیاد باشد ممکن است کار بیشتر طول بکشد. اگر تعداد نصابان زیاد باشد کار به صورت یک روزه نیز انجام می شود. به طور میانگین نصب کاغذ های دیواری یک الی سه روز طول می کشد.

فرمول محاسبه رول کاغذ دیواری و دستمزد نصب

برای آن که قیمت نهایی انجام کاغذ دیواری را به دست بیاورید باید تعداد رول ها، هزینه خرید آن ها، دستمزد نصب و زیر سازی خانه را در نظر بگیرید.
مثال: فرض کنید شما برای کاغذ کردن دیوار های خانه تان به 10 روز احتیاج دارید و قیمت هر رول 300 هزار تومان می باشد. نصاب برای نصب هر رول 30 هزار تومان از شما دریافت می کند و هزینه زیرسازی نیز 200 هزار تومان شده است. با فرمول زیر قیمت نهایی را به راحتی حساب می کنید.
تعداد رول×هزینه هر رول= هزینه خرید رول ها
طبق فرمول بالا هزینه خرید رول ها 3 میلیون تومان می شود. سپس باید هزینه نصاب را حساب کنید.
فرمول محاسبه رول کاغذ دیواری و دستمزد نصب 
تعداد رول×30 هزار تومان= هزینه نصب
که می شود 300 هزار تومان. حال قیمت خرید رول ها را با دستمزدش نصاب و هزینه زیرسازی با هم جمع می بندیم که می شود. 3 میلیون و 500 هزار تومان.
اگر می خواهید تعداد دقیق رول های لازم برای هر دیوار از منزلتان را حساب کنید طبق فرمول زیر پیش بروید.
عرض دیوار× ارتفاع دیوار= مساحت دیوار
سپس باید مساحت تمامی دیوار ها را با هم جمع کنید تا متراژ نهایی کار به دست بیاید. سپس از طریق فرمول زیر تعداد رول کاغذ دیواری را به دست بیاورید. (از چپ به راست)
3/5( مساحت هر رول) ÷ مساحت کل متراژ دیوار ها= تعداد رول
*رول 53×10 در نظر گرفته شده است. مجله اینترنتی سیب با آموزش های رایگان در کنار شماست.

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳