شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 3:20 بعد از ظهر

تزیین میز ناهار خوری با شمعدان

میز ناهارخوری یکی از اجزای کاربردی دکوراسیون ما بوده که افراد زیادی تمایل دارند آن را با اقلام مربوطه تزیین کنند و زیبایی آن را دوچندان کنند. حتی یک میز ناهارخوری ساده را می توانید با چندین ترفند ساده آنقدر جذاب کنید که رنگ و رویی تازه به دکوراسیون خود دهید. شمعدان ها همیشه از قدیم از اصلی ترین مواردی بودند که روی میزهای ناهارخوری قرار می گرفتند، این رسم و عادت از دل اروپا می آید، در زمان های قدیم که هنوز برق و تکنولوژی آنقدر پیشرفت نکرده بود، غربی ها از شمع ها برای روشن نگه داشتن فضای خانه استفاده می کردند و جای جای خانه می شد انواع شمعدان ها را یافت.
این سنت به گونه ای رایج بود که همچنان ادامه دارد و افراد زیادی روی میز ناهارخوری خود از شمعدان استفاده می کنند و شمعدان ها ابزاری برای تزیین میزهای ناهارخوری شده اند. به همین خاطر امروزه طراحان سعی بر این داشته اند انواع این محصولات را به شکل های مختلف طراحی کنند تا همه سلیقه ها را پاسخگو باشند.

10 ایده برای تزیین میز ناهار خوری با شمعدان

10 ایده برای تزیین میز ناهار خوری با شمعدان

اگر قرار است از شمعدان در فضای دکوراسیون خود استفاده کنید، بهتر است میز ناهارخوری خود را برای این امر انتخاب کنید، از این رو تصمیم داریم 10 ایده جالب با توجه به ابعاد میزهای ناهارخوری پیشنهاد دهیم؛ پس با ما همراه باشید:
1. شمعدان شاه عباسی یکی از مدل های قدیمی و جذاب و البته بسیار رایج شمعدان ها بوده که گزینه عالی برای میزهای ناهارخوری هستند، اما به دلیل ارتفاع بلند آن ها بسیار مهم است که شما از آن ها روی چه مدل میز ناهارخوری استفاده کنید.
معمولاً میزهای ناهارخوری طویل می توانند انتخاب درستی باشند، زیرا ابعاد بزرگ شمعدان ها در مقابل این میزهای ناهارخوری آنچنان به چشم نمی آید. بهتر است این شمعدان ها در انتها و دو طرف میز به صورت جفت قرار داده شوند.
2. مدل دیگری از شمعدان ها، شمعدانی های کوچکی هستند که بیشتر برای شمع هایی که به اسم وارمر در بازارها به فروش می رسند طراحی شده اند، امروزه این مدل از شمعدان ها بسیار تو بورس هستند و فوق العاده محبوب!

10 ایده برای تزیین میز ناهار خوری با شمعدان
شمعدانی های کوچک را می توانید کنار هر بشقاب بچینید و یا به صورت پراکنده روی میز قرار دهید، در برخی موارد نیز می توان آن ها را به شکل های هندسی یا غیر هندسی روی میز چید، این مدل از شمعدانی ها برای مراسم ها و مناسبات بسیار عالی هستند.
3. ایده جالب بعدی قرار دادن شمعدانی ها به صورت منظم و متراکم در وسط میز است، بهتر است در این چیدمان از شمعدان هایی با ارتفاع متوسط و یا کوتاه استفاده کرد تا افراد در دو طرف میز بتوانند دید مشرف داشته باشند.
4. اگر شمعدان های شما در سایز بندی های مختلف است می توانید یا تمام آن ها را به صورت متمرکز در یک مستطیل فرضی وسط میز بچینید یا اینکه آن ها را از بلند به کوتاه در طول میز قرار دهید.

ایده هایی برای تزیین میز ناهار خوری با شمعدان

ایده هایی برای تزیین میز ناهار خوری با شمعدان

5. برخی از شمعدانی ها بسیار باریک و بلند هستند، این مدل از شمعدانی ها که اغلب در طرح های کلاسیک و مدرن موجود می باشند، بهتر است دقیقا در امتداد خطی که در وسط میز فرضا رسم می کنید چیده شوند و فاصله بین آن ها مساوی و کمی زیاد باشد.
6. امروزه برخی از شمعدانی ها شاخه ای و بسیار بزرگ طراحی می شوند، در این مواقع بهتر است میز ناهارخوری بزرگ انتخاب شود و تنها در نقطه مرکزی قرار داده شود.
7. اگر فضای خانه شما را رنگ های سرد در برگرفته اند، می توانید از شمعدان های شیشه ای استفاده کنید، شمعدانی های شیشه ای برای افرادی که تمایل چندانی برای استفاده از اکسسوری میز ناهارخوری ندارند نیز مناسب است.

ایده هایی برای تزیین میز ناهار خوری با شمعدان
8. برخی از شمعدانی ها به صورت جفت در دو سایز بسیار بزرگ یا کوچک عرضه می شوند در این مواقع بهتر است یا به صورت یکی در میان از سایز بزرگ و کوچک آن ها استفاده شود و از اینکه سایزهای بزرگ را در یک طرف و سایزهای کوچک در طرف دیگر بچینید باید اجتناب کرد، البته استفاده از دو سایز متفاوت در کنار یکدیگر جذابیت بیشتری نیز دارد.
9. شمعدانی های فانتزی اغلب طرح های خاصی دارند، معمولا هیچ محدودیتی در چیدمان آن ها وجود ندارد، اما با اینحال باید در قراردادن آن ها روی میز ناهارخوری از نظر سایز دقت به عمل بیاورید و از رنگ هایی استفاده کنید که میز ناهارخوری شما را چندان شلوغ و بی نظم نشان ندهد.
10.امروزه یکی از طراحی های جدید دکوراسیون ها به این صورت است که از سینی و یا باکس فلزی با دیواره های کوتاه استفاده می کنند و آن را در وسط میز قرار می دهند و در نهایت انواع شمع ها با مدل های مختلف را در وسط این فضا قرار می دهند. این مدل از طراحی ها برای افرادی که به دنبال ایده های مدرن هستند بسیار کارآمد است.
سایت سیب در تلاش است تا سوالات شما را در هر زمینه ای پاسخ داده و به شما در امور خانه‌ داری کمک کند؛ پس هیچ یک از مطالب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

تفاوت مایکروفر و مایکروویو

تفاوت مایکروفر و مایکروویو

شاید برای بسیاری از افرادی که قصد خرید وسایل آشپزخانه دارند، این سوال مطرح شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *