شنبه , 6 مرداد 1403 - 8:21 قبل از ظهر

ترکیب رنگ موی سرد و گرم

پیگمنت‌ها یا رنگدانه‌هایی که در رنگ موها به کار گرفته می‌شوند، دنیایی از رنگ‌های گرم و سرد را می‌سازند. اما موهای شما نمی‌توانند به یکباره از رنگ‌های سرد به رنگ‌های گرم تبدیل شوند. در ادامه این مقاله سیب قصد داریم شما را با نکات تبدیل و ترکیب رنگ موی سرد و گرم و برعکس آشنا کنیم. با ما همراه بمانید.

تبدیل و ترکیب رنگ موی سرد و گرم و برعکس

برای اکثر بانوان انتخاب رنگ مو بسیار مشکل است. هزاران رنگ با هزاران طیف گوناگون هستند که انتخاب را سخت می‌کنند. این رنگ‌ها در کنار سایه‌هایشان به وجود آمده‌اند تا تفاوت میان رنگ‌های سرد و گرم را به نمایش بگذارند. اما پیش از اینکه بتوانید رنگ موی سرد و گرم را تبدیل یا ترکیب کنید، باید با این دو طیف رنگ مو آشنا شوید. رنگ موهای گرم به رنگ‌هایی گفته می‌شود که در تولید آن‌ها بیشتر از رنگدانه‌های نارنجی و زرد استفاده شده باشد.

پیگمنت‌های رنگ که در رنگ موها دیده می‌شوند، اصلی‌ترین چیزهایی هستند که در تولید این محصولات به کار گرفته می‌شوند. در تولید این رنگ موها از پگمنت‌های نارنجی و زرد زیادی استفاده می‌شود. از جمله سری رنگ‌های گرم می‌توان به رنگ‌های طلایی اشاره کرد. این طیف گسترده را با نماد G نمایش می‌دهند. مسی یا کوپر از دیگر رنگ‌های دسته گرم هستند. چرا که پیگمنت‌های زیادی به رنگ قرمز و نارنجی درون خود نهفته دارند. ماهاگونی، ارغوانی، شرابی و بنفش از جمله دیگر رنگ‌های گرم هستند.

تبدیل و ترکیب رنگ موی سرد و گرم و برعکس

اما رنگ موهای سرد رنگ‌هایی هستند که از ترکیب سبز و آبی تهیه می‌شوند. ASH ها سری رنگ‌هایی هستند که از ترکیب رنگ آبی به شمار می‌روند. این رنگ‌ها پیگمنت‌های آبی زیادی دارند. درباره رنگ بنفش نکته‌ای هست که باید بدانید. ترکیب پیگمنت‌های رنگ زرد، سبز و قرمز با یکدیگر بنفش را می‌سازند. اگر طیف رنگ طوری باشد که رنگ سبز خودنمایی نکند، رنگ بنفش در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد. در غیر اینصورت بنفش در دنیای رنگ موها به عنوان یک رنگ سرد شناخته می‌شود.

تبدیل رنگ‌های گرم به سرد کمی مشکل‌تر از تبدیل رنگ‌های سرد به گرم است. چرا که پیگمنت‌های رنگ‌های گرم چسبندگی بیشتری دارند. یعنی به رنگدانه‌های رنگ‌های سرد می‌چسبند و آن‌ها را از بین می‌برند. همچنین فراموش نکنید هرچه رنگ قوی‌تر باشد، تبدیل آن مشکل‌تر است. اما به طور کلی برای تبدیل رنگ‌های گرم به سرد سه روش وجود دارد.

تبدیل و ترکیب رنگ موی سرد و گرم و برعکس

روش اول شامل شست و شوی مو با شامپوهای شیمیایی می‌شود. این روش نسبت به دیگر روش‌ها کم خطرتر است. اما روش دوم همان دیموور است. روش سوم نیز با نام دکوپاژ شناخته می‌شود. روش سوم شایع‌ترین روش تبدیل رنگ موهای گرم به سرد است. یک نکته مهم درباره رنگ‌های بسیار سرد که باید بدانید این است که این رنگ‌ها به سختی از بین می‌روند. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به دودی و زیتونی اشاره کرد.

اگر می‌خواهید این رنگ‌ها را به رنگ‌های گرم تبدیل کنید، می‌توانید از رنگ مشکی استفاده کنید. مشکی پر کلاغی به دلیل اینکه دارای تجمع بالایی از پیگمنت‌های آبی است، دوام بیشتری را نسیب شما می‌کند. فراموش نکنید اگر موهای شما یا مشتریتان به پایه نارنجی رسیده باشد، باید از رنگ‌های مخالف آن استفاده کنید. در واقع رنگ نارنجی با رنگی که دارای پیگمنت‌های فراوان آبی باشد خنثی می‌شود. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به مشکی و قهوه‌ای تیره شکلاتی اشاره کرد.

شناسایی رنگ موی سرد و گرم و برعکس

برای خنثی کردن رنگ زرد نیز باید از پیگمنت‌های بنفش قوی استفاده کنیم. به همین شکل اگر مویی بسیار زرد بود اما میان آن رنگ نارنجی هم دیده می‌شد؛ باید به سراغ ترکیب پیگمنت‌های بنفش و آبی بروید. برای خنثی کردن پیگمنت‌های موهای نارنجی – قرمز نیز باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که پیگمنت‌های غالب آبی و سبز داشته باشند.

شناسایی رنگ موی سرد و گرم و برعکس

برای شناسایی رنگ‌های گرم و سرد از یک تصویر دایره‌ای استفاده می‌شود. این تصویر دایره‌ای دارای رنگ‌های مجاور و متقابل است. رنگ‌های متقابل پیگمنت‌های مخالف یکدیگر دارند. به یاد داشته باشید برای خنثی کردن یک رنگ، تنها باید از رنگ مویی استفاده کنید که دارای تجمع پیگمنت‌های رنگ مقابل باشد.  تبدیل و ترکیب رنگ موی سرد و گرم و برعکس یکی از هنرهای هر آرایشگر موی ماهری به شمار می‌رود. در این مقاله سیب به شما عزیزان در این حوزه مشاوره کوتاهی ارائه کردیم.

شناسایی رنگ موی سرد و گرم و برعکس

البته لازم است بدانید برای تبدیل، ترکیب یا حتی رنگ کردن موها بهتر است از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. شما چطور این رنگ‌ها را ترکیب می‌کنید؟ به نظر شما چه نکات دیگری در این زمینه وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته نشده است؟ ما آماده دریافت پاسخ‌های شما عزیزان هستیم.

مطلب پیشنهادی

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

همیشه یادگیری یک امر ضروری بوده است چراکه یاد گرفتن هنر و حرفه جدید کمک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *