جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 11:33 بعد از ظهر

نمای ساختمان با سرامیک طرح سنگ

نمای ساختمان یکی از قسمت‌های مهم هر ساختمانی محسوب می‌شود که زیبایی آن هم روی زیبایی بنا و هم روی زیبایی فضای عمومی شهری موثر است. انواع مختلفی از مصالح مانند سنگ، آجر و چوب برای طراحی این بخش از ساختمان استفاده می‌گردد. اما در چند سال اخیر اجرای نمای ساختمان با سرامیک طرح سنگ محبوبیت بیشتری یافته است. امروزه صنعتگران کاشی و سرامیک با کمک دستگاه‌های دیجیتالی و لیزری پیشرفته سرامیک‌های مخصوص نماکاری با طرح‌های شیک و جذاب را تولید کرده‌اند. این نوع مصالح ساختمانی علاوه بر داشتن طرح‌های زیبا دوام و استحکام مناسبی نیز در برابر شرایط مختلف آب و هوایی دارند.
بنابراین شما می‌توانید با خیال آسوده مرغوب‌ترین نوع سرامیک نما را برای طراحی بخش بیرونی ساختمان خود انتخاب کنید. در این مطلب ضمن آشنایی با انواع سرامیک نما طرح سنگ با نحوه اجرای این نوع مصالح ساختمانی نیز آشنا می‌شوید، پس با ما همراه باشید.

انواع سرامیک نما طرح سنگ

انواع سرامیک نما طرح سنگ

نمای سرامیکی یک نوع نماکاری بسیار متنوع و مدرن است. سرامیک‌های طرح سنگ مورد استفاده در نماکاری ساختمان‌ها به وسیله دستگاه‌های دیجیتالی طراحی و روانه بازار می‌شوند. این محصولات به لحاظ ظاهری و جلوه بصری بسیار شبیه به سنگ طبیعی هستند. به طوری که حتی گاهی اوقات برخی از کارشناسان فعال در حوزه ساختمان‌سازی نیست به دشواری می‌توانند سرامیک نما طرح سنگ را از سنگ طبیعی تشخیص دهند. همچنین این نوع سنگ‌ها به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت در ساخت آن‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت، گرما و سرما دارند.
به طور کلی امکان ایجاد طرح‌های زیبا و متنوع و نصب آسان سرامیک در نمای ساختمان، این محصول را به متریالی پرطرفدار در حوزه ساخت‌وساز تبدیل کرده است. البته بهره‌مندی از مزایای نماکاری ساختمان با سرامیک تا حدود زیادی به چگونگی نصب و پیاده‌سازی نمای ساختمان با سرامیک طرح سنگ و سایر طرح‌ها بستگی دارد.

انواع سرامیک نما طرح سنگ

لازم به ذکر است که سرامیک نما طرح سنگ در مدل‌های متنوعی تولید می‌شود که مهمترین طرح‌های آن عبارتند از:
• سرامیک نما طرح سنگ تراورتن.
• سرامیک نما طرح سنگ آنتیک.
• سرامیک نما طرح سنگ گرانیت.
• سرامیک نما طرح سنگ مرمریت.هر یک از این نمونه‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و بنابر مشخصاتشان در بخش‌های مختلف نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال از سنگ نمای تراورتن در طراحی بخش‌های درونی ساختمان مانند دیوار پارکینگ و حیاط بهره می‌برند.
شایان ذکر است که عایق صوتی نبودن سنگ‌های نمای سرامیکی از جمله مزایای این مصالح ساختمانی به شمار می‌روند. به همین دلیل با استفاده از این محصولات نمی‌توان میزان صدای ورودی به ساختمان را کاهش داد.

اجرای نمای ساختمان با سرامیک طرح سنگ

اجرای نمای ساختمان با سرامیک طرح سنگ

برای اجرای نمای ساختمان با سرامیک طرح سنگ دو روش بکار می‌رود. در روش اول که روش خشک نام دارد، در ابتدا نمای ساختمان زهکشی می‌شود. سپس سرامیک‌ها را با کمک وسیله نگهدارنده مخصوص به این بخش‌ها متصل می‌کنند. همچنین در این روش معمولا زیر سرامیک‌ها را توری قرار می‌دهند که در صورت شکستن آن‌ها از سقوط آن‌ها جلوگیری به عمل آید. در روش خشک حجم و وزن ساختمان کاهش می‌یابد. با توجه به این مسئله و همچنین بکار بردن اصول درست در هنگام اجرای نما در این روش، مقاومت و دوام ساختمان افزایش می‌یابد. همچنین این روش عاملی موثر در کاهش هزینه‌های بازسازی و ترمیم سازه است.
روش خشک نماکاری ساختمان با استفاده از سرامیک باعث عایق‌بندی بهتر بنا می‌شود.

اجرای نمای ساختمان با سرامیک طرح سنگ
همچنین در این راهکار مصالح مورد استفاده مقاومت کافی در مقابل شرایط مختلف جوی را دارند. البته برای افزایش بهره‌وری باید پنجره‌ها و کلیه درزهای ساختمان کاملا عایق‌کاری و درزگیری شوند. در ضمن در این روش نوع مصالح بکار رفته نیز باید با یکدیگر هماهنگی داشته و از منظر زیبایی‌شناختی نیز متناسب باشند. عدم وجود تفاوت از لحاظ شیمیایی در نوع مصالح زیرسازی با مصالح نمای خشک نیز بسیار مهم است. روش دوم که به شیوه سنتی یا ملات‌دار شناخته می‌شوند، به مصالح گوناگونی نیاز دارد. در این روش باید به اتصال محکم بین ملات و سرامیک توجه شود که این اتصال از طریق ترکیب کردن سیمان با آب و ماسه بدست می‌آید. در واقع بتن ماده اصلی در پروژه‌های ساختمانی و همچنین اتصال آجر، سنگ، کاشی و سرامیک است.
از این ماده برای پر کردن سوراخ‌ها و شکاف‌های بین دیوارها نیز استفاده می‌شود. برای درست کردن بتن علاوه بر آب، سیمان و ماسه به موادی مانند سنگ ریزه نیز نیاز دارید. این سنگ‌های کوچک مقاومت بتن را افزایش می‌دهند و از جدا شدن سرامیک از نما جلوگیری می‌کنند. فروشگاه اینترنتی سیب با ارائه مطالب بروز و کاربردی برای مخاطبین خود گام بلندی در راستای دسترسی سریع به اطلاعات جامع و کاربردی برداشته است. امید است مطالعه این مطالب مفید اثر واقع شود و در رابطه با نمای ساختمان با سرامیک طرح سنگ یاد گرفته باشید.

مطلب پیشنهادی

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید چی پیشنهاد می کنید؟

  بیایید اول با این پرسش شروع کنیم که کاشی بین کابینتی چیست و چرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳