جمعه , 31 فروردین 1403 - 7:13 قبل از ظهر

از بین بردن زردی فرش در اثر سوختگی

اثر سوختگی ایجاد شده بر روی فرش یکی از مسائل آزاردهنده ای است که هیچ گاه نمی توان آن را نادیده گرفت. ولی آیا هیچ کاری برای از بین بردن زردی فرش در اثر سوختگی نمی توان کرد؟ پاسخ این سؤال به میزان سوختگی فرش شما بستگی دارد. اگر میزان سوختگی فرش کم باشد حتی در خانه هم می توانید اثر آن را از بین ببرید. اما باید توجه داشته باشید که برای از بین بردن زردی فرش در اثر سوختگی اول باید مشخص کنید که چه چیزی باعث ایجاد آن شده است.
معمولاً سوختگی فرش بر اثر این موارد ایجاد می شوند: سوختگی با قابلمه داغ، سوختگی با سیگار، سوختگی با زغال و سوختگی با اتو.

روش های خانگی از بین بردن زردی فرش در اثر سوختگی

سوختگی فرش با قابلمه

یکی از ناخوشایندترین اتفاقاتی که معمولاً در آشپزخانه می افتد سوختن فرش با قابلمه داغ است. در چنین حالتی اگر سوختگی کم باشد می توانید به راحتی با گذاشتن چند قطعه یخ بر روی محل سوختگی آن را ترمیم کنید. بعد به وسیله یک شانه، پرزهای فرش را شانه کنید تا یک دست شوند.

از بین بردن زردی فرش در اثر سوختگی
سوختگی فرش با سیگار

سوختگی های ناشی از سیگار نقطه سیاه و بدشکلی را روی فرش ایجاد می کنند. برای از بین بردن سوختگی فرش با سیگار ابتدا روی آن را با کاغذ سمباده سابیده و بعد روی آن را جارو برقی بکشید تا سیاهی ها از بین برود. در مرحله بعد با استفاده از یک قیچی نوک تیز کوچک آثار باقی مانده از سوختگی بر روی پرزها را ببرید. اگر باز هم کمی زردی در اثر سوختگی باقی مانده بود می توانید با استفاده از یک محلول 10 % آب اکسیژنه و آب روی لکه را به آرامی بکشید و در مرحله آخر نیز لکه را با آب شسته و خشک کنید.

سوختگی فرش با سیگار

سوختگی فرش با زغال

سوختگی با زغال به طور معمول بزرگ، عمیق و غیرقابل بازگشت است. اما اگر سوختگی قابل ترمیم باشد می توانید همان مراحل از بین بردن اثر سوختگی فرش با سیگار را تکرار کنید. تفاوت کار در این است که بعد از چیدن پرزهای سوخته با قیچی، باید روی محل سوختگی را با لایه ضخیمی از شامپو فرش بکشید و بگذارید کاملاً خشک شود و در مرحله آخر روی آن را جارو برقی بزنید. اگر همچنان آثار سوختگی قابل رویت بود، می توانید از یک محلول رنگ بر ضعیف برای از بین بردن آن استفاده کنید.

سوختگی فرش با زغال

سوختگی فرش با اتو

افتادن اتو روی فرش اتفاقی معمول است که موجب زردی فرش می شود. بهترین راه از بین بردن زردی فرش در اثر سوختگی با اتو می توانید از یک پیاز استفاده کنید. برای این کار پیاز را از وسط نصف کرده و روی سطح سوختگی بگذارید، پس از رفع زردی محل آن را با آب سرد بشوئید.

سوختگی فرش با اتو
نکته1: هیچ گاه برای از بین بردن زردی فرش در اثر سوختگی از صابون استفاده نکنید.
نکته2: برای رفع سوختگی های شدید بهتر است از خدمات تخصصی رفو و ترمیم فرش استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

یک دیدگاه

  1. انجام دادم نشد یه راهی بگید درست بشه یا حد اقل کم بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳