پنجشنبه , 27 اردیبهشت 1403 - 5:34 بعد از ظهر

برای ثابت نگه داشتن رنگ موی شرابی

 

شرابی یا قرمز یکی از محبوب‌ترین رنگ موها در میان خانم‌های خوش سلیقه است. این فرآورده آرایشی برای استفاده خانم‌های با پوست سفید، سبزه و گندمی مناسب است. اما برخی از بانوان به دلیل ماندگاری این محصول فانتزی استفاده از آن را کنار می‌گذارند. البته برای ثابت نگه داشتن رنگ موی شرابی نیز راه حل‌هایی وجود دارند که در این مطلب از مجله اینترنتی سیب به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

چگونه دوام رنگ مو شرابی را زیاد کنیم؟

تغییر و پاک شدن بخشی از رنگ مو و کاهش میزان درخشندگی و شادابی آن از جمله مشکلاتی هستند که افراد را به فکر یافتن راهکارهایی برای تثبیت عملکرد فرآورده‌های آرایشی فانتزی انداخته است. در زیر به شرح برخی از این راهکارها می پردازیم.

  • رعایت نکات شستشوی موی رنگ شده

برای شستشوی اصولی و درست گیسوان شرابی باید از شامپو و محصولات بهداشتی تثبیت کننده رنگ مو استفاده کرد. برای این منظور شامپوهای ملایم و مخصوص مانند عصاره‌های گیاهی انار محصولاتی مناسب به شمار می‌روند. همچنین استحمام مداوم و روزانه گیسوان قرمز نیز در پاک شدن رنگ آن‌ها تاثیر بسزایی دارد. لذا از شستشوی هر روزه تارهای زلف خود حتی در صورت ضرورت اجتناب کنید.

  • عدم قرارگیری مستمر در زیر نور خورشید

یکی دیگر از عواملی که دوام رنگ شرابی را روی زلفان شما بیشتر می‌کند، پرهیز از قرارگیری در معرض نور آفتاب است.

  • پرهیز از استفاده مکرر از سشوار و اتو

گیسوان شرابی شده به خصوص با تنالیته تیره هنگامی که در معرض مداوم دستگاه‌های حرارتی مانند سشوار قرار گیرند، به مرور تغییر کرده و کدر می‌شوند. بنابراین تا حد امکان برای خشک کردن و حالت‌دهی زلفان خود از این روش‌ها استفاده نکنید.

  • شستشوی گیسوان شرابی بعد از 3 روز

برای ثابت نگه داشتن رنگ موی شرابی لازم است که گیسوان خود را 3 روز پس از آن با شامپو بشویید. در این مدت حتما از پوشش‌های ضد آلودگی استفاده کنید.

  • عدم استفاده از حوله برای خشک کردن تارهای زلف

اگر قصد گرفتن آب اضافی زلفان قرمز خود را دارید، از حوله استفاده نکنید. در واقع یکی از تکنیک‌های تثبیت رنگ های فانتزی، مو خشک کردن آن با استفاده از هوای آزاد است.

  • تاثیرات مخرب استخر و حمام آب گرم

کلر موجود در آب استخر و همچنین استحمام مکرر با آب گرم می‌تواند به طور مستقیم روی تغییر رنگ مو تاثیرات مخرب بگذارند. لذا برای شستشوی گیسوان خود همیشه از آب ولرم شیرین استفاده نمایید. همچنین پوشیدن کلاه را در حین شنا فراموش نکنید. همچنین به یاد داشته باشید که املاح موجود در آب تاثیرات آسیب‌زایی روی گیسوان قرمزگون دارند. در واقع این مواد با از بین بردن کیفیت فرآورده‌های آرایشی مدت زمان ماندگاری آن‌ها را نیز روی گیسوان کاهش می‌دهند.

  • استفاده از محصولات مراقبت از مو

انواع ماسک‌های طبیعی که حاوی روغن‌های محافظ و نگهدارنده رطوبت مانند آلوئه ورا هستند، در افزایش دوام رنگ مو شرابی موثر هستند. همچنین شما می‌توانید ماسک‌های مختلفی را خود در خانه برای مراقبت از گیسوان قرمز خود تهیه کنید. برای این منظور از ترکیب مواد زیر بهره ببرید:

  1. یک عدد تخم مرغ.
  2. 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون.
  3. 4 قاشق غذاخوری روغن کرچک.

همچنین به یاد داشته باشید که اضافه کردن دو رشته زعفران ساییده نشده نیز به مخلوط بالا موجب افزایش تثبیت زلفان قرمزگون می‌شود. در ضمن محصولات آرایشی و بهداشتی مانند تافت، ژل و اسپری‌های حالت دهنده به تارهای زلف آسیب می‌رسانند. لذا برای افزایش ماندگاری شرابی از نمونه‌هایی با خاصیت تثبیت کنندگی نظیر سرم و نرم‌کننده مخصوص بهره ببرید.

  • رنگ کردن مجدد گیسوان خصوصا در قسمت های پاک شده

اگر برخی قسمت‌های قرمزگون گیسوان شما پاک شده است، می‌توانید از تکنیک لکه گیری و تمدید رنگ مو استفاده کنید. بدین ترتیب درخشندگی و زیبایی به تارهای زلف شما باز خواهد گشت.

  • بهره مندی از فواید شامپوهای دافع نور

برخی از شامپوهای موجود در بازار حاوی موادی هستند که اشعه فرابنفش خورشید را دفع می‌کنند. این ویژگی عاملی موثر برای تثبیت قرمز است. بنابراین حتما این محصول آرایشی و بهداشتی را در لیست خرید خود قرار دهید.

استفاده از تکنیک‌ های دیگری به جای رنگ کردن

شما می‌توانید از روش‌های دیگری مانند هایلایت و آمبره به جای رنگ کردن گیس استفاده کنید. این روش‌ها به دلیل ایجاد حالت سایه روشن در قسمت‌های مختلف زلف دچار تغییرات کمتری نسبت به روش معمول می‌شود. بنابراین با جایگزینی تکنیک‌های دیگر می‌توان از دغدغه ثابت نگه داشتن رنگ موی شرابی خلاص شد.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *