پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 11:48 بعد از ظهر

فرش جهیزیه چی بخرم [راهنمای خرید فرش جهیزیه]

خرید جهیزیه دردسر‌های بسیاری دارد. یکی از این دردسرها خرید فرش جهیزیه است. چرا که باید به نکات بسیاری توجه کنید. اما نگران نباشید. سیب یک راهنمای خرید فرش جهیزیه کامل را برای شما تدارک دیده است. عکس های گرانترین فرش دستباف تبریز که از زیباترین فرش های کشور ما است را می توانید در سیب مشاهده کنید.

راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس

عروس خانم‌های عزیز بهتر است از همان ابتدا در نظر داشته باشید که به کدام سبک دکوراسیون علاقه دارید. درست است که هر گلی بوی خودش را دارد، اما در کنار هم قرار دادن عناصر ناهماهنگ در کنار هم نه تنها زیبا نیست، بلکه آزار دهنده نیز هست. فرش یکی از مهم‌ترین المان‌های جهیزیه به شمار می‌رود. اگر فرش‌های شما با دیگر اجزای منزل هماهنگی نداشته باشند، نمی‌توانید انتظار بالایی داشته باشید. هماهنگی فرش و مبلمان از مهم‌ترین هماهنگی‌هایی است که باید در نظر داشته باشید.

فرش جهیزیه چی بخرم [راهنمای خرید فرش جهیزیه]
از سوی دیگر فرش قرار است بخش‌هایی از کفپوش‌ها را بپوشاند. دیگر در دهه ۶۰ نیستیم که تمام خانه را فرش کنیم! از این رو باید به هماهنگی رنگ فرش و کفپوش‌ها نیز توجه داشته باشید. هارمونی رنگ‌ها روی احساسی که از خانه دریافت می‌کنید تاثیر به سزایی دارد. در گام بعدی باید انتخاب کنید فرش ماشینی می‌خواهید یا فرش دستباف؟ اگر توانایی پرداخت هزینه‌های فرش دستباف را دارید، توصیه ما خرید فرش دستباف است.
فرش دستباف یکی از المان‌های ایرانی‌های اصیل است. برای مثال خانواده‌های دامادها در بسیاری از شهرها اسرار دارند که فرش عروس حتماً باید دستباف باشد. از این رو بهتر است در انتخاب این مورد مسائل فرهنگی را نیز مدنظر قرار دهید. با این حال فرش دستباف یکی از مواردی است که می‌توان به عنوان سرمایه گذاری هم به آن نگاه کرد. در دنیای فرش‌ها، فرش دستباف به اصطلاح هرچه بیشتر پا بخورد (مورد استفاده قرار بگیرد.) قیمت بالاتری خواهد داشت. چرا که فرش قدمت بیشتری پیدا می‌کند. همچنین بهتر است بهترین رنگ موکت برای پذیرایی را بدانید.

فرش جهیزیه چی بخرم
در این از سوی دیگر فرش ماشینی قیمت پایین‌تری دارد. رنگ‌های بیشتری در این نوع فرش به کار گرفته شده است و کیفیت نخ‌ها تضمین شده هستند. از سوی دیگر احتمال از بین رفتن رنگ در این فرش‌ها بسیار کمتر است. به یاد داشته باشید اندازه گیری هنگام خرید فرش از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی در خانه‌های امروزی‌تر تمام خانه فرش نمی‌شود. بهتر است فرش حداقل ۲۰ سانتی متر با دیوارها فاصله داشته باشد. همچنین در قسمت‌هایی همچون ناهارخوری فرش تنها باید زیر پاهای افراد قرار بگیرد.
گام بعدی انتخاب مدل فرش است. به طور کلی توصیه ما این است که از مدل‌های شگی استفاده نکنید. این فرش هادر ابتدا ظاهر بسیار خوبی دارند. اما اجازه ندهید ظاهر زیبای آن‌ها شما را گول بزند! فرش‌های شگی فرش‌هایی هستند که به طور معمول برای خانه‌های با دکوراسیون مدرن طراحی شده اند. این فرش‌ها پرز‌های بلند و گاه بافته شده‌‌ای دارند که به زیبایی آن‌ها اضافه می‌کند. با این حال فرش‌های شگی پس از مدت کوتاهی زیبایی خود را از دست می‌دهند. چرا که پرزهای و نخ‌های بلندی که دارند، به زودی از فرش جدا می‌شوند. از سوی دیگر خوابیدن یا نشستن روی این فرش‌ها ساده نخواهد بود.

راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس

راهنمای خرید فرش جهیزیه

به شانه و تراکم فرش بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کنید باید اهمیت داد. به طور کلی پیشنهاد صاحب نظران این حوزه این است که فرش‌های ۷۰۰ شانه به بالا خریداری کنید. هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، می‌توان دوام و ماندگاری بیشتری را انتظار داشت. اگر از فرش‌های کم تراکم خریداری کنید، پس از مدتی پرزهای فرش رو به خوابیدن می‌روند. به این شکل است که پس از گذشت مدتی احساس می‌کنید روی موکت هستید به جای فرش!
فرش‌های ابریشم گون با طرح‌های زیبا چندی است که مهمان بازار فرش ایران شده اند. این فرش‌ها وارداتی هستند. عجیب است که کشوری که خود مهد تولید فرش در دنیاست، چرا باید چنین فرش‌هایی را وارد کند؟! این فرش‌ها به طور معمول از کشور بلژیک به ایران وارد می‌شوند. فرش‌های بلژیکی اگرچه از طراحی‌های زیبایی برخوردارند اما در کف آن‌ها از لاتکس استفاده شده است. لاتکس ماده‌‌ای است که به چسبیدن فرش به کفپوش‌ها کمک می‌کند.

راهنمای خرید فرش جهیزیه
با این حال همین لاتکس است که فرش را به سوی نابودی می‌برد! لاتکس زمانی که شسته شود، به طور کامل تغییر شکل می‌دهد. همین تغییر شکل کف فرش است که ظاهر زیبای این فرش‌ها را نیز از بین می‌برد. آکرولیک و پلی استر دو جنس معمول فرش هستند که در بازار ایران به طور گسترده خرید و فروش می‌شوند. فرش‌های پلی استر ظاهر زیباتر و پرزهای کمتری دارند. در تبلیغات آن‌ها هم گفته می‌شود که به خاطر نداشتن پرز، ضد حساسیت هستند.
اما فرش‌های آکرولیک از کیفیت بالاتری برخوردارند. زیبایی فرش‌های پلی استر دوامی کمتر از دو سال دارد. اما دوام رنگ‌ها و فرش آکرولیک بسیار بیشتر است. از سوی دیگر در فرش‌های امروزی از فناوری هیت ست استفاده می‌شود که مشکل پرزها را نیز برای فرش‌های آکرولیک برطرف کرده است. خرید فرش برای جهیزیه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که خانواده عروس و داماد باید انجام دهند. اما سیب معتقد است کیفیت، زیبایی و قیمت سه عنصر مهم خرید فرش جهیزیه هستند که هیچ کدام جای دیگری را نمی‌گیرد.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳