یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 6:10 قبل از ظهر

رفع دائمی سفیدی مو در 5 دقیقه با پوست سیب زمینی

 

با افزایش سن، موها شروع به سفید شدن می­کنند. این سفیدی بخاطر کم شدن رنگ دانه­هایی است که از ریشه وارد تار مو می­شوند. اما این سفید شدن ممکن است برای خیلی­ها خوشایند نباشد. از این رو بعضی به فکر رفع دائمی سفیدی موی خود هستند که یکی از این روش­ها که می­تواند در 5 دقیقه انجام شود، استفاده از پوست سیب زمینی است. پیش از این­که به ادامه مطلب بپردازیم، شایان ذکر است که این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی شماست و جایگزین درمان های پزشکی نمی­شود. از این رو درصورتی که مشکل شما بالینی است یا نیاز به درمان دائمی دارید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

با چند عدد سیب زمینی موهای سفیدتان را سیاه کنید

سیب زمینی حاوی مواد مغذی بسیاری است. مثلا ویتامین های آ، ب و ث و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن و کلسیم. این مواد می­توانند در رفع سفیدی مو موثر باشد. نحوه استفاده از پوست سیب زمینی برای رفع سفیدی مو، به این صورت است که در مرحله اول باید آب یا محلول پوست سیب زمینی را آماده کنید:

  • برای این منظور می­توانید پوست سیب زمینی­هایی که برای پخت غذا جدا کرده­اید را کنار بگذارید.
  • پوست چهار عدد سیب زمینی را در یک قابلمه به همراه دو لیوان آب روی گاز گذاشته و بجوشانید.
  • می­توانید همزمان محلول را هم بزنید و بعد از پنج دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود.
  • پوست سیب زمینی را از محلول درآورده و دور بریزید.

حالا این محلول پوست سیب زمینی که برای رفع سفیدی مو کاربرد دارد، آماده است. نحوه استفاده آن نیز به شرح زیر است:

  • ابتدا بهتر است موی خود را با شامپو شسته و آن را کاملا خشک کنید.
  • محلول پوست سیب زمینی را داخل بطری اسپری بریزید و در نواحی سفید شده اسپری کنید. همینطور می­تواند با استفاده از برس یا مسواک نیز آن را به محل سفیدی بزنید.
  • آب اضافی را با حوله گرفته و بگذارید بدون شست و شو، مو خودش خشک شود. بعد از چند بار استفاده خواهید دید مو تیره تر به نظر می­رسد.

چند نکته مهم درباره رفع سفیدی مو با سیب زمینی

روش رفع سفیدی مو به کمک پوست سیب زمینی، یک راه حل موثر در جهت تیره تر کردن سفیدی مو است. با این حال، باید به خاطر داشت که این روش موقتی است، و با وجود اینکه می تواند به کمک مواد مغذی خود موجب تقویت ریشه شود، اما درمان قطعی یا همیشگی برای رفع سفیدی مو محسوب نمی­شود. یکی از مزیت­های مهم این روش عدم استفاده از مواد شیمیایی است که در بلند مدت می­تواند ریشه مو را ضعیف کرده و حتی به پوست سر آسیب برساند. بهتر است اگر به دنبال راه حلی سالم هستید، از پوست سیب زمینی برای رفع سفیدی مو بهره بگیرید.

از دیگر کاربردهای پوست سیب زمینی که در تحقیقات به آن پرداخته شده می­توان به خاصیت رفع خشکی و همچنین کاهش ریزش مو اشاره کرد. همانطور که گفته شد، پوست سیب زمینی حاوی مواد مغذی بسیاری است که باعث تقویت ریشه مو نیز می­گردد. همچنین، استفاده از محلول پوست سیب زمینی می­تواند بخاطر وجود زینک فراوان به درمان شوره مو کمک کند.

عوارض آب سیب زمینی برای مو

همانطور که این روش طبیعی کاربرد و سازگاری بالایی دارد، اما باید دقت داشت که موجب آسیب به مو نشود. پوست سیب زمینی ممکن است حاوی گل و لای و میکروب هایی باشد. پیش از گذاشتن پوست سیب زمینی در محلول مد نظر، حتما آن را به خوبی بشویید. چراکه گل و لای آن ممکن است دارای کثیفی­هایی باشد که به ریشه مو یا پوست سر آسیب برساند. همچنین مطمئین شوید که محلول حاوی پوست سیب زمینی چند دقیقه به خوبی بجوشد. این کار باعث می­شود که محلول فاقد هرگونه میکروبی از قبیل باکتری یا قارچی باشد که بعدا مو و پوست سر را تحت تاثیر قرار دهد. پوست سیب زمینی تا حدی دارای آلکالوئیدهایی است که ممکن است در بعضی افراد ایجاد حساسیت کند. در صورتی که پس از استفاده از آن عوارض جانبی همچون خارش پوست سر یا التهاب پوستی به سراغ شما آمد، حتما به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *