جمعه , 10 فروردین 1403 - 1:35 بعد از ظهر

درباره شامپو رنگ مو چه می دانید؟

بسیاری از افراد حتی آقایان نیز از سفید شدن موهای خود ناراحت شده و به دنبال راه‌هایی برای پوشاندن این موها هستند. استفاده همیشگی از رنگ موهای دائمی یا نیمه‌موقت چندان جالب نیست؛ زیرا به محض رویش مجدد موها پس از رنگ کردن آن‌ها با رنگ‌های موجود در بازار موهای سفید به چشم می‌آیند. در نتیجه مجبور هستید که دائما موهای خود را رنگ کنید که البته این کار بدون عارضه نخواهد بود. راه حل ساده‌تر برای این منظور استفاده از شامپو رنگ مو است. در این مطلب هر آنچه باید درباره شامپوهای رنگ مو مردانه بدانید، مطرح شده است.

آیا استفاده کردن از شامپو رنگ مو کار درستی است؟

شامپو رنگ موهای موجود در بازار حاوی رنگدانه‌هایی هستند که با قرارگیری روی موهای طبیعی باعث تغییر رنگ آن‌ها می‌شوند. البته این محصولات از نظر تنوع گستردگی زیادی ندارند، بلکه از آن‌ها بیشتر برای تیره کردن موهای سفید و تغییر رنگ موها به سمت خاکستری تیره یا قهوه‌ای تیره استفاده می‌گردد. این محصولات آرایشی علاوه بر اینکه موهای سفید را تیره می‌کنند، رنگ موهای تیره را نیز یک الی دو درجه روشن‌تر می‌نمایند. در نتیجه اگر برخی از آقایان تمایل به رنگ موهای متفاوتی داشته باشند، نمی‌توانند از این شامپوهای رنگ استفاده کنند.
آیا استفاده کردن از شامپو رنگ مو کار درستی است؟
لازم به ذکر است که این نوع شامپوهای رنگ موقت بیشتر از چند روز دوام نمی‌آورند و باید حتما شامپو زدن مجدد را انجام داد. این شامپوها در دسته‌ای بین رنگ‌های دائمی و نیمه دائمی قرار می‌گیرند. البته عوامل مختلفی از جمله جنس مو، کیفیت شامپو، تعداد دفعات شستن موها در هفته وجود دارند که میزان ماندگاری این نوع رنگ‌ها را تغییر می‌دهند. برای مثال مدت زمان ماندگاری این محصولات روی موهای چرب کمتر از موهای خشک است.
همچنین این رنگ‌ها بیشتر مناسب افرادی است که موهای کوتاهی دارند و نمی‌خواهند زمان زیادی را برای رنگ کردن موهای خود با رنگ‌های دائمی بگذارند. در ضمن از آنجایی که انواع شامپو رنگ تنوع رنگ ندارند، کمتر خانمی است که بخواهد از آن‌ها استفاده کند. در ضمن به دلیل اینکه خانم‌ها معمولا موهایی بلند و حجیم دارند، استفاده از این نوع شامپوها برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست.
اگر آقایانی با موهای زبر، خشن و پرپشت یا مستعد بیماری‌های داخلی و عمومی از شامپوهای رنگ مو بهره ببرند، ممکن است که موهایشان سخت‌تر رنگ به خود بگیرد.  به یاد داشته باشید که در مورد رنگ موهای نیمه دائم یا شامپو رنگ نگرانی خاصی درباره آسیب زدن آن به ساقه مو وجود ندارد و بنابراین همیشه می‌توانید از آن استفاده کنید.
آیا استفاده کردن از شامپو رنگ مو کار درستی است؟
شامپوهای رنگ مو چه عوارضی برای سلامتی موهای شما دارد؟
افرادی با آلرژی نسبت به رنگ‌های شیمیایی یا هر نوع حساسیت دیگری بهتر است که قبل از استفاده از شامپو رنگ مو آن را روی پوست خود امتحان کنند. همچنین خانم‌های باردار نباید از این نوع شامپوها برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایند. زیرا احتمال دارد که این محصولات در برخی افراد عوارض مختلفی را برای مادر یا جنین به وجود آورند. در کل برخی از معایب استفاده از این نوع شامپوهای رنگ مو شامل موارد زیر هستند:
  • میزان ماندگاری کوتاه مدت.
  • احتمال بروز حساسیت و آلرژی در برخی افراد مانند ایجاد قرمزی، خارش پوست سر، بروز جوش‌های ریز و درشت در پوست سر.
  • ایجاد قرمزی و ورم در چشم‌ها.
  • کدر شدن رنگ موها.
آیا استفاده کردن از شامپو رنگ مو کار درستی است؟
برای مثال تاول‌های ایجاد شده روی پوست سر در صورت پاره شدن باعث بروز دلمه روی سر می‌شوند و عفونت‌های بعدی را به همراه دارند. در این شرایط ممکن است که فرد 2 الی 3 هفته درگیر بیماری باشد. همچنین پس از درگیر شدن پوست سر به حساسیت احتمال دارد که مشکل به صورت نیز منتقل شده و صورت را نیز درگیر حساسیت تحریکی یا آلرژیک کند. البته این نوع حساسیت‌ها ممکن است که به علت رنگ کردن ابروها نیز در صورت ایجاد شود.
همچنین لازم به ذکر است که این شامپوها حاوی ترکیبات فلزی سنگین مانند سرب هستند. در واقع فلزات سنگین موجود در ترکیبات این محصولات آرایشی بسیار ریز هستند و جذب پوست می‌گردند. از آنجایی که این مواد در سلول‌های بدن رسوب کرده و باعث از بین رفتن بافت اندام‌ها می‌شوند، مصرف آن‌ها برای بدن مضر است. این مواد در نهایت عوارض خود را در تمام قسمت‌های بدن نشان می‌دهند. می‌توان گفت که تنها عارضه استفاده از رنگ مو بروز حساسیت در افراد است که این مشکل می‌تواند تحریکی یا آلرژیک باشد.
آیا استفاده کردن از شامپو رنگ مو کار درستی است؟
پاسخ بسیاری از سوال های خود را می توانید در مجله اینترنتی سیب بیابید. برای یافتن پاسخ سوالات خود و افزایش معلومات از سایر صفحات سایت دیدن نمایید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *