یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 2:07 بعد از ظهر

شامپو رنگساژ چی خوبه؟

شما برای این‌که موهای‌تان را رنگ کنید، کالیته‌های مختلف رنگ را ورق می‌زنید،‌ ساعت‌ها در آرایشگاه وقت می‌گذرانید و پول زیادی را خرج می‌کنید تا وقتی بعد از چندین ساعت معطلی و انتظار، خودتان را در آینه تماشا می‌کنید، رنگ موهای‌تان دقیقاً شبیه به همان عکسی شود که روی جعبه‌ی رنگ مو یا مدل ژورنال دیده بودید. اگر خوش شانس باشید و آرایشگرتان رنگ را خوب درآورده باشد، فقط تا چند بار حمام رفتن، دوام خواهد داشت و بعد از آن، براق بودن خودش را از دست می‌دهد و رو به کدری می‌رود.

به همین دلیل استفاده شامپوهای رنگساژ به افراد توصیه می‌شوند تا از تغییر رنگ موی‌شان بعد از شست‌وشو جلوگیری کنند. شامپوهای رنگساژ در حقیقت همان فرمول‌های رقیق شده‌ی رنگ مو هستند که می‌توانند براقی و درخشان بودن موی رنگ شده را، بعد از هر بار حمام، حفظ کنند.

معرفی شامپو رنگساژ دوماسی

مواردی که موقع خرید شامپوی رنگساژ باید به آن ها توجه کنید

موقع خرید شامپوی رنگساژ، حتماً به این نکات توجه کنید:

  1. شامپوی رنگساژی که انتخاب می‌کنید باید فاقد آمونیاک باشد چون در فرمول اکثر رنگ موها، آمونیاک وجود دارد و این ماده به تنهایی موجب خشکی، شکنندگی و نازکی موی شما بعد از هربار رنگ کردن خواهد شد. حالا تصور کنید که شامپوی رنگساژ دارای آمونیاک باشد. چه بلایی بر سر موی شما خواهد آمد؟
  2. شامپوی رنگساژ شما بهتر است فاقد پارابن باشد. پارابن‌ها موادی شیمیایی هستند که مانع رشد کپک و باکتری می‌شوند. به همین دلیل از این ماده‌ی شیمیایی در صنایع مختلف دارویی، غذایی، آرایشی و حتی نوشیدنی استفاده می‌شود. استفاده‌ی کم از محصولاتی که دارای پارابن هستند، تأثیری مخرب روی بدن نمی‌گذارد، اما استفاده‌ی دائمی و زیاد از آن‌ها، می‌تواند مشکلاتی را در سیستم ایمنی ایجاد کند یا اختلالاتی را در عملکرد هورمون‌های تیروئید و مغز به وجود آورد.
  3. شامپوی رنگساژ شما باید حاوی مواد نرم‌کننده‌، ویتامین‌های مورد نیاز و فرمول‌های آب‌رسان مو باشد. موی شما بعد از دکلره و رنگ، به اصطلاح دهیدراته می‌شود. یعنی رطوبت خود را از دست می‌دهد. البته دهیدراته شدن مو دلایل دیگری هم دارد که شایع‌ترین آن‌ها استفاده‌ی مکرر از سشوار و اتو مو و در کل هر دستگاهی است که به موهای شما حالت می‌دهد. دلیل دیگر مجاورت زیاد با نور خورشید یا آفتاب گرفتن طولانی مدت، شنا در استخر که آب آن حاوی کلر است و یا استفاده از دستگاه سولاریوم است که باعث می‌شود رنگ و جنس موهای شما تغییر کند، کدر شود و رطوبت خود را به مرور از دست بدهد.

شامپوی رنگساژ

معرفی شامپو رنگساژ دوماسی

شامپوی رنگساژ دوماسی با فرمولاسیون فرانسه و ساخت ایران است که در حجم ۳۰۰ میلی لیتر و با مخزنی پمپی تولید می‌شود. دوماسی بیش از ده رنگ مختلف شامپوی رنگساژ را برای رنگ موهای منحصر به فرد و فانتزی در نظر گرفته است که برای نمونه می‌توان به رنگ‌های پرفکت اوپال، بلوند یخی مرواریدی، آبی درباری، شرابی بورگاندی، سبز آووکادو، هلویی، صورتی پرنسسی، قرمز توت فرنگی، موکا قهوه‌ای، بنفش آمیتیس، قرمز یاقوتی، آبی خاکستری، تنباکویی، بلوند گندمی و خاکستری سرامیکی اشاره کرد.

تمامی شامپوهای رنگساژ دوماسی فاقد آمونیاک و پارابن هستند و در آن‌ها از عصاره‌ی جلبک دریایی و ویتامین B5 استفاده شده است. جلبک دریایی خواصی دارد که می‌تواند آهن مورد نیاز موی شما را تأمین کند، آلودگی‌های پوست سر شما را از بین ببرد، تارهای موی شما را براق و ابریشمی کند و همچنین موجب گردش و افزایش اکسیژن رسانی بین پوست سر و تارهای مو شود.

ویتامین B5 هم از ویتامین‌هایی است که با تأثیرگذاری در فولیکول‌های مو، موجب رشد و استحکام تارهای مو می‌شود و هرچه بدن با کمبود این ویتامین مواجه باشد، امکان نازک شدن یا ریزش مو بیشتر خواهد بود. این دو ترکیب در شامپوی دوماسی، سبب آب‌رسانی و تقویت مو می‌شوند تا تارهای موی شما درخشش و استحکام خود را بعد از رنگ شدن، از دست ندهند.

برای استفاده از شامپوی رنگساژ دوماسی، مقدار مناسبی از آن را روی موهای خود بگذارید و در تمام قسمت‌های مو پخش کنید تا شامپو به همه‌ی نواحی رنگ‌شده برسد. ده دقیقه صبر کنید و بعد موی خود را آب‌کشی کنید.

در صورتی که این مقاله را پسندیدید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایر مقالات مجله اینترنتی سیب، در حوزه و و رنگ مو، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *