جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 4:10 قبل از ظهر

هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی

لیوان های کاغذی که به عنوان لیوان یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرند از جمله مهم ترین ظروف یکبار مصرف مورد نیاز در دنیای امروز است که از کاغذ و اغلب به صورت دو جداره ساخته می شوند. به طور معمول لایه درونی از ساختاری مقوایی ساخته می شود. دو لایه بودن این نوع از لیوان ها برای تحمل گرمای ناشی از نوشیدنی گرم است. طرح های چاپی روی لایه بیرونی قرار می گیرند و توسط دستگاه های مخصوص انجام می گیرند. کاربرد لیوان کاغذی به اندازه ای بالاست که ایده راه‌اندازی کارگاه لیوان کاغذی می تواند به عنوان یک ایده پر سود و اقتصادی تلقی شود.
شروع همه گیری استفاده از لیوان های کاغذی و تولید آن بعد از بیانیه هایی که علیه سرطان زا بودن لیوان های پلاستیکی صادر شد، صورت گرفت. این استفاده باعث بالا رفتن تقاضای بالا برای این محصول شد که نتیجه آن عرضه و راه اندازی تولیدی های بیشتر بود. به صورتی که سود تولید لیوان کاغذی همه را وسوسه کرد تا به سمت راه اندازی خط تولید این محصول بروند.

هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی

برای تولید لیوان های کاغذی چقدر هزینه لازم است؟

برای تولید لیوان های کاغذی بخش عظیمی از سرمایه به خرید تجهیزات و امکانات لازم برای تولید و مواد اولیه اختصاص دارد. در توجیه هزینه هایی که برای لیوان یکبار مصرف کاغذی صورت می گیرد هزینه های لازم برای تولید یک لیوان کاغذی برآورد می شود و به نسبت هزینه های لازم برای حجم بزرگ تری از تولیدات تخمین زده می شود.
با توجه به اینکه هزینه لازم برای خرید تجهیزات و دستگاه های تولید و همچنین مواد اولیه در طی زمان و با شرایط تغییر می کند نمی توان سرمایه ثابتی را برای راه اندازی بیان کرد. با این حال تجربه تولید لیوان کاغذی در کشور ما نشان می دهد که این کار، کاری نسبتا کم هزینه و در عین حال پر درآمد است.

 

ابزارهای لازم برای تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف

برای شروع تولید لیوان کاغذی می توان از یک فضای کوچک حداقل ۱۲ متری شروع کرد. به این معنا که برای شروع کار نیازی به سوله یا کارخانه نیست. و فضای کار را می توان با پیشرفت و رونق گرفتن کار گسترش داد.
بهترین دستگاه ها برای شروع کار دستگاه تولید لیوان کاغذی استوک است. مهم ترین و بیشترین سرمایه لازم برای راه اندازی این کار خرید دستگاه است. هزینه این دستگاه ذی با توجه به شرایط متفاوتی متغیر است اما به راحتی می توان با یک جست و جوی مناسب ترین قیمت را پیدا کرد و دستگاه را خرید
نیاز بعدی برای تولید لیوان یکبار مصرف، کاغذ مورد نیاز برای تولید لیوان است. هر چه کاغذ مورد استفاده مرغوب تر باشد لیوان های با کیفیت تری نیز تولید می شوند اما تهیه کاغذ نیز شامل هزینه های لازم برای راه اندازی است هرچند در نهایت لیوان های با کیفیت با قیمت بیشتری به فروش می رسند.
البته از جهتی می توان هزینه کاغذ اولیه برای تولید اول را جز سرمایه اولیه حساب کرد زیرا تهیه کاغذ و سایر مواد اولیه، بعد از فروش اول می تواند از سود ناشی از آن حاصل شود.
دستگاه چاپ و درج طرح های متفاوت بر روی لیوان های کاغذی نیز شامل هزینه هایی است که در برابر سایر هزینه ها قابل چشم پوشی است.
دستگاه استوک می تواند در هر ساعت تا حدود ۲۵۰۰ عدد لیوان کاغذی را تولید کند اگر هشت ساعت در روز برای تولید لیوان کاغذی زمان بندی کنید روزانه ۲۰هزار لیوان یکبار مصرف کاغذی به تولید می رسد.

هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی

مراحل راه اندازی تولیدی لیوان کاغذی

برای تولید لیوان های یکبار مصرف کاغذی مراحلی طی می شود که به صورت اجمالی به بیان آن ها می پردازیم:

دستگاهی که توسط ماده پلی اتیلن دار که نوعی پلی مر محسوب می شود کاغذ را روکش دار می کنند. کاغذ می تواند یک طرفه یا دو طرفه کاور شود. کاغذ های دو طرفه دبل نامیده می شوند و استحکام و کیفیت بیشتری دارند.
کاغذی که روکش دار شده است توسط ابزار مشخص بریده می شود. قطعات برشی طبق استانداردها و یا به صورت سفارشی بریده می شوند.
چاپ طرح های مورد نظر در این مرحله بر روی کاغذ های بریده، انجام می شود.
در این مرحله با استفاده از دستگاه های مخصوص که با نام دستگاه تولید لیوان یکبار مصرف در بازار وجود دارند، لیوان های کاغذی به صورت اتوماتیک تولید می شوند.
برای هر دستگاه تولید لیوان کاغذی به یک اپراتور نیاز است. اپراتور کاغذ های استروک شده لیوان را در ورودی دستگاه قرار می دهد و ظروف تولید شده را جمع آوری می کند.
در مرحله پایانی لیوان های کاغذی بسته بندی می شوند.

هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی

برآورد هزینه ها و سود تولید لیوان یکبار مصرف

لیوان های کاغذی بر اساس کیفیتی که دارند به قیمت های متفاوتی در بازار فروخته می شوند. اما آن چه مشخص و قابل تخمین است این موضوع است که اگر برای تولید هر لیوان کاغذی هرمقدار هزینه شود به راحتی می توان این لیوان را در بازار با دو برابر قیمت به فروش رساند که این موضوع نشان از سود قابل توجه این کسب و کار دارد.
سود این کار با توجه به مزایایی که دارد بسیار قابل توجه است. تولید لیوان یکبار مصرف به عنوان یک شغل و کسب و کار آسان می تواند در مدت کوتاهی علاوه بر اینکه سرمایه اولیه را به جیب شما بازگرداند، سود قابل توجهی را نیز نصیب شما کند. دردسر های ناشی از تولید لیوان های یکبار مصرف کاغذی بسیار کم است و اثرات مخربی برای محیط زیست نیز ندارد به همین دلیل می تواند شغل مورد تایید حامیان محیط زیست باشد.

هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی

افزایش درآمد با تولید لیوان کاغذی

برای افزایش درآمد خود از طریق کسب و کار تولید لیوان یکبار مصرف کاغذی شاید لازم باشد که اندکی سرمایه اولیه را افزایش دهید. البته این مرحله می تواند بعد از رونق گرفتن کسب و کار شروع شود. با افزایش مهارت و دانش لازم درباره این کار و آگاهی از موفقیت تولیدی های دیگر می توان به درامد زایی بیشتر کمک کرد.
روش دیگر تبلیغات مناسب است. امروزه با راه اندازی سایت های فروش و ایجاد صفحات مجازی می توان کسب و کار و مهارت خود را تبلیغ کرد و از این طریق به فروش و سود دهی بیشتر کمک کرد. ایده های خلاقانه می تواند تا حد زیادی باعث فروش بیشتر و ایجاد درآمد بیشتر شود.

مطلب پیشنهادی

قیمت دستگاه بلوک زنی کوچک

قیمت دستگاه بلوک زنی کوچک

برای راه اندازی کارگاه بلوک زنی، نیاز به خرید تجهیزات و دستگاه های مناسب خواهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳