پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 2:10 بعد از ظهر

سیاه دانه باعث مرگ میشود

سیاه دانه هم همانند خوراکی‌های دیگر عوارضی دارد، اما این که بگویید سیاه دانه باعث مرگ می‌شود، اشتباه است. با این حال اگر در مصرف هر چیزی زیاده روی کنیم، همین بلا را به سر بدن خود آورده ایم. در این مقاله از سیب قصد داریم شما را با عوارض خطرناک مصرف زیاد سیاه دانه آشنا کنیم، پس تا انتها این مقاله را دنبال کنید.

سیاه دانه باعث مرگ میشود

عوارض خطرناک سیاه دانه

تصور نمی‌کنم هیچ انسانی وجود داشته باشد که از خواص شگفت انگیز سیاه دانه غافل باشد، با این حال لازم است بدانید که مصرف سیاه دانه عوارض بسیاری نیز دارد، حتی ممکن است باعث مرگ شود، اما اگر درست مصرف کنید، هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد. همانطور که بوعلی سینا گفته است، هر چیزی کمش دارو، متوسطش غذا و زیادش سم است. حال اگر به شکل اصولی هم مصرف نکنید، آن ماده قطعا زهر خواهد بود. سیاه دانه یکی از آن دست محصولاتی است که پیش از مصرف آن باید با پزشک مشورت کنید. این ماده می‌تواند با بسیاری از داروهای شیمیایی امروز تداخل داشته باشد. از جمله این داروها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داروهای بیماری دیابت به خصوص انسولین
  • داروهای کاهش دهنده سیستم ایمنی بدن که برای افرادی که به تازگی عمل پیوند داشته‌‌اند تجویز می‌شوند.
  • داروهای ضد انعقاد خون
  • داروهای تنظیم فشار خون
  • داروهای تنظیم تنفس و آرامش بخش
  • داروهای سروتونژیک

عوارض خطرناک سیاه دانه

از دیگر عوارضی که ممکن است مصرف سیاه دانه برای شما به همراه داشته باشد می‌توان به نفخ و تهوع اشاره کرد. تحقیقات نشان داده است مصرف یک قاشق چای خوری سیاه دانه به مدت هشت روز در برخی از افراد موجب نفخ و تهوع شده است. این تحقیقات هنوز ادامه دارند. تحقیقات دیگری روی موش‌ها انجام گرفته است که می‌گویند مصرف سیاه دانه می‌تواند کلیه‌ها را به سختی بیندازد. همانطور که می‌دانید سیاه دانه یکی از دانه‌های طبیعی است که پوسته آن به طور کامل دفع می‌شود، از این رو مصرف زیاد این ماده می‌تواند کلیه‌ها را به مشکل بیندازد.
سیاه دانه یکی از مواد طبیعی است که خواص بسیاری برای پوست دارد، اما همانطور که گفته شد بهتر است مصرف این ماده یا موادی که بر پایه سیاه دانه ساخته می‌شوند را کنترل کنید. در بسیاری از افراد مصرف بیش از اندازه سیاه دانه روی پوست موجب واکنش‌های آلرژیک همچون سوزش و خارش شده است. این ماده یکی از محصولاتی است که برای بیماران دچار فشار خون بالا توصیه می‌شود. اگر فردی که مشکل فشار خون پایین دارد از سیاه دانه به مقدار زیاد استفاده کند، ممکن است دچار مشکلاتی همچون خستگی، حالت تهوع، تاری دید، تنفس کم عمق، سرگیجه و کاهش هوشیاری شود. نتایج برخی تحقیقات می‌گویند سیاه دانه می‌تواند روند لخته شدن خون را کند کند. روند این موضوع هنوز بر دانشمندان روشن نشده است، اما سیاه دانه می‌تواند در انعقاد خون نقش شاخصی داشته باشد. پس افرادی که از داروهای انعقاد خون استفاده می‌کنند یا مستعد زخم بستر هستند، نباید از سیاه دانه استفاده کنند.

عوارض خطرناک سیاه دانه

موارد منع مصرف سیاه دانه

همانطور که می‌دانید انسولین در بدن وظیفه تنظیم قند خون را برعهده دارد. بیماران دیابتی در شرایط گوناگون میزان انسولین متفاوتی را تجربه می‌کنند. یکی از مهم‌ترین عوارضی که این ماده در پی دارد، کاهش قند خون است. در صورتی که بیمار دیابتی به صورت ناگهانی دچار کاهش قند خون شود، ممکن است به کمای دیابتی مبتلا شود.
همانطور که اشاره کردیم این محصول در روند انعقاد خون و بسته شدن زخم‌ها تاثیر گذار است، از این رو افرادی که مستعد زخم بستر هستند یا زخم بستر دارند، باید از مصرف سیاه دانه اجتناب کنند. علاوه بر این افرادی که به تازگی عمل جراحی کرده‌‌اند، توصیه می‌شود سیاه دانه را یا در مقادیر بسیار کم مصرف کنند یا به طور کامل مصرف نکنند. اگر می‌خواهید سیاه دانه را به صورت موضعی استفاده کنید فراموش نکنید این ماده می‌تواند حساسیت زا باشد، بنابراین بهتر است در ناحیه کوچکی از بدن آن را امتحان کنید. انقباض رحم نقش مهمی در روند زایمان و حتی بارداری دارد، اما این تنها دلیلی نیست که بانوان باردار نباید از سیاه دانه استفاده کنند. سیاه دانه با توجه به مقادیر بالای فیبری که درون خود دارد، ممکن است ذخیره بدن مادر را به فرزند اعطا کند، از این رو بانوان گرامی بهتر است مصرف سیاه دانه در این دوره را فراموش کنند. در این مقاله از مجله سیب تلاش کردیم شما را با عوارض مصرف سیاه دانه و این‌که چه کسانی نباید سیاه دانه بخورند آشنا کنیم.

مطلب پیشنهادی

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه نام دانه های گیاهی است که اغلب در جنوب اروپا، جنوب غربی آسیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳