جمعه , 14 اردیبهشت 1403 - 1:35 قبل از ظهر

چگونه در خانه لاغر شویم بدون رژیم

برای لاغر شدن و کاهش وزن نیاز است که دو مولفه مهم و اساسی را در نظر داشته باشید و به آن پایبند بمانید. اولین مولفه ورزش و فعالیت ورزشی مستمر و دومین آن رژیم غذایی موثر است. با این وجود برخی از افراد در برابر رژیم گرفتن بسیار سست هستند، ولی از طرفی علاقه دارند که به وزن و اندام ایده آلشان برسند. با وجود این که ما همیشه توصیه می کنیم ورزش را به همراه رژیم برای لاغری داشته باشید، ولی در این مقاله از مجله سیب قصد داریم به معرفی تکنیک های لاغری بدون رژیم بپردازیم. پس اگر این سوال نیز برای شما به وجود آمده که چگونه در خانه لاغر شویم بدون رژیم، ما را تا پایان متن همراهی نمایید که با 10 تکنیک لاغری بدون رژیم آشنا شوید.

10 تکنیک لاغری بدون رژیم همراه با ورزش اصولی

در بسیاری مواقع کلمه رژیم خود مانع کم خوری می شود. شاید بهتر باشد برای این که به پاسخ این سوال یعنی چگونه در خانه لاغر شویم بدون رژیم برسید، رژیم نگیرید و تنها 10 تکنیک زیر را در نظر داشته باشید.

10 تکنیک لاغری بدون رژیم همراه با ورزش اصولی

نوشیدنی شیرین کمتر بنوشید

شکر کالری بسیار بالایی دارد که عامل چاقی به شمار می آید. به همین خاطر برای این که لاغر شوید، تنها از نوشیدنی های قند دار استفاده نکنید. علاوه بر آن سودای بدون کلر یا نوشابه رژیمی را جایگزین نوشابه نمایید. خرما یا توت خشک شده را نیز جایگزین قند کنید. برای شیرین کردن چای صبحانه می توانید از عسل به جای شکر استفاده نمایید.

لیوان بلند و باریک را جایگزین لیوان های کوچتان کنید

با جایگزینی لیوان های بزرگ و بلند به جای لیوان های کوچک آب بیشتری مصرف خواهید کرد. البته در خصوص نوشابه های گازدار بهتر است از لیوان های کوچک استفاده کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که نوشیدن آب سیری کاذبی را برایتان فراهم می کند و به این طریق خواه ناخواه آب کمتری خواهید نوشید.

یوگا را فراموش نکنید

تحقیقات بسیاری ثابت کرده اند که ورزش یوگا تاثیر بالایی بر کاهش وزن دارد. علاوه بر آن این ورزش مانند ورزش های دیگر سخت و طاقت فرسا نیست. به همین خاطر می توانید برای مدت زمان طولانی تری آن را دنبال کنید و از اثرات بالای آن شگفت زده شوید.

10 تکنیک لاغری بدون رژیم همراه با ورزش اصولی

چای سبز بنوشید

بسیاری معتقد هستند که مصرف بالای چای سبز توسط چینی ها راز لاغری آن ها است. این نوشیدنی خارق العاده چربی سوزی و کالری سوزی بدن را افزایش می دهد و از این طریق به لاغر شدن شما کمک می کند.

با وقفه غذا بخورید

سعی کنید مدت زمان زیادی را برای غذا خوردن در نظر بگیرید. در طی غذا خوردن خود را باکارهای دیگری مانند جمع کردن سفره، صحبت کردن با تلفن یا … مشغول کنید که در نهایت به میزان کمتری غذا بخورید.

از بشقاب کوچک استفاده کنید

استفاده از بشقاب کوچک به نوعی موجب فریب دادن مغز می شود. مغز شما بر این باور است که یک پرس برای سیر شدن شما کفایت می کند و دیگر حجم بشقاب را حساب نخواهد کرد. بنابراین با استفاده از بشقاب و قاشق کوچک با میزان کمتری غذا سیر خواهید شد.

10 تکنیک لاغری بدون رژیم همراه با ورزش اصولی

100 کالری بیشتر از همیشه بسوزانید

تنها با سوزاندن 100 کالری بیشتر در طول سال می توانید 5 کیلوگرم وزن کم کنید. این 100 کالری را با فعالیت های زیر می توانید بسوازانید:

  • به مدت 20 دقیقه علف های هرز باغچه را اصلاح کنید.
  • به مدت 20 دقیقه نظافت خانه را انجام دهید.
  • به مدت 10 دقیقه به صورت آرام بدویید.

غذایتان را آهسته بخورید

آهسته غذا خوردن به نوعی موجب فریب مغز می شود. در واقع با این ترفند با حجم کمتری غذا سیر خواهید شد.

بیشتر سوپ بخورید

با وجود این که بسیاری معتقد هستند سوپ غذا نیست، ولی سوپ غذایی مفید با کالری کم است که در لاغری تاثیر بسیاری دارد.

10 تکنیک لاغری بدون رژیم همراه با ورزش اصولی

سبزیجات بخورید

در طول روز وقتی احساس گرسنگی کردید، به جای هله هوله هایی پر کالری و مضر، سبزیجات و میوه بخورید.

کلام آخر

“چگونه در خانه لاغر شویم بدون رژیم” شاید در نگاه اول این سوال بی پاسخ باشد، ولی تاکتیک هایی وجود دارد که رویای لاغری بدون رژیم شما را به واقعیت تبدیل می کند. در متن بالا به 10 تاکتیک ساده ولی موثر برای لاغری در خانه پرداختیم. دیگر مطالب مجله اینترنتی سیب را نیز از دست ندهید. قطعا برای شما مفید خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

کجای قارچ را نباید خورد

    از دیرباز، انسان ها از قارچ ها به عنوان منبع غذایی و دارویی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *