شنبه , 6 مرداد 1403 - 6:02 بعد از ظهر

روی سه صفر چه رنگی بزارم

شاید تصور کنید که سه صفر نیز یکی از رنگ های موجود در کاتالوگ رنگ مو است. اما اینطور نیست، بلکه رنگ سه صفر در دسته واریاسیون ها قرار می گیرد و باعث روشن شدن پایه مو می‌ شود. اگر شما هم برای استفاده از دکلره مردد هستید و نمی خواهید موهایتان در اثر استفاده از دکلره آسیب ببینند، می توانید به جای آن از سه صفر استفاده کنید. سه صفر باعث گسسته شدن پیوند بین رنگدانه های مو می شود و پایه موهای شما را حدودا تا عدد ۵ باز می کند.

هنگامی که شما از دکلره استفاده می کنید موهای شما کاملا روشن میشوند و آماده برای رنگ کردن با انواع رنگ های لایت و روشن خواهند شد. اما زمانی که شما از سه صفر استفاده می کنید موهای شما تنها تا ۵ الی ۶ درجه پایه باز می کنند و فقط میتوان رنگ های مشخصی را بر روی آن قرار داد. ما در این مقاله در مورد سه صفر، نحوه استفاده از آن و رنگ هایی که می توان روی آن گذاشت بیشتر صحبت کرده‌ ایم. اگر شما هم خواستار رنگ موی جذاب بدون دکلره هستید با سیب همراه باشید.

روی سه صفر چه رنگی خوب میشه ؟

روی سه صفر چه رنگی خوب میشه ؟

همانطور که در مطالب فوق هم بیان کرده ایم، رنگ سه صفر در ردیف واریاسیون ها است و موهای شما را تا پایه ۵ یا ۶ روشن می کند. بنابراین شما فقط محدود به استفاده از یک سری رنگ ها هستید و نمی توانید رنگ های خیلی روشن را استفاده کنید. هنگامی که شما از این رنگ استفاده می کنید تقریبا توناژ موهای شما به سمت نارنجی می رود. بنابراین رنگ هایی که شما می توانید بر روی سه صفر استفاده کنید و شامل موارد زیر هستند:

  • ۸/۱۱_۸/۳_۷/۵۱ قهوه ای بژ
  • ۷/۴_۷/۵۵_۷/۷ قهوه ای مسی
  • ۸/۳۳_۸/۲_۸/۱۱ دودی زیتونی
  • ۵/۶۷_۵/۵_۵/۰۰ خرمایی
  • ۷/۷_۷__۷/۱ شکلاتی قهوه ای
  • ۴/۶۲_۴/۹۹ بادمجانی
  • ۷/۶۵_۷_۷_۶/۵۵ فندقی

روی سه صفر چه رنگی خوب میشه ؟

برای رنگ کردن موهای خود در ابتدا مقدار مشخصی از رنگ سه صفر و اکسیدان شماره ۹ یا ۱۲ را ترکیب کرده وسپس از ساقه مو رنگ آمیزی را شروع کنید. در ابتدا ساقه ها را رنگ کرده و سپس ریشه مو را نیز رنگ کنید. به دلیل اینکه ریشه مو گرم تر است، زودتر نیز رنگ میگیرد و بهتر است دیرتر رنگ شود. سپس حدود ۴۰ الی ۶۰ دقیقه صبر کرده و موها را با یک نرم کننده مناسب بشویید. پس از اینکه موهای خود را شستشو دادید دو روز صبر کنید و روز سوم رنگ مورد علاقه خود را بر روی موهای سه صفر شده قرار بدهید. البته به هنگام رنگ کردن موهایتان با سه صفر دقت داشته باشید که از اکسیدان های درصد بالا استفاده نکنید.

اگر چه که رنگ موهای ذکر شده نیاز به اکسیدان حدودا قوی، یعنی اکسیدان ۱۲ درصد دارند، اما در صورتی که شما در زمینه رنگ کردن مو و استفاده از اکسیدان ها تجربه کافی ندارید بهتر است که این کار را به آرایشگر ماهر بسپارید. زیرا اکسیدان ۱۲ ممکن است در اثر بی تجربگی باعث آسیب رساندن به موهای شما شود.

روی سه صفراکسیدان چند درصد بزارم

اگر رنگ های طیف متوسط را میپسندید بهتر است از اکسیدان ۹ درصد یا ۶ درصد نیز استفاده کنید. اما اکسیدان ۱۲ درصد باعث زیباتر شدن موها و بیشتر روشن شدن آن ها می شود. بنابراین اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید بهتر است از اکسیدان درجه پایین تر استفاده کرده یا اینکه به آرایشگاه مراجعه کنید. اگر چه که آسیب‌ های رنگ سه صفر به اندازه آسیب‌ های دکلره نیستند، اما در هر صورت باید مراقبت های بعد از رنگ آمیزی را نیز انجام بدهید. به عنوان مثال بعد از رنگ کردن موهایتان حداقل تا دو روز حمام نکنید و پس از آن نیز تا یک هفته فقط موهای خود را با شامپو تثبیت کننده بشویید.

روی سه صفراکسیدان چند درصد بزارم

نکته دیگری که در جهت مراقبت از موها پس از رنگ سه صفر باید بدانید این است که موها را صرفا با شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده بشویید و بعد از استحمام نیز از ماسک مو یا روغن استفاده کنید. این مراقبت ها باعث می شود موهای شما خشک نشوند و با حالت زیبا باقی بمانند. دقت کنید که استفاده از شامپوهای معمولی باعث می شود تا موهای شما در کوتاه مدت متمایل به نارنجی شوند و حالت زبر و شکننده تری نیز پیدا کنند. بنابراین اگر تمایل دارید رنگ موهای شما دوام طولانی مدت داشته باشند و زیبایی خود را در گذر زمان حفظ کنند، باید مراقبت از آن را جدی بگیرید.

مطلب پیشنهادی

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

همیشه یادگیری یک امر ضروری بوده است چراکه یاد گرفتن هنر و حرفه جدید کمک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *