شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 4:33 قبل از ظهر

خصوصیات موکت خوب 

موکت ها نه تنها در منازل  بلکه برای برای کفپوش کردن ادارات، مساجد، راهرو ساختمان ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از موکت برای کفپوش هنوز هم با استقبال بالایی مواجه است. استفاده از موکت نه تنها جنبه زیبایی دارد بلکه می توان از آن به عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز استفاه کرد. اطلاع از ویژگی های یک موکت خوب می تواند به شما کمک کند تا در خرید این محصول موفق عمل کنید. موکت ها با توجه به ویژگی هایی که دارند درجه بندی و قیمت آن ها تعیین می شود. از عوامل مهمی که در کیفیت و قیمت موکت خوب تاثیرگذار است می توان به فیبر آن اشاره کرد.
فیبر موکت به دو صورت پشمی و نایلونی است. فیبر های پشمی سازگار با محیط زیست، بسیار نرم، لطیف و بادوام هستند اما نسبت به فیبر های نایلونی قیمت بالاتری دارند. بهتر است از قبل از خریدن موکت، انتظار و نیاز خود را از موکت مشخص کنید که به چه منظوری قصد خرید آن را دارید. با توجه به میزان بودجه ای که دارید می توانید انواعی از موکت ها را انتخاب و خریداری کنید. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.
معرفی 8 نمونه از ویژگی های موکت خوب

معرفی 8 نمونه از ویژگی های موکت خوب

از جمله ویژگی های یک موکت می توان به عایق بودن آن اشاره کرد که این مورد ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد. موکت های با کیفیت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند. ضخامت موکت از مواردی است که باید به آن توجه کنید. معمولا موکت های نازک عمر و دوام کمی دارند، اما موکت های ضخیم دارای یک لایه زیرین هستند که پرزهای موکت بر روی آن فیکس می شود. وجود این لایه باعث می شود موکت عمر طولانی تری داشته باشد.
یک موکت با کیفیت و مناسب باید دارای الیاف نرم و لطیفی باشد به طوری که نشستن و یا راه رفتن بر روی آن راحت باشد و احساس ناخوشایندی را به وجود نیاورد. نخ های موکت نباید از آن بیرون زده باشند و چسب استفاده شده در آن مرغوب باشد تا پرزها از روی آن به سادگی باز نشوند. بهترین نوع از موکت دارای ساختاری سازگار با محیط زیست است. برخی از موکت ها که مواد اولیه آن ها از نوع الیاف مصنوعی است دارای مواد مضری هستند که با محیط زیست منافات دارند.
معرفی 8 نمونه از ویژگی های موکت خوب
دقت داشته باشید که یک موکت خوب و بادوام علاوه بر اینکه کیفیت خوبی دارد از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. هرچند قیمت موکت برای کفپوش کردن ممکن است نسبت به سایر موارد بیشتر باشد اما د رهایت با توجه به مزایایی که دارد مقرون به صرفه محسوب می شود. میزان تراکم موکت از ویژگی هایی است که قبل از خرید باید به آن دقت کنید . موکت هایی که تراکم بالایی دارند دارای قیمت بالاتری نیز هستند.
زیبایی و طرح و نقش زیبا از پارامتر های یک موکت مناسب محسوب می شود. بهتر است موکت های با کیفیت را از برند های مطرح و از فروشندگان معتبر تهیه کنید.
در خرید موکت به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خرید موکت به چه نکاتی توجه کنیم؟

شاید یکی از مهم ترین انتظاراتی که خریدارن از یک موکت دارند این است که بسیار راحت  و نرم باشد و طرح و نقش آن زیبا و چشم نواز باشد. این لطافت در هنگام قدم زدن و یا دراز کشیدن بر روی موکت احساس می شود. شاید موکت های زبرتر عمر بیشتری داشته باشند اما این زبری ممکن است بسیار اذیت کننده باشد.
تاثیر رنگ و طرح یک موکت بر دکوراسیون و چیدمان منزل، ادارات و هر فضای دیگری، قابل چشم پوشی نیست از این رو در هنگام خرید موکت باید دقت داشته باشید تا طرح و نقش آن را هماهنگ با سایر وسایل دکوراتیو باشد تا نمای فضای مورد نظر زیبا  شود.
در خرید موکت به چه نکاتی توجه کنیم؟
از موارد مهم در خرید موکت این است که در نظر داشته باشید نوع خرید شما با کاربرد موکت هماهنگی داشته باشد. به طور مثال اگر قصد دارید که با استفاده از موکت یک فضای عایق بوجود آورید و از سرمای کف اتاق بکاهید باید از موکت های با کیفیت بالا و ضخیم استفاده کنید. اگر قصد دارید که یک فضای کوچک را با استفاده از موکت کفپوش کنید برای بزرگ تر نشان دادن فضا از موکت هایی با رنگ روشن و دارای طرح یکدست و ساده استفاده کنید. در مقابل اگر قصد دارید یک فضای بزرگ را موکت می کنید می توانید از موکت هایی با طرح و رنگ متنوع استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳