شنبه , 6 مرداد 1403 - 4:38 قبل از ظهر

حرکات شکم و پهلو بدنسازی آقایان

چربی دور شکم یکی از دغدغه های آقایان است که با کم تحرکی و انجام کار های پشت میزی به وجود می آید. نکته مهم در مورد چربی های شکم، وفادار ماندن آن ها به بدن شما است! یعنی با به وجود آمدن چربی، سوزاندن آن بسیار مشکل می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی یک سری نکات در مورد تمرینات لازم برای آب کردن این چربی ها بپردازیم.

بهترین زمان برای انجام تمرینات شکم و پهلو

اگر قصد دارید تا برنامه تمرینی مناسبی داشته باشید، حتما زمان دقیقی را نیز برای آن در نظر بگیرید. این زمان باید به گونه ای باشد که هنگام کار کردن با وزنه ها و یا دستگاه های بدنسازی، توانایی جسمانی کافی داشته باشید. البته این موضوع بستگی به شرایط فیزیکی شما نیز دارد؛ یعنی اگر چربی های شما در حد پایینی هستند و به منظور نمایان شدن عضلات و به اصطلاح سیکس پک ورزش می کنید، می توانید هر زمانی که آزاد هستید را انتخاب کنید. اما اگر چربی های شکم و یا پهلوی شما بیش از حالت نرمال است، باید برنامه دقیق و منظمی داشته باشید.

بهترین زمان برای انجام تمرینات شکم و پهلو

بهترین زمان برای انجام حرکات شکم، پایان تمرینات اصلی است. در چنین شرایطی بدن شما کاملا آماده انجام حرکات سخت شکمی بوده و بیشترین چربی سوزی را دارید. نکته مهمی که در انجام چنین تمریناتی وجود دارد این است که شما با یک یا دو جلسه تمرین نمی توانید به فرم دلخواه برسید و اصولا چنین برنامه ای توصیه نمی شود. برای این که شکمی صاف و بدون چربی داشته باشید، باید با یک برنامه دقیق و ترکیبی پیش بروید که در آن تمام حرکات لازم و اصلی برای آب کردن چربی ها گنجانده شده باشد.

در این برنامه باید 6 الی 9 ست از حرکات مختلف بدنسازی برای آب کردن چربی شکم را استفاده کنید. این برنامه می تواند توسط یک مربی بدنسازی توصیه شود. برنامه مورد نظر باید به گونه ای باشد که متناسب با نیاز بدن شما باشد؛ بنابراین برنامه تمرینی هر فرد می تواند کاملا متفاوت با فرد دیگر باشد.

نکاتی که باید در مورد انجام حرکات شکم و پهلو بدانید

برای انجام هر تمرین بدنسازی، باید نکات مربوط به آن را رعایت کنید. حرکات شکم نیز از مواردی است که نیاز به دقت و نظم بسیار زیادی دارد. به همین دلیل برای به دست آوردن نتایج بهتر و سریع تر، توجه به این نکات ضروری است. در این جا به نکاتی در مورد تمرینات مربوط به آن می پردازیم:

نکاتی که باید در مورد انجام حرکات شکم و پهلو بدانید

برای این که تمرین خوب و با نشاطی داشته باشید، توصیه می شود که حداقل دو ساعت قبل از رفتن به باشگاه وعده غذایی سنگین یا سبکی نخورید. همچنین وعده غذایی که مصرف می کنید نباید چرب و پر کالری باشد.

هر زمان که تمرینات شما به اتمام رسید، تا 3 ساعت بعد بیدار باشید.

در روز هایی که برنامه پا یا سرشانه دارید، اگر ابتدا به انجام حرکات شکم بپردازید باعث تحلیل رفتن انرژی شما می شود و حرکات بعدی نیز سخت و پر فشار خواهد شد.

گرم کردن و سرد کردن بدن برای انجام تمام ورزش ها توصیه می شود، اما در صورتی که برنامه چربی سوزی دارید، باید حتما آن را انجام دهید.

حرکات تمرینی شما نباید بیش از حد و با وارد شدن فشار به بدن همراه باشد. انجام 6 تا 12 ست در هر برنامه تمرینی می تواند مناسب باشد. از استراحت های بین تمرینی نیز غافل نشوید، به طور مثال اگر 3 روز در هفته برنامه رفتن به باشگاه را دارید، باید برنامه خود را به صورت یک روز در میان تنظیم کنید.

برنامه تمرینی شما باید شامل قسمت های راسته شکمی، مورب، وی کات، عرضی و عمقی باشد. برای تمام این قسمت ها نیز ورزش های خاصی وجود دارد که به درستی ماهیچه ها را درگیر می کند؛ به طور مثال برای عضلات مربوط به راسته شکمی، می توانید از دراز و نشست استفاده کنید.

بهترین زمان برای انجام تمرینات شکم و پهلو

بهترین برنامه چربی سوزی شکم و پهلو

بهترین برنامه برای پهلو، فول بادی است؛ یعنی باید حرکات مختلف و مرتبط با تمام بدن را انجام دهید تا به صورت اصولی چربی های اضافه را از بین ببرید. این موضوع برخلاف عقیده بسیاری از افراد است که تصور می کنند تنها با انجام حرکات مربوط به یک قسمت, باید چربی این ناحیه را آب کنند. شما علاوه بر انجام حرکات مورد نیاز، به بالاتنه و پایین تنه نیز توجه داشته باشید تا روند مناسبی را طی کنید.

به طور مثال یک برنامه تمرینی مناسب برای یک روز، می تواند به این صورت باشد: گرم کردن و انجام حرکات نرمشی برای آماده شدن بدن، حرکات مربوط به بالاتنه، تمرینات شکمی، هوازی و در پایان سرد کردن. در روز بعد می توانید به جای حرکات بالاتنه، حرکات پایین تنه را اجرا کنید. به این صورت شما می توانید یک برنامه کامل و متنوع را با انجام تمام حرکات ورزشی داشته باشید.

 

مطلب پیشنهادی

نمونه رژیم فستینگ دکتر کرمانی

رژیم فستینگ یا رژیم روزه‌داری متناوب به عنوان یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی شناخته می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *