سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403 - 3:34 قبل از ظهر

قبل از رنگ مو چکار کنیم

رنگ مو یکی از تکنیک های کاربردی برای زیباتر شدن موها است که اکثر خانم ها از آن استفاده می کنند. رنگ کردن مو حرفه ای تخصصی است که قبل از انجام آن باید اطلاعات کافی در مورد نوع رنگ، جنس مو، میزان ترکیبات رنگ و … داشته باشید. زیرا با دانستن این موارد می توان به رنگ دلخواه رسید. علاوه بر این نکات باید بدانید قبل از رنگ مو چکار کنیم که رنگ پذیر مو بهتر باشد و به بافت مو آسیب کمتری وارد شود با این تفاسیر در این مطلب به نکاتی که قبل از رنگ مو باید در نظر داشته باشید اشاره شده است. تکنیک های متفاوتی برای رنگ مو وجود دارد و برخی بر این باورند که برای زیباتر شدن رنگ مو باید قبل از آن موها را بشویید اما این مورد بیشتر بستگی به شرایط مو و رنگی که انتخاب کرده اید دارد. امروزه بیشتر آرایشگرها توصیه می کنند قبل از رنگ مو نباید موهای خود را بشوید، این تئوری برای محافظت بیشتر پوست سر است؛ زیرا کف سر دارای چربی است و اجازه نمی دهد مواد شیمیایی موجود در رنگ مو سبب تحریک پوست سر شود. البته دقت داشته باشید که این مورد برای تمامی رنگ ها صادق نیست.
قبل از رنگ مو چکار کنیم
به عنوان مثال اگر رنگ موی روشن می خواهید باید قبل از رنگ کردن مو حتما موهای خود را بشویید تا هیر استالیست بتواند رنگ و بافت اصلی موی شما را ببیند و با در نظر گرفتن شرایط موهای شما را به همان رنگی که می خواهید در بیاورد. در کل قبل از رنگ مو بهتر است رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و با مشورت آرایشگر خود اقدامات لازم برای رنگ کردن را انجام دهید.

برای رنگ کردن مو، بهتر است مو تمیز باشد یا چرب؟

یکی از سوالات کلیدی که برای اکثر افرادی که تمایل به رنگ کردن مو دارد پیش می آید این است که برای رنگ کردن مو، بهتر است مو تمیز باشد یا چرب؟ در واقع نمی توان پاسخ قطعی به این سوال داد؛ زیرا بسته به رنگ مورد نظر، جنس مو، تخصص آرایشگر و … شرایط متفاوت است. طبق مطالبی که در بالا به آن اشاره شد اگر به دنبال رنگ موی روشن هستید بهتر است قبل از رنگ کردن مو حتما موهای خود را بشویید. البته بهتر است حداقل 12 ساعت قبل از رنگ کردن این کار را انجام دهید که به پوست سر آسیب کمتری وارد شود. آرایشگرهای حرفه ای بهترین مشاوره را به شما می دهند و با در نظر گرفتن جنس مو و رنگ انتخابی می توانند پاسخ این سوال را بدهند که برای رنگ کردن مو، بهتر است مو تمیز باشد یا چرب؟ در کل طبق بررسی های انجام شده موی تمیز و چرب هر دو می توانند رنگ پذیری خوبی داشته باشند که تصمیم اصلی در این مورد به هیر استالیست بستگی دارد که در اغلب موارد آرایشگر با در نظر گرفتن جنس مو، ضخامت مو، نوع رنگ و … توصیه می کند مو کمی چرب باشد.
قبل از رنگ مو چکار کنیم
در واقع چربی طبیعی پوست سر به لطیف نگه داشتن موها کمک می کند از این رو مو پس از رنگ شدن کمتر خشک و وز می شود. با توجه به این که رنگ مو از مواد شیمیایی ساخته شده است و می تواند پوست سر را در معرض آسیب قرار دهد بهتر است مو کمی چرب باشد تا این چربی از لایه مو و پوست سر محافظت کند.

نکاتی که قبل از رنگ کردن موها باید بدانید

رنگ کردن مو کاری تخصصی است که برای انجام آن باید نکات مهمی را مد نظر داشت از این رو برای اطلاعات بیشتر شما در زیر به نکاتی که قبل از رنگ کردن مو باید بدانید اشاره شده است:
نکاتی که قبل از رنگ کردن موها باید بدانید
  • ابتدا رنگ موی مورد نظر خود را با دقت انتخاب کنید
  • ضخامت و سلامت موهای خود را بررسی کنید
  • بهتر است 12 تا 24 ساعت قبل از رنگ کردن موهای خود را بشویید
  • هنگام شستن موها قبل از رنگ کردن پوست سرتان را چنگ نزنید
  • برای شستن موها از شامپوهای خشک استفاده نکنید
  • اگر قبل از رنگ مو از روغن طبیعی مانند نارگیل، زیتون و … استفاده کرده اید حتما آن را شسته و اثراتش را از بین ببرید
  • دقت کنید روی پوست سر هیچگونه خراش، شکستگی و … وجود نداشته باشد
  • قبل از رنگ کردن کامل مو روی چند تار مو رنگ را تست کنید
  • و …
نکاتی که قبل از رنگ کردن موها باید بدانید
پاسخ بسیاری از سوال های خود را در زمینه رنگ کردن مو و دیگر مسائل آرایشی، بهداشتی، ملزومات زندگی و … می توانید در مجله اینترنتی سیب بیابید. برای یافتن پاسخ سوالات خود و افزایش معلومات از سایر صفحات سایت دیدن نمایید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *