جمعه , 14 اردیبهشت 1403 - 5:45 قبل از ظهر

روغن خراطین چیست و برای چه چیزی خوب است؟

 

امروزه روغن های طبیعی جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند و از آن ها در مصارف خوراکی، درمانی و … استفاده می شود. یکی از این محصولات مفید و پر کاربرد روغن خراطین است که در طب سنتی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه این سوال برای بیشتر افراد به وجود می آید که روغن خراطین چیست و برای چه چیزی خوب است؟

در واقع این محصول را از کرمی به نام ایزنیا فتیدا به دست می آورند و فرآیند تولید آن بسیار تخصصی است. این محصول را پس از تهیه باید دور از نور و در محیط خشک و خنک نگه داشت تا خواص آن از بین نرود، با این تفاسیر ظروف آن باید تیره و در بسته باشد. عصاره ای که از کرم های قرمز خاکی استخراج می کنند را روغن خراطین می گویند، برای این کار باید کرم های خاکی را با نور مستقیم خورشید در مدت زمان مشخص خشک کرد سپس کرم های خشک شده را درون روغن زیتون، کنجد و … قرار داد تا این محصول به دست آید.

این محصول از سال های بسیار دور تا به امروز در حال تولید است و افراد متخصصی مانند ابن سینا آن را برای برخی بیماری ها تجویز می کردند. در این کرم های خاکی عنصرهای خاصی وجود دارد که هر کدام خواص بی نظیری دارند از این رو عصاره آن به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن خراطین چیست حاوی چه عناصری است؟

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد روغن خراطین کاربرد گسترده ای دارد و امروزه بیشتر افراد از آن استفاده می کنند. از این رو همگی باید بدانند روغن خراطین چیست و حاوی چه عناصری است؟ عناصر مفیدی که در کرم خاکی قرمز وجود دارند شامل انواع اسید آمینه های ضروری برای بدن، الانتئین، امگا 6، امگا 3، ویتامین ای، لینولئیک اسید و هگزا دیالکتیک می شوند. البته روغن های پایه ای که در فرآیند تولید این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند نیز دارای عناصر مفیدی هستند در نتیجه خواص این فرآورده دو برابر می شود.

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده این محصول به شدت مواد کلاژن زا دارد از این رو برای شادابی و جوانسازی پوست بسیار مفید و کاربردی است. در صنعت دارو و لوازم آرایشی بهداشتی از این محصول استفاده می شود و در ترکیبات اکثر کرم ها، سرم ها و … موجود است. البته دقت داشته باشید تقلبی این محصولات در بازار به وفور وجود دارد پس هنگام تهیه آن باید به نکات مهمی توجه نمایید تا محصول اصلی را خریداری کنید.

این محصولات علاوه بر ویتامین، پروتئین های خاصی نیز دارند که ترکیبات آن ها را خاص تر می کند. نحوه و مقدار مصرف این محصولات بسیار مهم است و باید تحت نظر پزشک و با رعایت نکات خاصی انجام شود زیرا می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد. به طور کلی توصیه می شود برای استفاده از این محصولات با تمامی ترکیبات آن آشنایی داشته باشید و با مشورت پزشک متخصص به میزان تجویز شده در زمان مشخص از آن استفاده کنید.

در واقع کرم خاکی قرمز تمام مواد مغذی خاک را جذب می کند و تقریبا 62% پروتئین دارد از این رو محصول طبیعی برای درمان برخی مشکلات است. در کل این محصول عناصر بسیاری دارد که هر کدام خواص ویژه ای دارند و همین امر آن را منحصر به فرد کرده است.

روغن خراطین چه فواید و کاربردهایی دارد؟

در ادامه مطالب بالا باید بدانید روغن خراطین چه فواید و کاربردهایی دارد؟ با توجه به افزایش مصرف این محصولات در زیر شما را با برخی از فواید و کاربردهای آن آشنا می کنیم.

  • از بین بردن چین و چروک: مواد کلاژن زا و ویتامین ای موجود در این فرآورده تاثیر بسیاری در جوانسازی پوست دارد و می تواند تا حد زیادی چروک هایی که در اثر افزایش سن ایجاد شده اند را از بین ببرد. علاوه بر این پروتئین هایی در آن وجود دارد که در طول زمان به برجسته شدن گونه و لب ها کمک می کند.
  • تقویت و رشد مو: یکی از دغدغه های اصلی هر فردی ریزش مو است که به دلایل خاصی ایجاد می شود از این رو به دنبال راه حلی مناسب و طبیعی برای درمان این مشکل هستند. این فرآورده ترکیبات مفیدی دارد که می تواند از ریزش مو جلوگیری کند علاوه بر این سبب تقویت تار نازک مو می شود. طبق تحقیقات موهایی که چندین بار به این فرآورده آغشته می شوند از هرگونه آسیب در امان می مانند و آسیب جدی به آن ها وارد نمی شود.

  • افزایش سایز اندام تناسلی مردها: برخی از آقایان به دلایل ژنتیکی و یا بیماری ممکن است آلت تناسلی کوچکی داشته باشند از این رو اعتماد به نفس پایینی دارند و در روابط زناشویی دچار مشکل می شوند. یکی از درمان های طبیعی برای رفع این مشکل استفاده از روغن خراطین است. این محصول با ترکیبات طبیعی که دارد کمک می کند جریان خون افزایش پیدا کند از این رو بافت های آن به تدریج رشد می کنند و سایز آن بزرگ می شود.
  • تسکین درد مفصلی: یکی دیگر از فواید این محصولات تسکین و یا از بین بردن دردهای مفصلی است، در واقع با افزایش جریان خون در بدن بسیاری از مشکلات حل می شود. از این رو توصیه می شود نواحی که درد دارند را با این فرآورده به خوبی ماساژ دهید و از فواید بی نظیر آن لذت ببرید.
  • رفع گودی زیر چشم: همانطور که اشاره شد این محصول تا حد زیادی گردش خون را در بدن افزایش می دهد. با این تفاسیر برای بخش های حساس پوست مانند زیر چشم بسیار مفید و کاربردی است، در واقع ویتامین ای موجود در این فرآورده کمک می کند گودی و تیرگی زیر چشم از بین برود.

ناگفته نماند روغن خراطین همانند دیگر محصولات معایبی نیز دارد از این رو توصیه می شود از آن بیش از اندازه و بدون نظر پزشک استفاده نکنید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و گاهی برای بزرگسالان جذاب می باشد. بیشترین نقاشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *