جمعه , 31 فروردین 1403 - 9:54 قبل از ظهر

بهترین غذا برای رشد توله سگ سرابی

سگ سرابی از نژاد هایی است که می تواند در شرایط سخت از خود تحمل بالایی را نشان دهد.عمر متوسط این سگ بین 12 تا 15 سال متغیر است. در حال حاضر توله سگ سرابی یکی از بهترین انواع سگ در کشور ما محسوب می شود. اگر به دنبال این هستید که سگ سرابی شما دارای طول عمر بیشتر، جثه قوی تر و فعالیت بیشتری باشد باید به تغذیه آن توجه ویژه ای داشته باشید.

برای بزرگ کردن و رشد توله سگ سرابی لازم است که در مورد تنظیم رژیم غذایی آن به نکاتی توجه کنید. از بهترین روش ها برای رشد مطلوب سگ سرابی این است که با یک کارشناس مربوطه در این زمینه مشورت کنید. کارشناس یا دامپزشک می تواند بهترین برنامه غذایی را برای سگ شما تجویز کند. با اجرای برنامه غذایی مربوط به این حیوان می توانید در کوتاه مدت شاهد رشد و سنگین شدن آن باشید. امروزه انواعی از غذای مربوط به سگ ها به طور آماده در فروشگاه ها به فروش می رسد. قبل از خرید و استفاده از هر نوع غذای کمکی بهتر است که از سلامت و کیفیت و سازگاری آن با بدن حیوان اطمینان کسب کنید. برای این کار با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

بهترین غذا برای سنگین شدن سگ سرابی

بهترین غذا برای سنگین شدن سگ سرابی

غذای سگ سرابی در یک شبانه روز باید شامل موارد زیر باشد:

  • پروتئین: 21 تا 25 درصد
  • چربی: 8 تا 10 درصد

ویتامین سی و کلسیم نیز باید جز رژیم غذایی این حیوان قرار بگیرد که میزان آن توسط دامپزشک مشخص می شود. بخش زیادی از انرژی این سگ ها از طریق مصرف کربوهیدرات به دست می آید. توله سگ سرابی می تواند کربوهیدارت مورد نیاز خود را از خوردن گندم، ذرت، سیب زمینی شیرین و نخود به دست آورد. استفاده از کربوهیدرات در رژیم غذایی این حیوان باعث می شود مدت بیشتری سیر بماند.

بهترین غذا برای سنگین شدن سگ سرابی

سگ های سرابی از خانواده سگ های ماستیفه  که از بزرگ ترین سگ های دنیا به شمار می روند هستند از این رو برای اینکه جثه آن ها بزرگ شود و انرژی لازم برای تحرک و فعالیت روزانه را داشته باشند باید حجم غذای آن ها به گونه ای باشد تا تمام مایحتاج بدن آن ها را پاسخ دهد. از مزایای داشتن یک سگ سرابی این است که لازم نیست برای تهیه غذای این حیوان زحمت زیادی بکشید و یا غذای خاصی را برای او تهیه کنید. برای سنگین شدن سگ سرابی می توانید از همان غذاهای خانگی و طبیعی و فاقد مواد افزودنی استفاده کنید. دقت کنید که این مواد غذایی باید با بدن او سازگاری داشته باشند. از جمله این مواد غذایی می توان به میوه ها، سبزیجات، انواع گوشت تازه و .. اشاره کرد. نکته مهم این است که اندازه  و میزان ترکیب کردن این مواد غذایی در شبانه روز باید بدانید تا حیوان دچار مشکلات گوارشی نشود و بتواند رشد مطلوبی داشته باشد.

بهترین غذا برای درشت شدن سگ سرابیبهترین غذا برای درشت شدن سگ سرابی

بهترین غذا برای درشت شدن سگ سرابی

بهترین حالتی که یک سگ سرابی در دوره تولگی خود می تواند رشد کند این است که از شیر مادر خود تغذیه کند. شیر مادر برای این توله سگ، حاوی تمام مواد مغذی و املاح معدنی است که او نیاز دارد. دقت کنید که برای تغذیه و رژیم غذایی این حیوان نمی توان از شیر حیوان دیگری مانند گاو و یا گوسفند استفاده کرد. اگر توله سگ سرابی دارید که به مادر آن دسترسی ندارید باید برای رشد آن از شیر های غنی شده استفاده کنید. این شیر ها به گونه ای فرآوری شده اند که مناسب رژیم غذایی توله سگ ها هستند و معده این حیوان به راحتی می تواند آن را هضم کند. سن، وزن و میزان تحرک توله سگ نقش مهمی در حجم غذای این حیوان دارد. شما به راحتی می توانید از یک کارشناس در زمینه تغذیه سگ راهنمایی بخواهید تا میزان و نوع غذای مناسب برای سگ شما را مشخص کند.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳