یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 10:15 بعد از ظهر

گلاب برای ترک اعتیاد

اعتیاد بیماری‌ای است که خلاصی از آن راحت نیست. دانستن این حقیقت ناراحت‌ کننده به شما در مسیر ترک مواد اعتیادآور کمک می‌کند. در واقع اولین گام برای رهایی از این بیماری پذیرش آن است. زیرا بسیاری از افراد با وجود اینکه سال‌ها است که درگیر یکی از مواد مخدر هستند، اما همچنان آن را انکار می‌نمایند. روی صحبت ما با افرادی است که معتاد بودن خود را پذیرفته و سعی در ترک آن دارند. این افراد باید بدانند که ترک مواد مخدر با رعایت یک سری اصول امکان‌پذیر است، حتی اگر روزهای اول سخت و طافت‌فرسا باشد. در این مسیر، علاوه بر پاکسازی جسم و ذهن از این سموم خطرناک لازم است که فرد سبک زندگی و نحوه تغذیه خود را هم تغییر دهد. برای مثال استفاده از گلاب برای ترک اعتیاد یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش علائم و دردهای رهایی از مواد مخدر است. در این مطلب، به طور کامل روش استفاده از گلاب را برای رهایی از این بیماری خانمان‌سوز آموزش دهیم.

آیا استفاده از گلاب برای ترک اعتیاد موثر است؟

آیا استفاده از گلاب برای ترک اعتیاد موثر است؟

حتما شنیده‌اید که زندگی سالم به بدن سالم وابسته است که آن هم با تغذیه درست و مغذی گره خورده است. بسیاری از افرادی که با مشکل مصرف مواد اعتیادآور درگیر هستند، دچار بی نظمی‌هایی هم در تغذیه خود می‌شوند. بنابراین بسیار مهم است که در مسیر ترک اعتیاد برنامه غذایی این افراد را نیز اصلاح کرد. در واقع اگر می‌خواهید فرد معتاد ترک آسان‌تری داشته باشد، باید او را از نظر رژیم غذایی تقویت کنید.

پزشکان و متخصصان حوزه ترک اعتیاد به منظور تسهیل دردهای جسمی و روحی معتادان در دوران ترک، داروهای مسکن و آرام‌بخش برای آن‌ها تجویز می‌کنند. اما در صورتی که در مصرف این داروها احتیاط لازم صورت نگیرد، خود این مسکن‌ها نیز به دلیل قوی بودن در سیستم بدن مشکل به وجود می‌آورند. بنابراین پیشنهاد می‌شود که تا جای ممکن از داروهای شیمیایی برای ترک اعتیاد استفاده نکرده و به سراغ جایگزین کردن مواد طبیعی مسکن در تغذیه معتادان رفت. یکی از مواد طبیعی مورد استفاده در این زمینه گلاب است که به دلیل داشتن طبع گرم در طب سنتی استفاده می‌شود.

گلاب سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی گوناگون است که در درمان بیماری‌های متعددی تاثیر مثبت دارند. برای مثال مصرف این ماده برای معده، قلب، کبد و اعصاب بسیار مفید است و همچنین خاصیت آرامش‌بخشی فوق‌العاده‌ای دارد. این ماده با ایجاد تعادل در ترشح هورمون‌هایی مانند ئیدروفین و اندورفین در مغز به افزایش آرامش و تسکین درد بیمار کمک می‌کند. همچنین ترکیب کردن گلاب با روغن سیاه دانه و ماساژ دادن بدن با آن می‌تواند باعث کاهش درد شود.

تاثیر ترکیب گلاب و عسل برای ترک اعتیاد

تاثیر ترکیب گلاب و عسل برای ترک اعتیاد

مطمئنا همه شما با خواص معجزه‌آسای عسل آشنایی دارید. بهتر است که هر فرد سالمی از این ماده طبیعی و مقوی در برنامه غذایی روزانه خود مصرف کند. بنابراین عسل برای اشخاصی که قصد ترک مواد مخدر را دارند نیز بی تاثیر نیست. زیرا مطالعات صورت گرفته نشان داده‌اند که عسل در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است. همچنین بسیاری از تحقیقات نیز ثابت کرده‌اند که این ماده به شکل‌های مختلف در درمان اعتیاد کمک کننده است. برای مثال عسل روند پاکسازی بدن را از سموم مواد مخدر سرعت می‌بخشد.

فرد در حال ترک می‌تواند مخلوط عسل و گلاب را به صورت روزانه مصرف کرده یا ترکیب عسل با سیاه دانه را میل بفرمایید. این ترکیبات با تولید تیموکینون در بدن در درمان بیماری‌های مزمن همچون اعتیاد موثر هستند. اگر فرد معتاد طبع سرد و خشک دارد، بهتر است که از ترکیب آب جوش، عسل و گلاب استفاده نماید. این دستور غذایی با قوی و گرم نگه داشتن بدن دوران ترک را برای بیمار راحت‌تر می‌کند.

توصیه وب‌سایت سیب این است که در دوران سخت ترک مواد مخدر به هیچ وجه تغذیه سالم را کنار نگذارید. همچنین مصرف گلاب برای ترک اعتیاد به شما کمک می‌کند که برای این منظور وابستگی کمتری به داروها و مسکن‌های شیمیایی داشته باشید. در این میان کمک گرفتن از کلینیک‌های ترک اعتیاد معتبر بسیار برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها مفید است. این مراکز معتادان از لحاظ جسمی، روحی و تغذیه‌ای مورد درمان قرار می‌گیرند. بدین ترتیب افراد رها شده از بند اعتیاد از هر نظر زندگی جدیدی به دست آورده و انگار از نو متولد می‌شوند.

اگر این مطاب برای شما مفید بوده، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به سایر مقالات مجله اینترنتی سیب، در حوزه مو و رنگ مو، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *