جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 4:30 بعد از ظهر

بوی هروئین شبیه چیست

استشمام بوی مواد مخدر حسی ناخوشایند است که هر کسی احتمالاً در زندگی تجربه کرده است. البته این موضوع اصلاً جای تعجب ندارد. چون اگر قرار بر خوش بو بودن هروئین، تریاک و سیگار بود، این مواد جزء مواد معطر محسوب می‌شدند، نه مواد مخدر. هر ماده اعتیادآوری قبل از مصرف بوی خاصی ندارد، اما در زمان استفاده بو و بافت مخصوص به خود را پیدا می‌کند. با توجه به این موضوع و همچنین برخی نشانه‌های دیگر، می‌توانید از اعتیاد عزیزان خود مطلع شوید. به نظر شما بوی هروئین شبیه چیست؟

در این مقاله از مجله اینترنتی سیب شما را با بوی این ماده مخدر آشنا خواهیم کرد که در صورت استشمام می‌توانید فوراً آن را تشخیص دهید.

علت بوی سرکه هروئین چیست؟

هروئین چه شکل و بویی دارد؟

هروئین ماده مخدری به شکل پودر سفید و زرد یا یک ماده چسبناک قهوه‌ای رنگ است. بعضی از انواع این ماده اعتیادآور، به‌صورت پودر گچ تولید می‌شوند. در حالی که بعضی دیگر شبیه قیر سیاه و سفت هستند. این داروی مخدر زمانی که حرارت ببیند، نرم و چسبناک شده و شباهت بیشتری به قیر گرم پیدا می‌کند. این ماده اعتیادآور و مهلک، ماده مخدری بدون بو است که فقط بعد از سوختن، بوی تلخی از آن استشمام می‌شود.

برای این‌که بتوانید متوجه بوی این ماده شوید، علاوه بر داشتن حس شامه قوی باید زرنگ هم باشید. چون پودر هروئین در خالص‌ترین شکل خود بویی ندارد. از این ماده، در اثر حرارت دیدن روی زرورق یا فویل، دودی متصاعد می‌شود که به سرعت از بین می‌رود. به همین دلیل است که برای تشخیص بوی ماده مخدری مثل این پودر سفید رنگ، باید زرنگ باشید. دود حاصل از سوزاندن این پودر مخدر، بویی ترش و سرکه مانند دارد و میزان ترشی آن به خالص بودنش بستگی دارد.

اشکال تیره‌تر این ماده ( فرم جامد و چسبناک قهوه‌ای رنگ) که دارای ناخالصی‌هایی است، بوی تندی شبیه سرکه ایجاد می‌کند. هروئین تار سیاه نیز که شبیه قیر است، بویی مثل سرکه دارد. در حین مصرف این نوع ماده مخدر دودی سفید رنگ تولید می‌شود که بویی شدید و تند به مشام می‌رساند.

علت بوی سرکه هروئین چیست؟

دلیل اینکه هروئین بوی سرکه می‌دهد، به فرآیندهای شیمیایی مورد استفاده در ساخت آن مربوط است. بوی متصاعد شده در اثر سوختن این ماده، نتیجه نهایی پروسه سنتز است. در حالی که حرارت دیدن این ماده مخدر همراه با بویی سرکه مانند همراه است، اما همیشه بوی سرکه قوی نیست. در واقع هر چقدر مخدر مذکور در پایان مراحل سنتز خالص‌تر باشد، احتمالا بوی تند سرکه نیز کمتر به مشام می‌رسد.

علائم و عوارض مصرف هروئین چیست؟

استفاده طولانی مدت هروئین به هر شکلی می‌تواند در طول دو الی سه هفته، وابستگی‌های شدید جسمی و روحی در فرد به وجود آورد. در این میان، متوقف کردن مصرف این ماده اعتیادآور بسیار مشکل است. همچنین افرادی که به طور مداوم از هروئین استفاده می‌کنند، بعد از مدتی، از این دارو لذت نمی‌برند. این افراد تنها برای اجتناب از علائم ترک و کنترل وابستگی به دارو، به مصرف این ماده ادامه می‌دهند.

هروئین چه شکل و بویی دارد؟

مصرف هر ماده مخدری بنا بر ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در ساخت آن، علائم متفاوتی در بدن انسان ایجاد می‌کند. در پاسخ به این پرسش که بوی هروئین شبیه چیست، باید گفت که این ماده بدون بو است. به همین دلیل تنها با اتکا به علائم و عوارض مصرف این ماده مخدر در اطرافیان، می‌توان به اعتیاد آن‌ها پی برده و برای درمان آن‌ها اقدام کرد. بعضی از نشانه‌های مصرف این دارو در بدن، عبارتند از:

  • احساس تشنگی بیش از حد فرد معتاد
  • احساس شادی غیرمعمول
  • سستی و خواب آلودگی
  • گرسنگی مداوم و همیشگی
  • خشونت در رفتار و گفتار

هروئین در ترکیبات خود آنتی هیستامین و دیفن هیدرامین دارد که نوعی مسکن و ضد آلرژی هستند. به همین دلیل افرادی که این ماده مخدر را مصرف می‌کنند، دچار خارش شدید در پوست و نواحی مختلف بدن می‌شوند. گاهی اوقات خارش معتادین به حدی می‌رسد که باعث بروز زخم و خونریزی در آن‌ها خواهد شد. همچنین این ماده مخدر، ماده‌ای مهلک است که زخم‌های بدن را زشت‌تر و عمیق‌تر می‌کند. این زخم‌ها به شدت پیش رونده هستند و درمان آن‌ها بسیار کند پیش می‌رود.

از دیگر عوارض مصرف این ماده در بدن، یبوست، تیرگی لب‌ها و پوست، بی‌نظمی قاعدگی و بی خوابی است. همچنین افراد معتاد به این ماده مخدر، دچار اختلالات کبدی، کاهش مقاومت در برابر بیماری‌های عفونی، ورم مفاصل، عفونت ریه و انسداد رگ‌ها می‌شوند.

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم که به سایر مقالات مجله اینترنتی سیب در زمینه ترک اعتیاد، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳