سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 7:45 بعد از ظهر

انواع گیاهای رو میزی

تحقیقات نشان داده است که وجود گل و گیاه در محل کار و زندگی ضمن کاهش استرس، روحیه مثبت و کارایی را افزایش می‌دهد. حتی مراقبت از انواع گیاهان رو میزی نیز می‌تواند حال انسان را در روزهای دشوار خوب کند. البته از آنجایی که گیاهان در حال پژمرده شدن اثرات معکوسی روی انرژی و انگیزه دارند، باید نمونه‌هایی مقاوم و سازگار با شرایط محل را انتخاب کنید. البته در زمان انتخاب گیاهان آپارتمانی بهتر است که آن‌ها را از نظر ظاهری نیز مورد بررسی قرار دهید. در این مطلب از مجله اینترنتی سیب چند گل و گیاه مناسب رومیزی و شرایط نگهداری آن‌ها را شرح داده‌ایم.

شرایط نگهداری از انواع گیاهای رو میزی چیست؟

اولین نکته در خصوص انتخاب گل و گیاهانی که برای نگهداری روی میز مناسب هستند، این است که نباید ارتفاع زیادی داشته باشند. در واقع اندازه این مدل گیاهان باید به صورتی باشد که جلوی دید افراد را نگیرد. همچنین گل‌هایی که برگ‌های آویزان و بزرگ دارند، برای نگهداری در فضاهای شلوغ مناسب نیستند. همچنین در صورتی که محل شما خیلی کوچک است، می توانید از آویز گلدان برای مراقبت از گیاهان خود کمک بگیرید.

شرایط نگهداری از انواع گیاهای رو میزی چیست؟

گیاهان مناسب برای نگهداری روی میز اداره

گل‌ها و گیاهان آپارتمانی که در محیط کار قابل نگهداری هستند، رطوبت اطراف میز کار را بیشتر کرده و باعث تصفیه هوای اتاق می‌شوند. در ادامه لیستی از گیاهان را که شرایط نگهداری آسان دارند، به شما معرفی می کنیم.

سانسوریا (Sansevieria)

گیاه سانسوریا که به عنوان گیاه مار هم مشهور است، تا سال‌های طولانی به رشد خود ادامه می‌دهد. این گیاه تنوع زیادی دارد و هر یک از آن‌ها از لحاظ اندازه و قد با یکدیگر برابر نیستند. اما همه مدل‌های سانسوریا برای نگهداری روی میز کار ایده‌آل هستند. البته برای اینکه راحت‌تر بتوانید گلدان خود را جابه‌جا کنید، بهتر است که سانسوریا پاکوتاه مانند Futura Superba یا Whitney بخرید.

سانسوریا (Sansevieria)

گل بنفشه آفریقایی (African Violet)

بنفشه آفریقایی گیاهی است که علاوه بر داشتن برگ‌هایی پرزدار، همیشه گل می دهد. این گیاه قادر به رشد در رطوبت و دمای متوسط است و انتخابی عالی برای میز کار محسوب می‌شود.  با وجود اینکه داشتن نور کافی برای شکوفه‌ها لازم است، اما بنفشه آفریقایی خیلی به منبع نور حساس نیست و برای آن یک لامپ فلورسنت نیز کفایت می‌کند. همچنین شما می‌توانید این گل را جلوی پنجره‌ای رو به شمال یا شرق با نور ملایم قرار دهید.

گل بنفشه آفریقایی (African Violet)

زاموفیلیا (Zamioculus Zamifolia)

گیاه زاموفیلیا یا به اختصار zz یک گیاه آپارتمانی محبوب برای نگهداری روی میز دفتر کار و اداره است. دو ویژگی تحمل بالا در برابر نور کم و همچنین رشد خوب در شرایط کم آبی باعث محبوبیت زاموفیلیا شده است. این گیاه که بومی آفریقا است، برای تامین نور خود به روشنایی ساطع شده از یک لامپ فلورسنت اکتفا می‌کند.

برگ‌های نردبانی زاموفیلیا جلوه‌ای خاص به دکوراسیون محل کار می‌بخشد. ساقه‌ها، شاخ و برگ‌های براق گیاه zz روی یک میز سفید خیلی جذاب به نظر می‌رسند.

زاموفیلیا (Zamioculus Zamifolia)

گیاه آلوئه ورا (Aloe Vera)

یکی دیگر از انواع گیاهان رو میزی، آلوئه ورا است که رشد راحتی دارد. تنها نکته قابل توجه در هنگام نگهداری از این گیاه تامین نور زیاد است. بنابراین اگر میز کار شما در نزدیکی یک پنجره آفتابی قرار دارد، می‌توانید یک گلدان آلوئه ورا را روی آن بگذارید و از دید آن لذت ببرید.

مدل‌های پاکوتاه یا خالدار آلوئه ورا تنها هر دو هفته یکبار نیاز به آب دارند. بنابراین شما می‌توانید این گیاهان را در یک خاک مخلوط کاکتوس شنی خوب به راحتی پرورش دهید.

گیاه آلوئه ورا (Aloe Vera)

گیاه عنکبوتی یا گندمی (Spider Plant)

گیاه عنکبوتی با وجود اینکه شرایط نگهداری بسیار آسانی دارد، نقش موثری در تصفیه هوای محیط ایفا می‌کند. گلدان حاوی گندمی را می‌توانید روی میز، قفسه یا به صورت آویزان نگهداری کرده و زیبایی خاصی به محیط کار خود ببخشید. البته فراموش نکنید که این گیاه به هفته‌ای دو بار آبیاری و نور متوسط نیاز دارد.

گیاه عنکبوتی یا گندمی (Spider Plant)

کاکتوس و ساکولنت (Cactus & Succulent)

کاکتوس‌های کوچک و ساکولنت‌ها یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین گیاهان اداری به شمار می‌روند. انواع مختلف این گیاهان برای زندگی در محیط کار به دریافت میزان نور کافی نیاز دارند. عدم احتیاج به آب زیاد از جمله مهمترین نکات مراقبتی کاکتوس‌ها است. امروزه بیش از 2000 نوع کاکتوس مختلف در مدل‌ها و رنگ‌های متنوع در سطح جهان وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها پشت پنجره، روی میز و قفسه نگهداری کنید.

کاکتوس و ساکولنت (Cactus & Succulent)

با استفاده از این گیاهان چه در محل کار وچه در محیط زندگی ،می توانید احساس زندگی و طراوت را به محیط بیاورید. این گیاهان مقاوم هستند وبه مراقبت ویژه ای نیاز ندارند. کافی است عشق و نیازهای اولیه را به آن ها بدهید تا تمام انرژی های مثبت را به شما منتقل کنند.

مطلب پیشنهادی

چه میز تلویزیونی بخریم

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *