دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 10:45 بعد از ظهر

چه موادی داخل دکلره بریزیم که مو نسوزد؟

استفاده از دکلره یکی از مهم ترین روش ها برای روشن کردن مو است. با این حال در صورتی که در مصرف این مواد احتیاط نشود مو آسیب می بیند و می سوزد. این پرسش به وجود می آید که چه موادی داخل دکلره بریزیم که مو نسوزد؟ در این مقاله از مجله اینترنتی سیب به شما یاد می دهیم که چگونه بدون آسیب زدن به مو از دکلره استفاده کنید. با ما همراه باشید.

چه موادی داخل دکلره بریزیم که مو نسوزد

چگونه دکلره کنیم که مو نسوزد

تغییر ظاهر و استایل با استفاده از رنگ موی مناسب بسیار آسان است. دکلره از جمله مواد لازم و ضروری برای رنگ کردن مو محسوب می شود. این ماده می تواند رنگ مو را تا چند درجه روشن کند. برای اینکه بتوانید مو را بدون سوختگی روشن نمایید در مصرف دکلره باید دقت داشته باشید. رعایت چند نکته ساده می تواند شما را در انجام این کار کمک کند. در ادامه شما را با این نکات آشنا می سازیم و به شما می گوییم چه موادی داخل دکلره بریزیم که مو نسوزد.

چگونه دکلره کنیم که مو نسوزد

نکته اول_ اکسیدان و سایر مواد مغذی

یکی از مهم ترین نکات در خصوص استفاده از دکلره توجه به موادی است که همراه دکلره مورد استفاده قرار می گیرند. مواد مناسب می توانند از سوختگی و خشک شدن مو تا حد زیادی پیشگیری کنند. چه موادی داخل دکلره بریزیم که مو نسوزد. اکسیدان یکی از مواد ضروری برای دکلره کردن مو است. درصد اکسیدان، برند و نوع آن تاثیر مستقیمی بر نتیجه کار می گذارد. حتما از اکسیدانی با درصد مناسب برای مویتان استفاده نمایید.

میزان اکسیدان به کار رفته نیز اهمیت زیادی دارد. کاهش یا افزایش آن می تواند به مو آسیب برساند. در انتخاب اکسیدان حتما ضخامت موی خود را مورد بررسی قرار دهید. جنس مو نیز از دیگر نکاتی است که در انتخاب اکسیدان باید به آن دقت شود. برای جلوگیری از سوختن مو می توانید مواد زیر را به ترکیب دکلره و اکسیدان اضافه کنید.

  • قطره آنتی دمیج
  • اولاپلکس

نکته اول_ اکسیدان و سایر مواد مغذی

نکته دوم_ دکلره مناسب

دکلره مو در انواع متفاوتی تولید شده است. با توجه به جنس و ضخامت موی خود باید دکلره مناسب را برگزینید. عملکرد هر یک از انواع دکلره با دیگری متفاوت است. برخی از آن ها قدرت بیش تری دارند و برای موی نازک و شکننده مناسب نیستند. انواعی از دکلره نیز به دلیل داشتن قدرت کمتر نمی توانند تاثیر مورد نظر را بر موی ضخیم بگذارند. برای مثال دکلره آبی قدرت قابل توجهی دارد. این دکلره برای موی ضخیم توصیه می شود. انواع دکلره به شرح زیر هستند:

  • دکلره آبی
  • دکلره بنفش
  • دکلره سفید

نکته دوم_ دکلره مناسب

نکته سوم_ فرآیند دکلره کردن مو

دکلره کردن مو به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد. انتخاب نوع دکلره، اکسیدان و نحوه انجام کار تجربه زیادی می خواهد. به همین علت در صورتی که فرد تازه کاری هستید بهتر است زیر نظر یک فرد متخصص موی خود را دکلره کنید. شما همچنین می توانید با مراجعه به آرایشگر مجرب کار خود را به او بسپارید. یکی از نکات مهم در دکلره کردن مو زمان ماندن دکلره بر مو است. اگر دکلره بیش از زمان مناسب بر مو بماند قطعا مو خواهد سوخت. برای همین پس از گذاشتن ترکیب دکلره و اکسیدان باید به طور مرتب موی خود را بررسی کنید.

زمانی که به درجه روشنی مورد نظر رسیدید به سرعت مو را شست و شو دهید. برای گذاشتن دکلره باید سرعت عمل لازم را داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است قسمت هایی از مو بسوزد. به کیفیت مواد و تاریخ مصرف آن ها دقت کنید. دستورالعمل های درج شده بر بسته بندی را مطالعه فرمایید و بر اساس آن مو را دکلره نمایید. توجه به این نکات ساده از خشکی و سوختگی مویتان جلوگیری می کند.

نکته سوم_ فرآیند دکلره کردن مو

کلام آخر

چه موادی داخل دکلره بریزیم که مو نسوزد. در این مقاله از مجله اینترنتی سیب به بررسی پاسخ این پرسش و همچنین نکات ضروری در دکلره کردن مو پرداختیم. این نکات تا میزان قابل توجهی می توانند از آسیب دیدن مو جلوگیری کنند. لازم به ذکر است که در صورت نداشتن تخصص کافی حتما به آرایشگر حرفه ای مراجعه نمایید. اگر دوست دارید اطلاعات بیش تری درباره رنگ کردن مو به دست آورید، سایر مقالات وب سایت را مطالعه فرمایید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *