پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 10:28 بعد از ظهر

بی کیفیت ترین میلگرد ایران

امروزه در عرصه ساختمان سازی از میلگرد برای استحکام بیشتر و جلوگیری از ریزش آجرها استفاده می‌شود اما معمولا میلگردهای موجود در بازار دارای درجات کیفیت و قیمت‌های مختلفی هستند. اگر شما قصد خرید میلگرد با کیفیت برای ساختمان خود را دارید با نظارت افراد متخصص و ماهر این کار به آسانی انجام می‌گیرد، وقتی که به بازار برای خرید میلگرد مراجعه می‌کنید ابتدا لازم است که برحسب تعداد طبقات ساختمان و تنوع مصالح ساختمانی میلگرد مورد نظر را خریداری و درهنگام ساخت مورد استفاده قرار دهید. میلگردها در دو نوع ساده و آجدار در بازار آهن وجود دارد که دارای وزن‌های متفاوتی هستند و از سبک ترین وزن تا سنگین ترین نوع میلگرد طبقه بندی می‌شوند.

سبک ترین میلگرد از کیفیت چندان بالایی برخوردار نبوده و امکان ریزش و صدمه دیدن ساختمان پس از اتمام آن وجود دارد و جان افرادی که در ساختمان سکونت خواهند داشت را هر لحظه تهدید می‌کند. معمولا میلگردهای سبک قیمت پایین تری نسبت به میلگردهای با کیفیت دارند که همین قیمت پایین این نوع میلگرد به دلیل نوسانات قیمت در محصولات ساختمانی باعث ترغیب بیشتر کارفرمایان جهت خرید این محصول برای صرفه جویی در کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

بی کیفیت ترین میلگرد ایران

کارخانه‌های تولید میلگرد تحت استاندارهای مختلف جهانی به تهیه و عرضه این محصول پرداخته‌اند اما مشتریان و خریداران میلگرد باید این مورد را در نظر بگیرند که تولیدکنندگان میلگرد متناسب با میزان مساحت و تعداد طبقات، این محصول را در وزن‌های مختلقی تولید و برای فروش به بازار عرضه می‌کنند. کارفرمایانی که قصد خرید میلگرد را دارند باید برحسب نوع متراژ و تعداد طبقات ساختمان‌ اقدام به خرید میلگرد برای استحکام بیشتر بنا در برابر زلزله و طوفان کنند، برخی از فروشندگان برای سود بیشتر اقدام به فروش نوع تقلبی این محصول کرده که شما برای جلوگیری از کلاه برداری و خرید محصول تقلبی به عنوان اصل می‌توانید قبل از خرید از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

میلگرد بی کیفیت در ایران

اصولا برای تشخیص میلگرد بی کیفیت چندین راه مختلف وجود دارد که یکی از آسان ترین و سریع ترین آن‌ها علامت اختصاری موجود بر محصول است، معمولا محصولات تقلبی بر روی خود نام مشخصی از کارخانه یا برند تولید کننده نداشته و روشی مناسب و دردسترس برای تشخیص سریع  میلگرد تقلبی هستند، میلگرد اصل در بازار فروش علامتی از برند تولید کننده خود داشته که به صورت برجسته بر روی آن حک شده است. وزن میلگرد یکی دیگر از روش‌های تشخیص میلگرد تقلبی از نوع اصل آن بوده و شما می‌توانید برای این کار از فروشنده درخواست کنید که وزن میلگرد را برای شما محاسبه کند.

بی کیفیت ترین میلگرد ایران

تمامی میلگردها تحت وزن مشخص و شاخصی که سازمان جهانی در اختیار آنان قرار می‌دهد تولید و دسته بندی می‌شوند، آخرین معیار و مهمترین راه تشخیص دقت به رنگ میلگرد است محصول با کیفیت معمولا دارای رنگ مشکی و تیره بوده ولی نوع بی کیفیت آن  در هنگام خرید دقت کنید در برخی از قسمت‌های مختلف دچار زنگ زدگی و فرسایش شده که تمامی این موارد تا حد زیادی به شما در هنگام خرید میلگرد برای ساخت ساختمان کمک خواهد کرد.

روشی آسان برای تشخیص میلگرد با کیفیت از بی کیفیت

میلگرد یکی از مهم ترین زیر بنای هر ساختمانی به شمار آمده و باید از استحکام بالایی در برابر ضربات متعددی همچون زلزله یا طوفان درساختمان داشته باشد، اگر میلگرد مقاومت چندان زیادی در برابر تحمل وزن بالا از خود نشان ندهد باعث صدمه و حتی ریزش ساختمان شما در آینده‌ای نچندان دور خواهد شد بنابراین میلگرد یکی از اصلی ترین عوامل برای پابرجایی و عمر طولانی ساختمان به شمار می‌آید. یکی از روش‌های آسانی که افراد متخصص و ماهر در هنگام خرید میلگرد آن را مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌دهد تا میزان مقاومت و دوام میلگرد در برابر عوامل متعدد در ساختمان را بسنجند.

روشی آسان برای تشخیص میلگرد با کیفیت از بی کیفیت

هر اندازه یک میلگرد از مقاومت بالایی در برابر خم شدن و فرم گرفتن برخوردار باشد، به همان میزان از ریزش ساختمان در برابر زلزله جلوگیری می‌کند. در واقع میلگرد با کیفیت به هیچ عنوان دچار شکستگی در برابر ضربات متعدد نخواهد شد بلکه موجب عمر بیشتر ساختمان می‌شود و شما می‌توانید با خیالی آسوده و امنیت بالا در ساختمان سکونت کنید، به دلیل زلزله خیز بودن کشورمان هر لحظه امکان وقوع این اتفاق وجود دارد اما شما با انتخاب میلگرد مناسب تا اندازه زیادی می‌توانید از بروز چنین حادثه‌ای جلوگیری کنید.

روشی آسان برای تشخیص میلگرد با کیفیت از بی کیفیت

مجله اینترنتی سیب با مطالب مختلف به شما کمک می کند تا اطلاعات خود را در رابطه با موارد مختلف از قبیل میلگرد افزایش دهید و در دام شیادان نیفتید که میلگرد بی کیفیت به شما بفروشند.

مطلب پیشنهادی

نمودار قیمت ورق روغنی در بازه های مختلف بر اساس داده های سایت اهن تاپ

نمودار قیمت ورق روغنی در بازه های مختلف بر اساس داده های سایت اهن تاپ

ورق روغنی یکی از انواع ورق‌های موجود در بازار است که با کیفیت بالا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *